Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tämä ajatus tuli mieleen tuosta kommentista:

Vierailija kirjoitti:
Nykyajan vitsaus koko käsite oma aika, miksei lasten kanssa vietetty aika muka ole omaa aikaa. Aivan sairasta tuo että lapset laitetaan jonnekin että saadaan omaa aikaa. Lasten kanssa vietetty aikahan on juuri sitä elämän parasta aikaa.

Minulle oma aika tarkoittaa sellaista aikaa, jonka voin vapaasti ja keskeytyksettä uppoutua johonkin minua kiinostavaan asiaan tai toimintaan, josta ei ole vältämättä käytännön hyötyä mutta joka tuntuu palkitsevalta ja saa aikaan jopa flow-kokemuksen: kirjoittaminen, lukeminen, juokseminen, ystävän kanssa keskustelu, yksin metsässä käyskentely...

Oma aika on minulle se asia, joka tekee elämästä mielekästä. Sen rahoittamiseksi käyn töissä, ja sen palveluksessa on kaikki muu ajankäyttö.

• ylös 9
  • alas 0

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kaikki eivät oikeasti halua yhtään omaa henkilökohtaista aikaa! Itse hoksasin tämän vasta aikuisena. Olin niin ihmeissäni siitä kuinka ystävättäreni olisi halunnut säätää tapaamisia jokaiselle päivälle. Eikä puhettakaan siitä, että olisi  ymmärrystä sille, että minä tarvitsen omaa aikaa, jolloin joku toinen ei ole vieressä hakemassa ja tarvitsemassa itselleen huomiota. Nämä tarvitsevat ihmiset eivät muuten itse havaitse olevansa yhtään rasittavia. He ovat mielestään "normaaleja".

Minulla ei ole lapsia. Yllätys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät oikeasti halua yhtään omaa henkilökohtaista aikaa! Itse hoksasin tämän vasta aikuisena. Olin niin ihmeissäni siitä kuinka ystävättäreni olisi halunnut säätää tapaamisia jokaiselle päivälle. Eikä puhettakaan siitä, että olisi  ymmärrystä sille, että minä tarvitsen omaa aikaa, jolloin joku toinen ei ole vieressä hakemassa ja tarvitsemassa itselleen huomiota. Nämä tarvitsevat ihmiset eivät muuten itse havaitse olevansa yhtään rasittavia. He ovat mielestään "normaaleja".

Minulla ei ole lapsia. Yllätys.

Hämmentävää, ei voi muuta sanoa.

Mitä kokemuksia muilla?

aloittaja