SYYSKUISET VIIKONLOPPUUN
Linkki viikon pinoon...http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6756606&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (25)
Ilona75: Hauska...Mies ottaa stressilomaa =DD Meillä jää mies ens syksynä tytön kanssa kotiin ja kuvittelee vielä tekevänsä töitä samalla...Heh...Mä haluan kans nähdä, että minkämoista stressilomaa se ottaa vai käykö niin ettei ylpeys anna periksi myöntää että jo pelkkä tytön hoito on raskasta saati vielä työt päälle ;))) No aika näyttää....
Mä oon myös miettiny etä millon toi ratasosan käyttöönotto on ajankohtanen. Vielä oon kylläkin pitänyt ihan vaan kantokopassa kun siihenkin hyvin mahtuu ja päikärit siellä kuinekin nukkuu. Aiemmin kun oltiin liikenteessä niin neiti nukkui koko ajan, mutta nyt on aina hereillä ja nopeasti maatessaan kyllästyy. Täytys munkin pitää liinaa aina mukana niin sais sitten siihen kun syliin joutuu joka tapauksessa aina ottamaan...Ja se vasta epäkäytännölistä onkin...Siis pitää tyttöä sylissä, työntää vaunuja ja yrittää shoppailla :))
Mä en ole vielä ollenkaan istuttanut, joten sikäli tuntuis hassulta siirtyä rattaisiin...Vaikka eihän niissä kyllä välttämättä ihan istuvassa asennossa olla. Taidan olla vähän ylihuolehtiva tässä asiassa...Kai sen syöttötuolin meinaan vois jo ottaa käyttöön :)))
Että semmosta...Me lähdetään tästä kyläilemään...
Hyvät päivän jatkot kaikille!!!
maaly ja neiti I, 2pvä vaille 6kk...
Amira päikkäreillä ja äiti koneella.. ylläri, ylläri..:D Suihkusta just tulin ja on tuolla marokkolainen kahvi tulossa, sitten luen lehden, valmistaudun ja lähdetään kauppaan!:)
Yö meni hyvin, kolmatta yötä mennään yhdellä syötöllä!:) Amira ryömii jo kovasti, menee ees takas!:D tänään aamulla pysyi jopa hetken konttausasennossa!:)
Meillä on neiti ollut ratasosassa jo kohta 3 kk. Ei mahtunut enää koppaan kaikkine talvitamineineen, siis talja, makuupussi ja ulkovaatteet. Useesti oli myös hereillä kun kaupungilla käytiin ja hermostui kun joutui köllöttelemään, nyt sitten istuu innoissaan ' ' rattaissa' ' !:)
mutta nyt sen kahvin ja lehden kimppuun ja ulos!:) Hauskaa päivää!
Iida-Ilona ja Amira
Täällä sairastellaan taaaaas.. eli ei sen enempää.
Nyt on tämä äitee ollut sitten töissä niin paljon, ettei ole täälläkään ehtinyt poikkeilemaan. Meillä ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä.
Yöt edelleen nukutaan hyvin ja iskä hoitaa lapset kun minä olen töissä.
No pari hammasta on ilmestynyt lisää ja kävelytuoli on Santun mielestä TOSI kiva..
Toi yhteisö-juttu oli nasta idea ja kävin jättämässä hakemuksen.
Eipä mulla tässä mitään jutusteltavaa ole, kohta lähden iltavuoroon töihin. =)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
- Tartsa -
Tää mamma on toooooooooosi hyvällä tuulella ja just lähdössä ulos muksujen kanssa :)
JAAKKIMALLE tosi paljon jaksuja, sullon kans toi arki tosi rankan kuulosta :(
Mä pidän Aleksin vielä visusti kopassa vaunuissa (30v ehkä pääsee sit pois ;D) ja hyvin on mahtunu. Tosin poika ei istu itse, sitterissä nousee istumaan mutta opetelkoon kokonaan niin sitten katsotaan tuota koppa hommaa ;) On se niin kiva olla äiti kun saa määräillä ;)
Eipä mulla asiaa ole, kuhan tulin vaan morjestelemaan!
