Kielen taitajat
antakaa mulle tollolle jokin hyvä vinkki, muistisääntö yhdyssanoista. eli millon yhteen ja millon erikseen. oon niitten kanssa ihan toivoton :(
Kommentit (8)
MaitoKINtölkki ... ei kuulosta hyvältä... maitotölkkiKIN nyt hyvä!
rautaKINtie... ei ei ei... rautatieKIN doddih!!
Vierailija:
MaitoKINtölkki ... ei kuulosta hyvältä... maitotölkkiKIN nyt hyvä!
rautaKINtie... ei ei ei... rautatieKIN doddih!!
Vierailija:
Varsinkin, kun juuri kuulin, että nykyään " niin kuin" kirjoitetaan erikseen. Minä olen käynyt kouluni silloin, kun se kirjoitettiin yhteen. Onkohan muutkin säännöt muuttuneet?
Lukion kävin 80-luvun alussa.
Vierailija:
Varsinkin, kun juuri kuulin, että nykyään " niin kuin" kirjoitetaan erikseen. Minä olen käynyt kouluni silloin, kun se kirjoitettiin yhteen. Onkohan muutkin säännöt muuttuneet?
Kokeile sanojen väliin vaikkapa kaunis- sanaa (siis ylipäätään adjektiivia) Eli juhlapuku yhteen vai erikseen? juhlaKAUNISpuku ei natsaa,mutta kaunis juhlapuku,ok! Siis jos sana ei sovi väliin,se on yhdyssana... Tajuskohan kukaan :=)
Vierailija:
Lukion kävin 80-luvun alussa.Vierailija: