Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help, miten merkata lasiset eväsrasiat niin etteivät ne sekoittuisi muiden kanssa?

Vierailija
17.04.2017 |

Meillä kaikki (tai lähes kaikki) syövät eväitä töissä ja tosi monella on samanlaisia eväsrasioita ja monesti saa arpoa oliko tämä nyt minun vai Mirkkulin rasia. Joskus on kadonnut astioita ja joskus olen ehkä itsekin ottanut vahingossa toisen asian. Kysymys siis, miten merkitsisin lasisen eväsrasian jotta erottaisin mikä on minun tusinasta muusta rasiasta?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasinen eväsrasia? Oletteko laitehtaassa töissä?

Ei, olemme mainostoimistossa töissä ja olemme vain suurin osa innostuneet muovin käytön vähentämisestä, siispä lasiset rasiat joissa tuomme eväät töihin.

Post it-lappu toimii vain jääkaapissa, mutta ei astianpesukoneessa. En jaksaisi tiskata joka päivä, vai onko se ainoa ratkaisu?

Mitä sillä on väliä, jos samanlaiset rasiat vaihtuvat astianpesukoneessa?

Periaatteessa sillä ei olisikaan mitään väliä, jos astiat vaihtuisivat yksyhteen. Välillä vaan Mirkkuli ei muista, että on jo ottanut oman rasiansa edellispäivänä kotiin ja ottaakin minun rasiani, tai toisinpäin. Ja sitten ihmettelen kotona että eikö minulla pitänyt olla neljä näitä rasioita. Pieni ärsyttävä asia, johon kokeilen nyt ratkaisua tuosta kynsilakalla merkitsemisestä.

Vierailija
22/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväsrasiat viedään kotiin ja täytetään siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo, lasinen eväsrasia ja tietysti kaikilla vieläpä samanlainen. Hohhoijaa...

Hohhoijaa itsellesi. Lasi ja teräs nyt sattuu materiaaleina olemaan parempia kuin muovi ruoansäilytykseen. Kannattaa tutustua aiheeseen. En sanonut että kaikilla on samanlainen, mutta tarpeeksi monella kuitenkin, jotta astiat sekoittuvat. Tämä lienee tuttua myös niillä työpaikoilla, joissa käytetään orthexin pakasterasioita eväiden säilyttämiseen.

Ei olisi pitänyt yllättyä, että täällä jotkut eivät pysty kuvittelemaan omasta elämästään poikkeavia tapoja, mutta että jollekin lasinen eväsrasia on jotain näin outoa, smh.

Vierailija
24/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole syömättä työpäivän aikana, jos on noin vaikeaa. Siihen tottuu viikossa. 

Tuloksena saattaa vuosien kuluessa olla sappikiviä kun sappi ei vaihdu säännöllisesti.

Tuurista kiinni ja kaikille ei tule niitä koskaan, toisille taas on vaikea välttyä niiltä.

Itse kuitenkin söisin edes jotain työpäivän aikana.

Nyt kirjoitit vastoin parempaa tietoasi. Toi oli ihan silkkaa pajunköyttä. Sappi ei  vaihdu koskaan.

Miten on, vaihtuuko maksa tai muut sisäelimet useasti?

Vierailija
25/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukon kärjellä kaivertaa nimikirjaimet pohjaan.

Vierailija
26/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuloksena saattaa vuosien kuluessa olla sappikiviä kun sappi ei vaihdu säännöllisesti.

Tuurista kiinni ja kaikille ei tule niitä koskaan, toisille taas on vaikea välttyä niiltä.

Nyt kirjoitit vastoin parempaa tietoasi. Toi oli ihan silkkaa pajunköyttä. Sappi ei  vaihdu koskaan.

Toivisin sinun perehtyvän hiukan ihmisen fysiologiaan.

Sappi on nestettä, joka kerääntyy sappirakkoon ja elimistö annostelee sitä syödyn ravinnon mukaan.

Jos syömisessä on pitkiä taukoja, saattaa osa sapesta kiteytyä vähitellen sappikiviksi ja niistä on ongelmia sekä sappitiehyeiden tukkeutumisen kannalta että niiden aiheuttaman pienen syöpävaaran takia.

Vierailija
27/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lääkäri tietää, että esimerkiksi pitkä paasto tai nopea laihduttaminen aiheuttaa monelle sappikivitaudin. Ja kaikki ihmisen solut uusiutuvat jollain aikavälillä, ikävä kyllä vähän huonommiksi sitä mukaa vanhennutaan.

Vierailija
28/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasinen eväsrasia? Oletteko laitehtaassa töissä?

Ei, olemme mainostoimistossa töissä

Tota, eikös mainostoimiston ihmisten pitäisi olla luovia? 

Vierailija
29/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita rusetti oman  eväsrasiasi ympärille tai vaikka kumirenksu merkiksi, helppo säilyttää vaikka ranteen ympärillä syönnin ajan.

Vierailija
30/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pese rasioita kotona?

Vierailija
31/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina samaan kohtaan, jokainen laittaa itse oman rasian tiskikoneeseen?  Piirrä kartta, jos et muista.

Usein myös syödään eri tahtia.

Vierailija
32/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta askastelukaupasta pensseli ja lasimaalia. Esim. Sinellistä saa sellaisia, jotka eivät tarvitse uunia.

Vierailija
33/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasinen eväsrasia? Etkö pelkää, että se menee rikki siinä Jopon tarakalla?

Vierailija
34/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasinen eväsrasia? Etkö pelkää, että se menee rikki siinä Jopon tarakalla?

Mutta sehän on selässä Kankenissa.

Vierailija
35/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi samanlainen kynä (timanttiteräinenkö?) kuin se jolla lasitaiteilijat signeeraavat tuotteensa. Kestää pesun! Hankkikaa kynä työpaikalle ja merkatkaa porukalla kipponne ja kuppinne sekä niiden kannet. Vähän lyhytnäköistä tuo teidän maailman pelastaminen kuitenkin on. Jos muovirasia on jo valmistettu, niin siihen käytetty öljy on jo mennyttä. Ja huolellisesti pestynä kippo kestää ties miten kauan eikä lillu hitusina meressä.

Vierailija
36/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti joku kysyy tällaista? Ei, kyllä tämä on provo.

Vierailija
37/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarramonsterin nimikointitarra? Kestävät lasten vaatteissakin moooonen monta pesua. Varmaan tiskikoneessa voisi myös kestää?

Vierailija
38/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki siihen kultainen laatta, johon kaiverrat nimesi.

Vierailija
39/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö post it lappua tai maalarinteippiä voi ottaa pois pesun ajaksi?

Vierailija
40/41 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että moni vaikuttaa niin olevan lasirasioita vastaan. Hyviä ja halpoja lasisia saa nykyään ikeasta ja sieltä niitä vaikuttaisi ostettavankin jopa! Itse tykkään lasisista siksi, että niistä irtoaa lika paremmin, niihin voi tehdä uunissa vaikka pienen laatikkoruuan  valmiiksi, eikä niistä irtoa lämmitettäessä mitään jäämiä, niin kuin muovisesta voi esim. mikrossa irrota. Olette kai tietoisia, ettei muovisia rasioita kannattaisi kuumentaa mikrossa?

-sivustaseuraaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi