Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko seurakuntaa vaihtaa?

Vierailija
16.04.2017 |

Tietäisikö joku, voiko ev-lut-seurakuntaa vaihtaa? Oma seurakuntahan määräytyy asuinpaikan mukaan. Mä siis asun kaupungissa X, ja olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta Y. Haluaisin kuulua Y:n seurakuntaan, koska haluaisin että maksamani kirkollisvero päätyisi Y:n seurakunnan käyttöön. Nykyisessä kaupungissani en edes juuri koskaan osallistu seurakunnan toimintaan, mutta kotipaikkakunnalla tulee osallistuttua silloin kun siellä olen kesäisin. Voisinkohan siis vaihtaa "omaksi seurakunnakseni" sen Y-seurakunnan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti et voi. Jos kuulut ev-lut seurakuntaan, sinun pitää kuulua siihen seurakuntaan, jonka alueella olet kirjoilla. Toiseen uskontokuntaan voit toki halutessasi liittyä, mutta sitä et ilmeisesti kysynyt.

Vierailija
2/4 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi, srk määräytyy kirjoillaolopaikkakunnan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti et voi. Jos kuulut ev-lut seurakuntaan, sinun pitää kuulua siihen seurakuntaan, jonka alueella olet kirjoilla. Toiseen uskontokuntaan voit toki halutessasi liittyä, mutta sitä et ilmeisesti kysynyt.

Kiitos vastauksesta! Tässä olisi kyllä selkeesti ev-lut-kirkolla kehityksen paikka! :)

Vierailija
4/4 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin liittynyt muun kuin oman kotikuntani seurakuntaan. Harmi, ettei voi!