Sairaana koko ajan
Olen kohta 16-vuotias tyttö. Harrastan liikuntaa aktiivisesti esim pelaan jalkapallojoukkueessa ja tykkään muutenkin liikkua. Olen normaalipainoinen, sekä nukun tarpeeksi.
Ongelma piilee tässä: olen koko ajan sairaana eli flunssainen, kurkku kipeä tai yskää. Olin joulukuussa pahassa flunssassa ja parannuin ettei mitään oireita ollut. Kaksi viikkoa tervehtymisestä sairastuin uudestaan ja sitä kesti n kolme viikkoa ja olin yli 40 asteen kuumeessa sekä angiina. Antibiootit eivät vaikuttaneet angiinaan ja lääkärit vain aanoivat ettei voi mitään ja ole liikuntakiellossa. MUTTA MITEN VOI PELATA JOS EI SAA!? Ja nyt olen taas muutaman viikon jälkeen ollut 3 viikkoa flunssainen, nokka tukossa, yskää ja kurkku välillä kipeä.
Olen koittanut pitää huoneeni mahdollisimman puhtaana ja imuroinut sekä pyyhkinyt pölyt useasti. Astmaa minulla ei ole mutta onko sitten astmatesteihin meno ratkaisu?? Liikuntaa en ole harrastanut sairaana, toki johonkin kevyeen koululiikuntaa olen osallistunut.
Kommentit (3)
Onko kotona tai koulussa kosteusvaurio tai homeongelma. Voisit koittaa apteekista ostettavaa allergialääkkeitä, ei vaadi reseptiä. Itse jouduin syömään päivittäin läpi vuoden näitä kun asuttiin homekodissa.
Vanhempani ovat eronneet, joten asun kahdessa eri talossa ja epäilen että toisessa on hometta. Isäni on kuitenkin teettäny pari vuotta sitten homemittaukset eikä ollut. Mutta epäilen vahvasti ettö siellä voisi olla hometta koska vaatteet alkavat haista siellä tunkalle. Pitääpä testata nuita allergialääkkeitä!
Onko koulussa tai kotona sisäilmaongelmia? Voi olla että ensimmäisen taudin jälkeen immuunipuolustuksesi on heikentynyt, ja siksi sairastat nyt jatkuvasti. Virustaudit ovat kenkkuja, niihin ei auta muu kuin aika ja lepo.