KAIMA: jos luet, tulehan kultaseni yhteisöön, sua odottelen!:D
JMMK
neiti istuu sylissä, joten kirjoitan mitä ja miten pystyn.
öisin meillä tytön uni kevenee kahden maissa ja valvoskelee sitten. silittely ja tutin laitto yleensä auttaa. viimeyönä olikin ihan pirteä ja valvoi 1,5 tuntia. otin tytön viereen ja siihen sitten nukahti. jätti eilen iltatorkut ottamatta ja nukahti sitten ennen kahdeksaa. nukkui kai alkuyön sitten niin sikeästi että oli keskiyöllä ihan pirteä.
mä kokeilin eilen laittaa tytön istumaan ja vöillä kiinni rattaisiin. naureskeli ja tuntui viihtyvän, mutta voi miten pieneltä niissä näytti!!! meilläkään ei vielä istuta,eikä syöttiskään ole käytössä, joten ei ole vielä kiirettä istua rattaissa. koppaa mulla ei enää ole ja kohotan päätypuolta tarvittaessa. siitä näkee seisomalaudalla seisovan siskonsa ja viihtyy hereillä hetken.
mulla on huono omatuntotuosta sitterissä pitämisestä. tuntuu, että tyttö siinä liiankin paljon. viihtyy siinä leluja ja siskoaan katsellen. lattialle kun laitan niin saa olla kaikenaikaa kääntämässä. niinpä ollaan lattialla sitten kun joku ehtii olla vieressä. meillä myös noustaan sitterissä istumaan. kunpa lähtisi pian liikkeelle, niin sitten helpottaa, toisaalta...
miten te muut joilla isompia lapsia aiotte ratkaista tuon pulman pikkutavaroista? meillä on tuolla 2v4kk tytöllä kamalasti kaikkia pikkutavaroita, eikä tuonikäiseltä voi vaatia, että pitäisi ne vauvan ulottumattomissa, vai voiko? portti tytön oveen, vai? ei kai niitä leluja voi poiskaan ottaa?
meillä myös sairastellaan. ma-ti välisen yön esikoinen oksensi, nyt on flunssassa. kuten minäkin. onneksi vauva on säilynyt terveenä!
nyt vauvelia kääntämään ja hoitamaan pakolliset " lattia-kuviot " :)
Minsku ja tytöt
Pitkästä aikaa pinoudun minäkin..Mua kun jo kaimani kaipasikin;) Ihanaa kun jollakulla on ikävä... :)
Innostuin myös tosta yhteisö jutusta ja kävin laittamassa oman hakemuksen...Nyt vaan oottelen mun hyväksymistäni.. :)
Meillä on tapahtunu kaikenlaista... Mico on oppinu vihdoin kääntyileen ja nyt sit kääntyilläänkin koko ajan ja poika on myös aivan mieletön kiljahteleen,voi mitä ihania riemun kiljahduksia pikku mies päästelee
(pistää kovin hymyilyttään aina... =] )
Lihaa ja broitsua ollaan jo tovi syöty ja hyvin vaan maistuu nekin:) ja muksun riisipuuro jollain hedelmäsoseella höystettynä on herkkua! ;)
Hampuja ei viä oo,mutta voi sitä kuolan määrää mitä suusta tulee... Meillä koirakaan ei kuolaa niin paljoo;))) Ja kaikkia on kaluttava mitä käteen sattuu... :)
Tässä ny tuli vaan omaa (.) ,mutta koittakaa jaksaa lukee silti... ;)
Jaksuja kaikille sitä tarvitseville!!!! =)
Ja kaikille oikein mukavaa kevään odotusta ja viikonloppua!!! =)
Tulinpas pitkästä aikaa morjestaa teitä kun ollut täs kaikkea,kuulunut tavallista arkee:kotihommii,ulkoiluu,kyläilty paljon koko perheellä kummankin kotiporukoilla ja mä kavereiden luona joko yksin tai muksujen kanssa terveenä ollessa jne.
Mukava on ollut lukea teidän juttuja mut yritän itekkin kirjoitella enempi kun vain kerkeen..
Nyt viimesin ollut esikois pojan (n.3v 2kk)oksennusmahatauti joka kestänyt ma:sta tähän päivään ja loppua ee näy joten tänään pitää käyttää lekuris..no toivottavasti paranis pian ja ee tarttus kuopus tyttöön(n.7kk)!Olin itekki oksennusmahataudis 1pv,ei enää mut välillä kuiteskin vetämätön olotila ja väsyttää..
Välillä tuntunut että pälli leviää kun poika oksentanut kaikkea mitä saanut suustansa alas,tyttö kitissyt lattialla hampaita nälkäänsä/janoansa mut on ne silti ihania kulta mussukoita joita on mukava hoitaa vaikka olisin täystyöllistetty mut minkäs sitä välillä hermoilleen mahtaa...Pitää laskee kymmeneen!!!!!!!!!
Hyvin nukkuneett kumpikin yön heräämättä,poika nukkuu välillä 1 päikyt ja tyttö 2-3x päikyt ennen nukkumaanmenoa.Terveenä ollessa poika aterioi hyvin mut nyt ee,juo onnex nesteitä hyvin jos vain pysyy sisällä.Tyttö syö 5x/pv ja saa tuttelia toista litraa päivässä.
Kumpikin muksu touhuaa paljon..
mm. tyty kierii ja ryömii lattialla,käsinojas,lentelee,istuu sitteris(tulee itse sieltä pois) ja syöttötulis muttei vielä lattialla,yrittää kontata..2 hammasta alhaalla ja lisää tulossa..
Laitoinpa mäkin ilmoituksen vetämään syyskulaisten 2005 vauvojen yhteisöpuolelle(vaikka vauveli syntyi elokuun loppupuolella mutta la oli syyskuussa)jotenka jospa mutkin hyväksyttäs sinne niin vois laitella kuvia esille yms...
Tällasta tällä kertaa..
Marjoka, kera 2 virkeän muksun
Nyt korjaan tilanteen..luin aikasemman pinon ja nyt olevan pinon..
Joten kirjotan jotain muutakin!
Neiti21:onnea kesämorsiammelle!
Maaly:kiva kun " perustit" yhteisön.. laitoin hakemuksen vetämään..
Joku kyseli onx vaunun ratasosa käytössä..Kerron sen että meiän tyttö nukkuu vaunuissa silloin kun ulkoillaan,mahtuu vielä olemaan siinä mutta aion ottaa käyttöön kun vaan tyty istuis itse paremmin..
Marjoka *kaikkoaa takavasemmalle*
Jee, miehellä alkaa loma ja lähdetään maalle viikoksi!
Meillä ei ryömimisuutisia, mutta vauveli osaa kyllä istua jo hienosti ilman tukea.
Vaunun ratasosaan on siirrytty jo kuukausi sitten, kun oli niin pieni kantokoppa, ettei millään siihen enää mahdu. Harvoin kuitenkaan ratasosa on ihan suorassa istuma-asennossa, usein on siinä puoli-istuvassa asennossa.
Eskoisen pikkutavaroista kyseli mins-ku. Meillä tehtiin kylmän viileesti niin, että kaikki pikkutavarat keräsin ja laitoin talteen odottamaan aikoja parempia... Tytöt kun ovat pian samassa huoneessa, niin pakko se on turvallisuussyistä näin tehdä meillä ainakin. Esikoinen on hyväksynyt asian ihan hyvin.
Mukavaa viikonloppua ja ens viikkoa!
T.Gerbera ja tytöt
Niin paranemisia, piti sanomani teille joilla sairastellaan!
Kaunis ilma taas, kylmä tuuli kyllä tuntu olevan.. oltiin kyllä autolla liikenteessä, että tuo vaatevarustuskin oli hiukan niukempi :)
Eli muskarissa on laulettu ja leikitty, kaupassa käyty täydentämässä ruokavarastoja pojalle ja nyt nukutaan siis päiväunia. Hyvä niin, äiti saa hieman hengähdystaukoa!
