Vierailija

Olen huomannut, että toisia äitejä en ystäviini halua. Onneksi lapsella on leikkiseuraa, koska meillä on kerhoja ja täällä on hyviä leikkipaikkoja joissa käy muita. Minulla on myös kaksi kummityttöä, joiden äitien kanssa nähdään ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Lapset saavat leikkiä siinä, heidän kanssaan tulen jotenkuten juttuun.

Äiti-kerhot sekä tämä palsta on paljastanut äiti-ihmisten todellisen luonteen. On hieman liian tuoreessa muistissa kun kerroin täällä odottavani esikoista ivf-hoitojen jälkeen, niin minulle toivottiin keskenmenoa ja uhkailtiin potkimisilla. Sitä ennen kun sain keskenmenon niin siitä iloittiin täällä kuin viimeistä päivää.

En halua arvostelevia, vertailevia, ilkeitä tai empatiakyvyttömiä ihmisiä elämääni, joten toiset äidit ovat rajattu ainakin toistaiseksi.

• ylös 24
  • alas 16

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Yritä pärjätä vihamielisyytesi kanssa, mutta älä tartuta sitä jälkikasvuusi.

• ylös 24
  • alas 12
Vierailija

Äiti-kaverit, äiti-ihmisiä, äiti-kerhot... Oikeinkirjoitus huippuluokkaa! Kaikki sitä tosiaan saa lapsia hankkiakin.

• ylös 3
  • alas 11
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Äidit ovatkin ryhmänä erityisen ilkeitä, epäempaattisia, vertailevia ja arvostelevia. 

Toista ne vanhatpiiat... 

Tällaisilla yleistäjillä on jotain vikaa korvien välissä ja lapsesi tulee siitä kärsimään tavalla tai toisella. 

• ylös 13
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yritä pärjätä vihamielisyytesi kanssa, mutta älä tartuta sitä jälkikasvuusi.

En missään nimessä vihaa toisia äitejä. Ihan mukavaa on jutella leikkipaikoilla tai kerhoissa. Mutta omaan ystäväpiiriin en haluaisi. Kyllä se vihamielisyys tulee sieltä toisesta suunnasta. Ap

• ylös 12
  • alas 8
Vierailija

En minäkään halua  arvostelevia, vertailevia, ilkeitä tai empatiakyvyttömiä ihmisiä elämääni. Kaikki äidit eivät sellaisia kuitenkaan ole. Vai oletko itsekin, ap?

• ylös 20
  • alas 7
Vierailija

Miten lapsi siitä kärsii, jos hän saa muiden kanssa leikkiä? Eikä koskaan mitään vihapuhetta kuule? Luulen että silloin sitä saisi kuulla jos niitä äiti-kavereita olisi. Negatiivinen ja vertaileva ympäristö ei ole hyväksi lapsellekaan. Ap

Vierailija

Enpä minäkään mistään äityleistä haaveile. Eiköhän nää äitiryhmät ym. ole tuki niille ketkä ovat epävarmoja äitiydestään tai haluavat jakaa kokemuksia. Äitikavereita tietysti löytyy kun ikää on jo sen verran että ne omat ystävät on myös lisääntyneet.

Vierailija

En minäkään mahoja tai koeputkilapsia halua kavereihin. He ovat kaikki friikkejä.

Vierailija

Niin eli juttelet kerhossa ja esität kaveria? Näet pari kertaa kuussa kummilapsia+vanhempia, mutta et ole kaveri? Kai kerrot sen näille ihmisille myös ääneen, että voidaan joskus nähdä mutta ei olla kavereita hei?

Vierailija

Olet aika yksinkertainen kun luulet että äitiys on Äityleitä ja vauva.fi:tä. Tottakai ne täydelliset äidit sinne kertyy uhoamaan. Et taida olla tavannut normaaleja äitejä. Ehkä olet elänyt lapsettomuuden takia niin kaukana toisista äideistä että sinulla ei ole ollut käsitystä heistä. Sitten kun onkin tärpännyt hoidoilla, niin olet ensimmäisenä mennyt äityleihin... Se on ihan oma mokasi, jos sitä kautta olet lähtenyt äitiyteen tutustumaan.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten lapsi siitä kärsii, jos hän saa muiden kanssa leikkiä? Eikä koskaan mitään vihapuhetta kuule? Luulen että silloin sitä saisi kuulla jos niitä äiti-kavereita olisi. Negatiivinen ja vertaileva ympäristö ei ole hyväksi lapsellekaan. Ap

Kyllä lapsi kärsii jos vanhemmat systemaattisesti rajaa yhden ihmisryhmän pois tämän elämästä. Vai luuletko että hän ei koskaan ihmettele miksi niitä muita lapsia ja äitejä näkee vain leikkipaikoilla? Ei sitä vihapuhetta tarvita, kun asenne on noin angstinen ja negatiivinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En minäkään mahoja tai koeputkilapsia halua kavereihin. He ovat kaikki friikkejä.

Mitenkähän tämäkin ylläoleva viesti on jätetty ja oma ihan asiallinen viesti poistettu?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että toisia äitejä en ystäviini halua. Onneksi lapsella on leikkiseuraa, koska meillä on kerhoja ja täällä on hyviä leikkipaikkoja joissa käy muita. Minulla on myös kaksi kummityttöä, joiden äitien kanssa nähdään ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Lapset saavat leikkiä siinä, heidän kanssaan tulen jotenkuten juttuun.

Äiti-kerhot sekä tämä palsta on paljastanut äiti-ihmisten todellisen luonteen. On hieman liian tuoreessa muistissa kun kerroin täällä odottavani esikoista ivf-hoitojen jälkeen, niin minulle toivottiin keskenmenoa ja uhkailtiin potkimisilla. Sitä ennen kun sain keskenmenon niin siitä iloittiin täällä kuin viimeistä päivää.

En halua arvostelevia, vertailevia, ilkeitä tai empatiakyvyttömiä ihmisiä elämääni, joten toiset äidit ovat rajattu ainakin toistaiseksi.

Kerrotko millä avuilla olet nuo kummilapset saanut jos et heidän äitiensä kanssa edes pärjää? Ainakin minun kummilasten äidit ovat parhaita ystäviäni ja kummius on tullut luonnollisesti ystävyyden kautta. Onko sinulla raukalla muutenkaan ystäviä? Tai oletko muuten täysin etääntynyt normaalista elämästä kun kirjoituksesi oli niin vihaa täynnä?

Onko sinulla miestä elämässäsi?

Vierailija

En edelleenkään vihaa ketään. En vaan voi ymmärtää kuinka toinen äiti tai sellainen joka on tulossa äidiksi voi uhkailla potkivansa mahaan tai toivovansa keskenmenoa. Enkä sellaisia omaan lähipiiriin halua. Ap

Vierailija

Lapsettomia ystäviä on paljonkin, mies löytyy. Sitten on nämä pari joilla on minun kummilapset, nykyään aika tuttavan tasolla. Ap

Vierailija

Äitikaveriporukka on hyvä olla olemassa jotta voi järkätä omat lapset joskus jonnekin hoitoon ja vastavuoroisesti tehdä saman palveluksen äitikaverin perheelle.

Nykyajan isovanhemmat eivät niin riemumielin ota hoitoon näitä nykyajan penskoja.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.