Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsuuko äitinne/isänne juhlapyhiksi teidät lapset lapsuuskotiinne?

galluppi
16.04.2017 |

Kirjoitukseen, jossa joku äiti paheksui jälkikasvunsa 'yllätyskäyntiä' pääsiäiseksi liittyen kysyn: Kutsuuko vanhempanne erikseen teidän juhlapyhiksi kotiin vai onko se vain avoin ___ tulee jos tulee, mutta ei erikseen kutsuta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kysyy, joskus ei.

Vierailija
2/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole vuosiin olleet äitini luona pyhinä, appivanhemmilla en ole ollut koskaan pyhinä. Äitini stressaa liikaa, vaikka käyn kaupassa, teen ruuat, tuon petivaatteet, hoidan tiskit ja siivoankin vielä. Hänestä kaikesta on vaan niin paljon ylimääräistä vaivaa. Appivanhemmat jostain syystä kutsuvat aina vain miehen siskon perheineen. Meillä kaikki ovat kyllä olleet useinkin milloin jouluna, milloin juhannuksena ja pääsiäisenä. Olis kyllä kiva joskus itsekin saada kutsu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin ovet on aina avoinna lapsille ja heidän perheille, mutta yleensä tämmösistä juhlapyhistä keskustellaan etukäteen puolin ja toisin mitä kenenkin suunnitelmissa on. Ei mitään erillistä virallista kutsua. 

Vierailija
4/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet ovet. Lähellä asuvat sisarukseni käyvät lastensa kanssa parikin kertaa viikossa ihan ilmoittamatta. Me kauempana asuvat ilmoitellaan tulostamme. Joka puhelun yhteydessä äiti mainitsee, että kiva jos tulisit käymään. Eli kai tuon voi kutsuksi luokitella. Sellainen avoin ikikutsu.

Vierailija
5/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne kutsuvat mutta kieltäydyn koska aikuisena saa viettää juhlapyhät sillä lailla kun haluaa joten en pilaa niitä sukulaisten seurassa.En edes joulua.

Vierailija
6/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät enää asu lapsuudenkodissani, mutta kyllä muuten kutsuvat luokseen juhlapyhinä. Nytkin tänä pääsiäisenä olemme olleet vanhempieni luona syömässä, äiti teki ruokaa. :)

Vierailija
7/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluksi kysyy, suorastaan vaatii. Muuten ei.

Vierailija
8/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään mun äidillä syömässä ja huomenna anopille. Eilen oltiin meillä. Kaikki asumme samalla paikkakunnalla niin viikottain vieraillaan toistemme luona. Yleensä vain kahvitellaan mutta pääsiäisen ruokailut on perinne. Ei oo pakkopullaa nämä vierailut vaan ihan viihdytään toistemme seurassa.

Vierailija
9/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska ovat kuolleet.

Vierailija
10/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden koti oli helsingissä. Vanhemmat asuvat espoossa. Käyn joskus heidän luona.

N46 

Vierailija
11/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kaikki pysyvät omissa kodeissaan ja hermot lepää.

Vierailija
12/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kutsutaan ja joskus ei. Minä yleensä soittelen ja kysyn sopiiko tulla, jos on aikomus vanhemmille mennä. Ilmoitan myös, jos on kutsuttu, mutta en pääse paikalle.

Vierailija
13/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä hoksasin, ettei ole kyllä kutsuttu - varmaan koskaan. Ei pääsiäisen viettoon, jouluiksi tai muutenkaan. Vanhemmat on eronneet yli 10 v sitten, ja lapsuudenkotikin on myyty, joten ei oo semmosta lämmintä, yhteisöllistä kotia, mihin mennä vanhempien luokse käymään. Itse olen ehdottanut ja sovitellut pari kertaa vuodessa käynnit, mutta en muista, milloin olis oikein kutsuttu. Ollaan aika estynyttä sukua muutenkin.

Vierailija
14/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

En menis vaikka pyytäis

Vierailija
15/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan kutsuu toisinaan ei.

Vierailija
16/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kutsu. Kyllähän sinne varmasti saisi mennä mutta mä en ole tykännyt käydä siellä omilleen muuton jälkeen vaikka ollaankin äidin kanssa hyvissä väleissä.

Vierailija
17/17 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, äidin kanssa vetästiin pääsiäiskännit, viimeksi olen käynyt siellä jouluna. Faijasta ei hajua, ei olla puhuttu vuosiin.