Vierailija

Oli pakko töiden vuoksi ostaa kakkosauto ja rahaa menee kahden auton ylläpitoon järjettömiä summia! On ajoneuvoveroa, vakuutusmaksuja, katsastusta, huoltoa, korjausta, polttoainetta. Kaiken lisäksi dieselvero mutta diesel oltava pitkän työmatkan takia. Ja uudet kesärenkaat oli ostettava kun entiset kuluneet.

• ylös 25
  • alas 3

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

On kyllä.
Joku on osuvasti sanonut, että kallein hankinta minkä voi tehdä naisen jälkeen.

• ylös 20
  • alas 4
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Niinhän se on. Minäkin luovuin kaskosta, kun lapsi syntyi. Oli tukittava edes joku rahanrei'istä. Tänä keväänä ostin uudet kesärenkaat, ja myös talvirenkaat on uusittava. Siihen menee yhteensä 800 euroa tänä vuonna. Miehellä sama juttu.

Täällä ei kulje julkista liikennettä meidän alueeltamme keskustaan, saati työpaikkani suuntaan, joten pakko tuo 30 km matka on omalla autolla kulkea. Yksikään työkaveri ei myöskään asu täällä, joten kimppakyyti ei onnistu. Tämä on nykyisin sentään lähes 100 000 asukkaan kaupunki, mutta semmoista se on, kun tehdään pakkoliitoksia ja sitten nämä uudet kaupunginosat kuristetaan lähes hengiltä palvelujen suhteen.

Onneksi sekä minä että mies tienaamme sen verran, että talous pysyy pystyssä kahden välttämättömän auton ylläpitämisestä huolimatta.

Vierailija

Meillä on kaks ykkösautoa ja mä nautin kovasti siitä tiedosta että pääsen vapaasti liikkumaan omalla autollani eikä  tarvitse olla joko  julkisen liikenteen tai puolison armoilla.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Dieselin kannattavuus kannattaa laskea tarkkaan, jotain vuosia sitten rajana pidettiin 30 tkm/vuosi, nykyään diesel maksaa jo melkein saman kuin bensa..

Jos kroppa ja pokka kestää nii sellainen 90-luvun alun pieni japanilainen auto voi olla paras ratkaisu kakkosautoksi. Ei sillä ole nautinto ajaa, mutta hankkimiskustannus on 400-700€ ja jos jotain isompaa remppaa tulee niin siitä saa kuitenkin satasen myydessä.

Vierailija

Suomessa ne tykkää kato verottaa. Itse maksan bensa n. $2/gal, vuosittainen vero $21, vakuutus $62/kk ja silloin tällöin huolto öljynvaihdosta tms. eikä mitään eri renkaita tartte ostaa.
t. Amerikan serkku

Vierailija

Niin no, on se kulkeminen kallista joka tapauksessa. Omat tuloni ovat 750e/kk ja tuokin on jo ihan riittää auton pitoon ja kaikkeen muuhunkin (okt:n sähköt sun muut, kouluruoka jne) ostelen aina jotain pientä kivaakin itselleni. Ei se auto ole se kynnyskysymys jos taloudenhallinta on muutenkin jo ihan mitä sattuu.

Vierailija

Tykkään työsuhdeautoilusta kun kilometrejä tulee 50 tkm vuosittain ja käytännössä omaa ajoa. Aina uudehko kiesi käytössä. Hintansa arvoinen.

Vierailija

En pidä kalliina. Vakuutus kuittaantuu osittain OP-bonuksista, vuosihuolto tutussa liikkeessä, samoin renkaanvaihto. Nykyään ei tule ihan hirveästi kilsojakaan, niin ei bensaankaan isoja summia mene. Mun mielestä pieniä maksuja siitä että on aina vapaa lähtemään minne vaan eikä tarvitse esimerkiksi sateessa kärvistellä jossain bussipysäkillä.

Vierailija

Kannattaisko muuttaa lähemmäs työpaikkaa? Ihan omasta priorisoinnista tässä on kyse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko muuttaa lähemmäs työpaikkaa? Ihan omasta priorisoinnista tässä on kyse.

No toki 😂 Simppeliä kuin mikä!

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Kallista, mutta oma valinta. Ihminen voi itse valita asuinpaikkansa (pariskunnilla/perheillä toki neuvottelukysymys ja yleensä jonkinlainen kompromissi), kulkuneuvonsa hinnan, veroiltaan kalliin tai vähemmän kalliin, laajat tai suppeammat vakuutukset jne.

