Menee hermot Teiniin! Miehen kanssa suunnitellaan matkaa mutta
Mutta teinipä ei suostu vahtimaan pikkusisaruksiaan 3 v ja 8 v yhtä viikonloppua. Teini on siis 14 v. Miehen kanssa ollaan suunniteltu että ihan KAHDESTAAN tehtäisiin pieni reissu johonkin kivaan kaupunkilomakohteeseen, kuten Prahaan tai Amsterdamiin. Teini ei suostu vahtimaan pikkusisaruksiaan, vaan uhkaa mennä kaverinsa luokse ja jättävänsä lapset heitteille jos hommaan joutuu. Sanottiin, että saisi siitä pienen palkkion, mutta ei ole kuulemma "lahjottavissa" mistään hinnasta. Voi voi kun meni hankalaksi taas. Mikä meni kasvatuksessa pieleen?
Kommentit (20)
Miten olisi isomanhemmat, tuttavat tai palkattu hoitaja? Ei teiniä voi pakottaakaan.
Eikö teinin kaveri voisi tulla teille?
Eikö 14-vuotias ole vähän liian nuori muutenkin vahtimaan lapsia?
Varmasti hänen ikätovereistaan löytyy joku pienellä palkalla hoitamaan lapsia.
Toivottavasti matkanne toteutuu. Itse hoidin kesätyönä 14-vuotiaana 4 ja 6-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Tuota voisinkin hänelle ehdottaa. Minua tosin aina vähän epäillyttää teinin kaverit, jos vaikka varastavat jotain... joo kuulostaa hullulta, mutta olemme ihan huvin toimeentulevia, niin olen vähän vainoharhainenkin ehkä tuon suhteen.
Ap
Sekä Amsterdam että Praha on kivoja kaupunkeja myös lapsille ja teinille. Otatte heidät tietenkin mukaan. Vai ryypätäkö meinasitte koko matkan?
En mäkään vahtis mitään pikkukersoja tossa iässä. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota voisinkin hänelle ehdottaa. Minua tosin aina vähän epäillyttää teinin kaverit, jos vaikka varastavat jotain... joo kuulostaa hullulta, mutta olemme ihan huvin toimeentulevia, niin olen vähän vainoharhainenkin ehkä tuon suhteen.
Ap
palkkaa siis hyvillä tuloilla hoitsu
No eikös se 8 vuotias voi vahtia sitä 3 vuotiasta? Joku mamma uhosi toisessa ketjussa jättävänsä 6 vuotiaan yksin YÖKSI niin eikö tuo toimisi.
Et voi laittaa 14-vuotiasta ottamaan vastuuta 3-vuotiaasta ja 8-vuotiaasta viikonlopun ajaksi.
Luultavasti kyllä provo, mutta toisaalta ap:n kaltaisia mammoja on oikeasti olemassa...
Vierailija kirjoitti:
No eikös se 8 vuotias voi vahtia sitä 3 vuotiasta? Joku mamma uhosi toisessa ketjussa jättävänsä 6 vuotiaan yksin YÖKSI niin eikö tuo toimisi.
WHAT? Linkki kiitos
Jos kerta olette niin hyvin toimeentulevia, eiköhän teillä ole varaa palkata ihan hoitaja lapsille.
Kahden pienen lapsen laittaminen 14 vuotiaan harteille koko viikonlopuksi olisi lasun paikka.
Kylläpä lapsesi kasvaa nopeasti! Vastahan hän oli 6 vuotta, eilen 12-vuotias, ja tänään taas jo kunnolla teini-iässä. 0/5.
Minä, minä, minä, minä, minä, minä
Eipä se ole teinin velvollisuus, jollei sitä vastuuta halua ottaa.