Me vaihdettiin juuri eilen ratasosa vaunuihin eli siis ollaan jo isoja poikia meillä.. Pääasiassa siinä kuitenkin nukutaan, mut saa sit tarpeentullen nostettua selkänojaa hiukan niin näkee poikakin jotain, kun on niin utelias =D
Oli pakko vaihtaa, kun jalat jäi jo koukkuun kopassa maatessa. Nyt sit väljempää ja toivotaan ettei kovia pakkasia enää tuu niin tarkeneekin.. ettei pikkuvarpaset jäädy..
Ja lihaa ollaan kans maisteltu viikonpäivät ja hyvin maistuu.. uusia makuja ja kai siinä on enemmän tuota makua muutenkin. Nyt sitten kakka haisee ja pahalle (ennen ei niin, kun vaan kasvis- ja marjasoseita syöpöteltiin) ..kiinnostavaa..
Hyvät viikonloput!
Emmuli ja poitsu M. (viikon päästä puoli vuotta)
Rattaista. Meillä mennään jo rattailla, kun tytteli ei ikinä ole viihtynyt vaunuissa, mutta ei olla vielä istuvassa asennossa.Mutta eipä ihan kamalasti viihdy niissäkään, joten jos shoppailemaan lähden, niin otan typyn kantoliinaan...siinä tosin ei paljon sovitella vaatteita :((
Syöttötuolissa istumista treenataan, mutta tahtoo kellahtaa vasemmalle, joten ei vielä syötetä siinä, kun ei kerran kunnolla osaa istua....
Nyt on muuten neidille tullut eka tavujokelteluäänne (olipa sana hirviö), mutta " sanoo" siis maa-maa...tarkoittaa siis mammaa=äiti ;)))
Mukavaa päivää kaikille, ihana ilma ulkona!!
t.hope-a ja typy 6 1/2kk
Pitkästä aikaa pääsen kunnolla koneen ääreen=) Lukenut olen kyllä pinoja aina kun olen koneelle päässyt.
Meillä syödään hyvin; aamu- ja iltapuurot, pari liha-ateriaa ja välipalaksi hedelmää ja tietty maidot päälle.
Yöt nukutaan myöskin hyvin 21-8, ei yösyöntiä.
Päiväunet onkin sitten eriasia; ennen nukuttiin yhdet pitkät päikkärit n. 3 tuntia ja parit pienet päälle. Nykyään ei päivällä nukuta ollenkaan yli tunnin unia, yleensä kolmet noin puolen tunnin unet. Ei nuku pidempään vaikka työntelisin vaunuissa pari tuntia=(
Neuvolan täti oli sitä mieltä, että on väliaikaista ja alkaisi taas jossain vaiheessa nukkumaan pidempiä päikkäreitä, onkohan totta?
Eipä sitä oikein mitään saa päivällä tehtyä, kun unet on noin lyhyet. Eikä oikein kovin pitkälle lenkillekään viitsi lähteä, kun ei sitten oikein viihdy vaunuissa hereillä kovin pitkään. Täytyy varmaan alkaa pikkuhiljaa siirtymään rattaisiin. Meillä siis vielä oltu vaunukopassa, kun sinne vielä juuri ja juuri mahtuu.
Neuvolasta antoivat luvan istuttaa syöttötuolissa ja viikon ajan onkin siinä syöty. Muuten poika ei vielä istu.
Onko kellään vielä käytössä ensisänkyä? Meillä on ollut rottinkinen ensisänky vielä käytössä ja eilen aamulla kauhulla seurasin kun poika otti laidoista kiinni ja nosti toisen jalan reunan päälle. Eilen illalla sitten kasasinkin pojalle pinnasängyn ja äsken sain vielä valmiiksi pinnasuojan, joten ensi yöksi poitsu pääseekin uuteen sänkyyn=)
Onko muilla kuumaverisiä vauvoja? Meillä poika aina ihan hikinen vaikka yritän kuinka kevyesti pukea. Alan olla jo aika epätoivoinen, ei oikein kehtaisi sisävaatteissakaan ulos lähteä näin talvella=( Tuntuu että vaunuissa ja turvaistuimessa tosiaan riittäisi ihan body ja pusero. En kyllä ole ihan noin vähissä uskaltanut ulos lähteä, nytkin olen jo saanut ihmettelyjä, että tarkeneeko noin vähissä vaatteissa?
No niin siinä tuli taas omaa napaa.. enkä nyt enää edes muista mistä pinossa oli puhetta, tulikohan kirjoitettua yhtään samoista asioista?
Ainakin piti laittaa onnittelut naimisiinmenijöille ja jaksamisia sairastaville! Meillä ollaan oltu terveinä, mutta kohta mökkihöperöitä kun kaikki kaverit sairaana.
Iivari ja poika 6kk ja viikko
Meillä on jo 7 kk täynnä, itse asiassa tänään. (l.a. oli 1.9.)
Ei mennä vielä eteenpäin, hyvä vaan, eipähän tarvii koko ajan vahtia. Ja isompien lasten lelut saavat olla rauhassa! Kovasti kyllä neitiä ottaa pattiin, kun ei pääse, hytkyy ja yrittää, mutta taaksepäin vaan menee.
Joku kyseli rottinkisängystä. Meillä oli vielä jokin aikaa sitten, mutta turvallisuus syistä (noin kuukausi about) ostimme pinnasängyn. Nukkuu tosin siellä makuupussissa ja pienen " unikoulun" jälkeen nukutaan koko yö yhdellä syötöllä (tuttipullo) ja aamusta jatketaan vielä pari tuntia unta tissin voimalla. Yöunta riittää noin klo 22 - 09, välillä 10. Tänä aamuna heräsin jo klo 7.30 ja ensimmäistä kertaa ei väsyttänyt aamulla! Ihana tunne.
Hampaita on kaksi alhaalla, mutta ruoka ei silti ole kovin monipuolista. Tissiä syötäisiin jatkuvasti. Peruna, makarooni, liha maistuu hyvin, mutta hedelmäsoseet ei yhtään. Ja puurotkin teki stopin. Vähän yksi puoleista on ruoka. Leipää syö vähän murusina, velliä menee ehkä noin 1 dl iltaisin nokkamukista. Tuttipullo ei ole kelvannut, eikä ole pahemmin tarvetta ollut, ei tajuu siitä tutista mitään. Ei ole huvituttia myöskään. Öisin tarjoan tuttipulloa ja riittävän nälän iskiessä juo siitä vähän. Tissi suussa olisi nukkunut kaiket yöt vieressä ja itse olin tosi väsynyt. Sen takia aloitin ton unikoulun, joka kyllä kannatti!
Ratas osaan siirryttiin pari viikkoa sitten, kun koppa kävi auttamattomasti liian pieneksi. Tosin eipä tuo ratasosakaan liian iso nukkumiseen ole. Välillä istuu ulkonakin ja katselee maisemia kunnes nukahtaa. Aurinkolasit täytyy käydä ostamassa ihan tässä lähiaikoina.
Tässä meidän kuulumiset! Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
Mitäs täällä olikaan aiheena, just luin ja heti unohdin...
Meillä on kans kuumaverinen tyttö!! Aina hiki päässä.. ja monesti on nenänvarsikin ihan hikipisaroita täynnä. Mä ittekseni ihmettelen aina muskarissa kun muut pukee vaikka kuinka monta kerrosta vaatetta lapsilleen ja meidän tytölle ei voi laittaaa kun haalarin päälle ja sittenkin tulee kuuma.. Kypärämyssy on monesti ihan kostee kun on niin hikoillu, mut sitäkään en uskalla pois jättää ettei saa kylmää. Ja tosiaan kun ulos nukutetaan niin monesti herää ihan siihen kun on niin kuumissaan... Tulis jo kesä niin ei tarttis noin paljoo vaatetta laittaa.
Ratasosaa ei olla vielä otettu käyttöön mut varmaan lähikuukausina otetaan.. Tyttö ei kylläkään istu vielä. Ja neuvolasta sanottiin että sit kun on 6 kk niin voi syöttöhetket pitää syöttötuolissa ja näin aion tehdä.