Vierailija

Miksi ostatte kalliita renkaita 2 autoon?
Meillä on 3 autoa ajossa,muijan autoon piti ostaa kesärenkaat 215/45/17 63€/kpl kotiin toimitettuna.
Omaan autoon 2 rengasta 225/40/18 59€/kpl halpis renkaita mitkä todettu toimiviksi.
Meillä on rengas ja tasapainotuskone,rengastyöt ei maksa mitään ja omat renkaat saan maksettua kevään rengastöillä helposti.

• ylös 1
  • alas 14
Vierailija

Niin se on. Mutta hei, kuten tuossa jo sanottiinkin, niin oma valinta. Jos haluat asua keskustassa ja olla hankkimatta autoa, maksat enemmän asumisesta. Jos taas haluat halvemmat neliöt, maksat autoista ja kulkemisesta. Elämä on valintoja ja kaikissa valinnoissa on hyvät ja huonot puolensa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on 3 autoa ajossa,muijan autoon piti ostaa kesärenkaat 215/45/17 63€/kpl kotiin toimitettuna.
Omaan autoon 2 rengasta 225/40/18 59€/kpl halpis renkaita mitkä todettu toimiviksi.
Meillä on rengas ja tasapainotuskone,rengastyöt ei maksa mitään ja omat renkaat saan maksettua kevään rengastöillä helposti.

Ja noi vehkeet ei maksa mitään? Missäköhän niitä täällä stadin kerrostalossa säilytäisi, ja tekisin sitten hommia tuolla kadunposkessa....?

Minä ansaitsen omalla työlläni oikein hyvin, ei kannata käyttää aikaa rengastöihin, kiitos vaan.

En tosin myöskään valita autonrenkaiden hinnoista.

Vierailija

Onhan tuo kallista, mutta olen kyllä valmis maksamaan tosta liikkumisen vapaudesta. Mulla on vanhat vanhemmat 70km päässä, ja autolla sinne pääsee sujuvasti vaikka hätätilanteessa. Julkisia täältä ei esim. viikonloppuisin edes kunnolla kulje, ja yhden taksimatkan hinnalla ajelee monta viikkoa autolla. Lisäksi työmatka on yli 100km päivässä, menee sujuvasti ja kohtuuajassa autolla, julkisilla (kävely-bussi-juna-bussi-kävely) tohon kuluisi tolkuttomasti aikaa. Isommatkin ostokset on kätevä kuskata omalla autolla.

gu

Noh - Suomi on Euroopan suurimpia maita ja silti autoilu on käytännössä kielletty ankaran verotuksen kautta. 8 miljardia Valtion budjettiin tulee erilaisina veroina autoilusta. 

-

Älkää ihmetelkö jos työvoima ei liiku. Pääosa Suomen elintasosta tehdään jossain muualla kuin Uudellamaalla eli siellä missä joukkoliikenne ei toimi. 

-

Heissan ääliösensuuri

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja noi vehkeet ei maksa mitään? Missäköhän niitä täällä stadin kerrostalossa säilytäisi, ja tekisin sitten hommia tuolla kadunposkessa....?

Minä ansaitsen omalla työlläni oikein hyvin, ei kannata käyttää aikaa rengastöihin, kiitos vaan.

En tosin myöskään valita autonrenkaiden hinnoista.

olleet hyvä sijoitus,maksaneet itsensä monikymmenkertaisesti.

Vierailija

Totta, keväällä meni korjaukseen 2700e, 3 kk välein vakuutus 850e, nyt ostin renkaat 680e, renkaiden vaihto+säilytys 2x80e vuodessa. Tietty bensat ja muut päälle. Mut tosiaan pelkät vakuutukset vuodessa vajaa 4000e.. meneehän tohon. Meillä lisäksi 4 muuta autoa...

Vierailija

Meillä kolme autoa. Yksi miehen käytössä, yksi mun käytössä ja avoauto kesäisin.
Rakastan autoja. Ostan uuden auton muutaman vuoden välein.
Työssäni en pärjäisi ilman autoa ja millään romulla en aja.
Avoauton ostin viime keväänä lopulta. Joka kevät iski avoautokuume ja siihen ei enää Burana auttanut.
Toiset ostaa autoja,toiset moottoripyöriä, toiset veneitä ym.
Mä ostan autoja.

N.43

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.