Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin kertoa ihastuksesta kumppanille?

Vierailija
16.04.2017 |

Ihan aluksi, kaipaan tähän vähän syvällisempää pohdintaa enkä mitään yksioikoista moralisointia.

Olen ollut avomieheni kanssa yhdessä kuusi vuotta. Rakastamme toisiamme ja meillä on yhteinen lapsi. Pystymme käsittelemään vaikeitakin aiheita ja olemme menneet läpi jo muutaman myrskyn näiden vuosien aikana. Minulla ei ole mitään syytä erota miehestäni, ja hänkin tahtoo olla kanssani.

Olen kuitenkin ollut koko tämän suhteen ajan ihastunut erääseen toiseen mieheen, jonka tunsin jo ennen avomiestäni töitteni kautta. Meitä yhdistää samanlainen kiinnostus älyllisiin haasteisiin ja huumorintaju, ja jaamme mm. saman lempimusiikin ja- elokuvat. Hän oli aikanaan varattu enkä siksi saanut koskaan mahdollisuutta kokeilla josko meillä olisi voinut olla suhde. Ihastus menee aalloittain, joskus en mieti häntä puoleen vuoteen, joskus taas saatan käyttää monta hetkeä päivässä hänen ajattelemiseensa. Olen ajatellut ihastuksen olevan enemmänkin sellaista fantasiaan perustuvaa saavuttamatonta kaukorakkautta.

Viimeisen vuoden aikana on kuitenkin käynyt niin että olen ruvennut työskentelemään enemmän ihastukseni kanssa ja sattumalta myös mieheni on tutustunut tähän ihastukseeni. He harrastavat samaa lajia ja näkevät toisiaan säännöllisesti sen tiimoilta. Omat tunteeni ovat syventyneet sen myötä kun olen tutustunut ihastukseeni paremmin, ja nyt olen alkanut epäillä (tai haaveilla) että tunne on molemminpuoleista. Välttelemme kohdatessamme esim. silmiin katsomista ja saatamme joskus viestitellä muutaman ylimääräisen viestin työasioiden ohella. Kuukausi sitten jouduimme tekemään kahdestaan ylitöitä, eikä kumpikaan pitänyt kiirettä kotiin. Kaikki on ollut kuitenkin äärimmäisen viatonta, viesteissämme ei olisi mitään mitä en tahtoisi mieheni näkevän eikä välillämme ole tapahtunut mitään kyseenalaista. Mieheni olemassaolo on myös selvästi läsnä yhdessäollessamme, sillä saatamme ihastukseni kanssa keskustella vaikkapa heidän treeneistään.

Minua on kuitenkin alkanut vaivata se, ettei mieheni tiedä tunteistani mitään. Pelkään että saattaisin pettää miestäni, jos ihastukseltani tulisi selkeä aloite. Töitten puolesta on käytännössä mahdotonta etten olisi tekemisissä ihastukseni kanssa, mutta kaiken ylimääräisen yhteydenpidon voin tietenkin karsia, jotta houkutus ei nouse liian suureksi. Se ei kuitenkaan poistaisi tunteitani.

Pohdinkin nyt, että milloin ja miten elämänkumppanille pitäisi kertoa vakavammasta ihastuksesta? Koen, että on väärin jos annan tunteitteni syventyä tästä vielä lisää ja pimitän kaiken mieheltäni, mutta toisaalta pelkään että kertoessani loukkaan miestäni erityisesti nyt, kun kyseessä ei ole vain joku hänelle tuntematon vaan uusi ystävä. Mitään väärää ei kuitenkaan ole vielä tapahtunut, ja pelkään että jos kerron tunteistani avomiehelleni, ajaudumme syvempään kriisiin kuin aihetta on. Kyseessä on kuitenkin ensisijaisesti minun yksityinen ihastukseni, jollaisia ei varmasti pitkissä suhteissa voi mitenkään estää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellään vertaistuellista kokemusta? -Ap

Vierailija
2/3 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro ja unohda ihastus. Näin on kaikille helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko huono ajatus puhua suoraan ihastuksen kohteelle? Kertoa että tällainen tunne on ja jos ei kiinnostusta siellä ole niin puhua hänen kanssaan asia selväksi, niin voit hyvillä mielin rauhassa unohtaa koko ihastuksen ajan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä