Mitään ei voi omistaa. Kaikki on vain haihtuvan hetken lainassa.
Kommentit (25)
Lapsenikin oli vain hetken lainassa ja nyt jo takaisin taivaan kodissa.
Mitään ikävaihettakaan et voi omistaa, vain muistot niistä voit sitten sen jälkeen.
Ne ainakin voi omistaa itse, niin kauan kuin elää.
Lopulta viimeiselle matkalle täältä lähtee jokainen. Yksin, ilman mammonaa ja matkatavaroita.
Toisaalta on ihan mukava leikkiä, että omistaa. Mieluummin minä "olen omistamatta mitään" täällä isossa lämpöisessä talossa palattuani juuri rantahuvilalta lomanvietosta kuin autiossa vuokrayksiössä Jakomäessä.
Eihän omistamiseen edes sisälly ajatusta pysyvyydestä, joten miksi omistamisen väliaikaisuus tekisi sen jotenkin tyhjäksi? Kohde voi vaihtaa omistajaa tai hävitä, ja omistajakin lakkaa lopulta olemasta. Niiden välisenä aikana omistetaan.
Whatever, itse mieluummin omistan kuin en. Kumpaakin on kokeiltu. Ja vaikka omistajuus on oikullista, maailmassa saa enemmän hyvää aikaan kun on rahaa, millä sen voi tehdä. Köyhäilijät ovat vain laiskoja.
Jep mitään ei voi omistaa. Kummiskin kaikki valtiot omistaa ihmiset.
Roinatan kirjoitti:
Valtio on ihmiset.
Sua vaan vituttaa, kun maksat liian kallista vuokraa, missä ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta on ihan mukava leikkiä, että omistaa. Mieluummin minä "olen omistamatta mitään" täällä isossa lämpöisessä talossa palattuani juuri rantahuvilalta lomanvietosta kuin autiossa vuokrayksiössä Jakomäessä.
Tämä! Köyhien höpinöitä ettei mitään voi omistaa. Olen omistanut sohvani monta vuotta, mutta jossain vaiheessa viskaan sen kaatikselle. Ei sitä ole tarkoituskaan omistaa koko elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Roinatan kirjoitti:
Valtio on ihmiset.
Perusteluja sille miksi !
Kaikella on vain käyttöarvoa, mutta ei se mihinkään sitä omistamista poista.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roinatan kirjoitti:
Valtio on ihmiset.
Perusteluja sille miksi !
Missä valtio sijaitsee? ihmisen mielessä.
Roinatan kirjoitti:
Sanalla valtio viitataan sekä poliittiseen ja alueellisen kokonaisuuteen
Nekin on lähtöisin ihmisen mielestä.
Ei olisi valtioita ilman mieltä.
Minä omistan Paljonkin! Lauman lemmikkejä ja autoni :-) Aika kuluu ja kaikki alkaa&loppuu joskus. Ei sille minkään mahda...Siitä on osattava nauttia,jos on perseauki kaikenaikaa ja mitään taloa/yms ei kykene ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsenikin oli vain hetken lainassa ja nyt jo takaisin taivaan kodissa.
Minusta jotenkin lohdullinen ajatus on, että minä täällä itken vain omaa ikävääni, hänellähän on kaikki nyt hyvin. Minä suren sitä mitä minä menetin, hän on turvassa taivaassa, ei minun hänen vuokseen kannata surra.
Hetki voi olla haihtuva, mutta ihmisestä se tuntuu eliniältä.
Hetken päästä kukaan meistä ei ole kertomassa käsityksiään omistamisesta. Kuolemassa ollaan kaikki samanarvoisia.
Niinhän se on, valitettavasti