Joku muukin mainitsi että tissiä syödään vielä paljon ja niin täälläkin!! En ole edes laskenut kuinka monta kertaa päivässä mutta aika monta!! On oikea tissimaakari :)
No niin nyt tytsyä nukuttamaan.
äiti ja typy (kohta 6 kk)
Kuumaverinen vauva on meilläkin. Olen pitänyt hänellä nyt body+potkari ja siihen vanupuku. Kypärämyssy, tumput ja villasukat. Sitten tyttö makuupussiin ja vaunuihin. Ei toppapuvusta tietoakaan. Raukka ei nuku minuuttiakaan, jos on kuuma! Makuuhuoneen lämpötila on 18 astetta, jos vähänkin enemmän olis, ei meillä öitäkään nukuttais. Myös naapurin pikkumies on kuumaverinen ja hänellä oli 9 asteen pakkasilla vain kypärämyssy ja sisävaatteet siellä makuupussin ja villapeitteen alla. Hänellä ei ole koko talvena ollut haalaria tai edes vanupukua, sillä yli 10 asteen pakkasilla hän ei ole ollut ulkona. Ja huolimatta ohuista vaatteista, hän on ollut koko talven terve. Näin nämä vauvat on erilaisia...
Tänään iski järjetön vauvakuume! Ja minähän jo päätin, että VÄHINTÄÄN kolme vuotta on taukoa, mutta mitenkähän käy?! Ilmoitin esimiehelle, että hoitovapaata haen 1.8.06-31.3.07, eli töihin ei tarvi palata vuoteen! IHANAA! Mutta nyt täytyy yrittää pitää järki kädessä ja malttaa vauvakuumeen kanssa... Tahdon saada tuon esikon ensin nukkumaan täydet yöt ja painoni entisiin lukemiin... JA TAHDON NUKKUA AINAKIN VUODEN AJAN JOKA YÖ KUNNOLLA! (Lukuunottamatta tietty sairasteluja, mille ei mitään voi...)
Tänään kävin taas shoppailees ja ostin itselleni kunnon talvikengät urheiluliikkeestä. Oli sikakalliit, mutta ihanat jalkaan ja pitää vettä... Sitten ostin Reiman ulkoilupuvun itselleni, fleece vuorellisen tecpuvun kevättalven ja alkutalven pikkupakkasille sopivan. Ja yhdet kivat housut ja siskontytölle ReimaTecin henkselihousut :) Ja rahaa paloi, mutta kengät oli PAKKO ostaa ja ulkoilupuvun olin LUVANNUT itselleni, kun olen ollut niin reipas :)
Leivoin tänään pullia, kun miehellä on synttärit maanantaina. Huomenna teen täytekakun ja toscakakun, kun miehen vanhemmat ja sisarukset (kuusi kotona asuvaa pikkusisarta) tulevat käymään kahvilla. Ostin miehelle hiihtopipon ja lämpösukat lahjaksi, kun hän on taas alkanut tosissaan treenata.
Ratasosaa ei olla vielä otettu käyttöön, kun hyvin mahtuu koppaosaan. (Siksi ostettiin Emmaljungan vaunut, joissa erillinen koppa ja ratas, että mahtuis koko talven paksuissakin vaatteissa vaununkoppaan.) Ajattelin, että ratasosaan siirrytään vasta sitten, kun turvallisuussyistä on oltava kiinni valjaissa... Vaununkoppa tuskin käy vielä hetkeen pieneksi, kun makuupussin saa pian ottaa pois ja vaatteetkin vähenee koko ajan kesää kohti.
Nyt kuulostaa siltä, että mies laittaa tarjolle jätskiä... Pitää mennä!
