Vierailija

Tietäisikö joku, voiko ev-lut-seurakuntaa vaihtaa? Oma seurakuntahan määräytyy asuinpaikan mukaan. Mä siis asun kaupungissa X, ja olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta Y. Haluaisin kuulua Y:n seurakuntaan, koska haluaisin että maksamani kirkollisvero päätyisi Y:n seurakunnan käyttöön. Nykyisessä kaupungissani en edes juuri koskaan osallistu seurakunnan toimintaan, mutta kotipaikkakunnalla tulee osallistuttua silloin kun siellä olen kesäisin. Voisinkohan siis vaihtaa "omaksi seurakunnakseni" sen Y-seurakunnan?

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (3)

Vierailija

Valitettavasti et voi. Jos kuulut ev-lut seurakuntaan, sinun pitää kuulua siihen seurakuntaan, jonka alueella olet kirjoilla. Toiseen uskontokuntaan voit toki halutessasi liittyä, mutta sitä et ilmeisesti kysynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti et voi. Jos kuulut ev-lut seurakuntaan, sinun pitää kuulua siihen seurakuntaan, jonka alueella olet kirjoilla. Toiseen uskontokuntaan voit toki halutessasi liittyä, mutta sitä et ilmeisesti kysynyt.

Kiitos vastauksesta! Tässä olisi kyllä selkeesti ev-lut-kirkolla kehityksen paikka! :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.