Vierailija

Kyllä on pyhyys kadonnut ihmisten mielistä, kun raha on tullut arvojen tilalle.

• ylös 17
  • alas 43

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Oletko niin lapanen että seuraat niitä vakaumuksestasi huolimatta? Joku ase ohimolla pakottaa?

• ylös 44
  • alas 6
Vierailija

Onneksi ei tarvitse kärvistellä kotona pakkopyhien takia vaan voi viettää ihan normaalia elämää.

Vauvoja ei muuten tule silleen että otetaan poskeen, tämä yhdelle kommentoijalle tiedoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onneksi tiukkapipoisten pakkoankeuttajien aika on väistymässä. Itse en ole koskaan kuulunut kirkkoon ja silti kirkko määräilee miten minun tulisi elää.

• ylös 37
  • alas 5
Vierailija

Ja yhden uskontoryhmän pitäisi saada määrätä miten kaikki elää? Keskiaika on onneksi ohi.

• ylös 39
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä on pyhyys kadonnut ihmisten mielistä, kun raha on tullut arvojen tilalle.

Sama suomeksi:
Kristittyjä harmittaa, kun ovat jääneet vähemmistöksi. Ehkä siksi he syyttävät törkeästi muita rahaa ahnehtiviksi. Että tulisi itselle parempi olo.

• ylös 14
  • alas 7
Vierailija

Kaikkein parasta meille uskovaisille on, että keskitytään vaan siihen, mitä meillä itsellämme on sisimmässä ja sydämessä. Ei se ole syntiä, mikä menee suusta sisään, vaan se mikä sieltä tulee ulos. Sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Sitä telkkaria ei ole pakko katsoa eikä siellä kaupassa ole pakko käydä, jos se itseä ahdistaa. Kirkoissa on toimintaa läpi pääsiäisen, Raamattu löytyy netistäkin (vois olla fiksumpaa lukea sitä vauvapalstan sijaan), ulkona on ainakin tällä hetkellä täälläpäin Suomea kivannäköinen ilma, hus ulos siitä! Lenkillä mieli tuulettuu.

• ylös 28
  • alas 2
Vierailija

Mene sinä ap jonnekin luolaan suremaan jeesuksen kärsimyksiä ja anna meidän muiden elää rauhassa.

• ylös 14
  • alas 6
Vierailija

Kannattaa katsoa jostain ohjelmaoppaasta (esin. telkku.com) milloin niitä sinun hyväksymiäsi ohjelmia tulee ja muutoin sen telkkarin voi pitää kiinni.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onneksi tiukkapipoisten pakkoankeuttajien aika on väistymässä. Itse en ole koskaan kuulunut kirkkoon ja silti kirkko määräilee miten minun tulisi elää.

Kyllä ne pääsiäisvapaat vaan silti kiinnostaa. Olen tavallaan samaa mieltä ap:n kanssa. Ennen tuli pääsiäisen aikaan Jeesuksesta kertovia elokuvia ja muistan niitä lapsena katseelleeni. Kyllä mielestäni on ihan kulttuurihistoriallisesti tärkeää tietää, miksi tiettyjä pyhiä vietetään eikä tekisi yhtään pahaa nykyihmiselle rauhoittua edes jouluksi ja pääsiäiseksi. En itsekään ole uskossa, mutta tällaisia ajatuksia silti.

• ylös 14
  • alas 11
Vierailija

Viimeiset 40 vuotta on pääsiäisenä tullut televisiosta ihan normaaleja ohjelmia. Ehkä aloittaja viittaa televisio-ohjelmiin Suomessa vuosina 1917-1977?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Viimeiset 40 vuotta on pääsiäisenä tullut televisiosta ihan normaaleja ohjelmia. Ehkä aloittaja viittaa televisio-ohjelmiin Suomessa vuosina 1917-1977?

Telkkari tuli Suomeen 50-luvulla. Olen syntynyt -68 ja koko lapsuus telkkarista tuli Jeesus-ohjelmia ja Jeesus-ohjelmia pääsiäisenä. Ei saanut edes naapurin ovikelloa soittaa pitkäperjantaina.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Niin, ei niitä Jeesuksen aikaan ollut. Kyllä on jumalattomaksi mennnyt nyt maailma. Alkukirkon aikaan kunnioitettiin arvoja, eikä mitään Formulaa katottu.

Vierailija

Mä pärjäisin ihan ilman pääsiäisvapaitakin. En olisi edes muistanut niitä, ellei töissä ja päiväkodissa olisi puhuttu asiasta. Sehän nyt ei ole minun vikani, että ne ovat jotain yleisiä vapaapäiviä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ne ajat tulevat kohta takaisin ja kuuntelemme Imaamien julistuksia.

Vierailija

Kristinusko ja sen arvot ovat tuoneet paljon hyvää Suomen kansalle. Olisi maan johtajilta kannattavaa suosia edelleen uskonnon harjoittamista.

Suomen kansa on rehellistä ja ahkeraa ja tämä on peruja juuri kristinuskon opetuksista. Jos tästä muututaan, niin huonommaksi vain menee. Jo nut onvollut huonoa kehitystä, kun on alkanut vallita yhä enemmän minä ja minun tarpeeni -kulttuuri lähimmäeisenrakkauden sijaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne pääsiäisvapaat vaan silti kiinnostaa. Olen tavallaan samaa mieltä ap:n kanssa. Ennen tuli pääsiäisen aikaan Jeesuksesta kertovia elokuvia ja muistan niitä lapsena katseelleeni. Kyllä mielestäni on ihan kulttuurihistoriallisesti tärkeää tietää, miksi tiettyjä pyhiä vietetään eikä tekisi yhtään pahaa nykyihmiselle rauhoittua edes jouluksi ja pääsiäiseksi. En itsekään ole uskossa, mutta tällaisia ajatuksia silti.

No koska on kulttuurihistoriallisesti tärkeää tietää, miksi pääsiäistä vietetään, niin kertoisitko sitten muillekin? Mistä tämä juhla on saanut alkunsa ja miten munat ja puput siihen liittyvät?

Vierailija

Telkkarissa on se off näppäin jota te uskovaiset voitte käyttää.Toki muutkin.Yhteiskunnan ei tarvitse elää uskontojen mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Telkkari tuli Suomeen 50-luvulla. Olen syntynyt -68 ja koko lapsuus telkkarista tuli Jeesus-ohjelmia ja Jeesus-ohjelmia pääsiäisenä. Ei saanut edes naapurin ovikelloa soittaa pitkäperjantaina.

Itse olen syntynyt -70. Ja joo, tuli jeesustelua, mutta aina myös ihan tavallista tv-ohjelmaa. Ihan jouluna ja muinakin hihhulipäivinä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.