T. Laihdutuskuurin tuhannesti aloittanut ja tavoitepainoaan edelleen kaipaileva 59 kiloinen Laurukka
ps. Piti sanomani kaikille kesämorssiammille, että mul ois hääpuku tarjolla :) Ihana, kerran käytetty unelma :))
Plaah, kamala stressi. Miehen kanssa vääntöä kaikista asioista. Lähti eilen rauhottumaan vanhempiensa luokse, juu, mut itseni mielestä minä tässä omaa rauhaa hieman kaipaisin. Sitten kuitenkin oli ollut juhlimassa kavereidensa kanssa! Reilu peli, mutta ei voi mitään noille miehille. Sitten vielä minulla on alkanut tulemaan rytmihäiriöitä ja nyt joudun kaikki mahdolliset tutkimukset läpi. Stressaavaa, olen aika herkkä ottamaan stressiä kaikista asoista ja inhoan kaikkia lääkärireissuja :/ Noh, kyllä se taas tästä helpottaa!
Meillä oli unelma yö pojan kanssa. 21.30 unille ja eka herätys 7.00. Pikku mies leikki itekseen sängyssä 8.00 asti, joten sain vielä nukuttua :)
Mutta naapurit riehuivat kotona sekä rappukäytävässä koko h****tin yön, joten mami ei saanut oikein nukutuksi :o( Meinasin jo soittaa " virkavaltaa" apuun mutta hiljeni siinä sitten 4.00 aikoihin.
Olen ottanut ratas osan käyttöön n. pari viikkoa sitten. Hyvin viihtyy siinä ja on enemmän tilaa :) Syöttötuolikin on ollut jo melekin kuukauden käytössä, kun tuo ukkeli istui jo niin hienosti.
Lempi leikki on nykyään vedetään nuottaa, sitä leikitään MONTA kertaa päivässä :) keksin omia sanoituksia ja kivaa on, noh, ainakin pojalla, itseäni alkaa jo hieman kyllästyttämään, mutta minkäs teet.
Poika kääntyilee selältä mahalleen koko ajan ja äiti kääntää uudelleen aina selälleen kun ei vielä itse osaa sitä tehdä. Ehkä kohta sitten...
Aloitan lihasoseet tänään. Ajattelin broilerilla aloittaa. Puolipurkkia lihaa ja puolipurkkia kasvissosetta näin aluksi. Aloitan kaupan soseilla, mutta kun alkuhässäkkä loppuu teen itse. Tai niin ainakin nyt suunnittelen :)
mistäs vielä keskusteltiinkaan. Ei tule mieleen..
Jaksamisia sairastaville äideille ja vauvoille. Meillä on onneksi nyt oltu terveenä, ei flunssaa tai mahatauteja *koputtaa puuta*
Palataan taas..
Terv. Lume ja poika 6kk
Jus sai muksujen nenät niistettyä.
Ps. tuo yhteisö juttu kuulostaa ihan mukavalta. Saisko siitä enempi infoa. Mitähän vaatii koneelta, ja tietty koneen näpyttäjältä.
Minulla vapaapäivä töistä ja ollaankin nyt tytön kanssa kahdestaan sunnuntaihin. Mies otti " stressilomaa" vauvanhoidosta ja lähti reissuun.
Meillä tosiaan lähdettiin keskiviikkona ryömimään, aluksi noin metri. Mutta torstaina jo ryömittiin huoneen poikki, ja eilen varmaan sitten huoneesta huoneeseen...Siis tuo liikkumaan lähteminen tuli kyllä nopsasti. Ja kiva kun viihtyy nyt lattialla, toisaalta kämppä pitää kyllä viimeistään nyt laittaa vauvalle sopivaan kuntoon.
Nyt kun liikutaan syödäänkin jo enemmän ja kiinteätkin alkavat uppoamaan paremmin lisättiin kahden juuresaterian väliin hedelmäateria. Kiva maistella uusia, marjoissa ja hedelmissä on niin paljon vaihtoehtoja.
Kuinka moni muuten on siirtänyt vauvan ratasosaan? Tästä on varmaan ollut puhetta, mutta vauvathan kasvavat vauhdilla... Meillä ei kyllä viihdytä hereillä ollessaan enää kopassa ollenkaan. Kantoliinassa buddha asento, siis naama menosuuntaan, on ihan pop.