Auttakaa löytämään laihduttava ruokavaloa ylipainoiselle urheilijalla -HELPPO!
Olen ikuinen jojoilija, mutta nyt sen on muututtava.
Ongelmana on syömiset. Syön joko liikaa tai liian vähän, eli lihon tai menen heikkoon kuntoon. En tiedä paljonko voin syödä, mutta perus laihduttajan kalorimäärät ei riitä alkuunkaan tai kärvistelen nälässä ja ahmin mitä sattuu. Syömisiä sen enempää miettimättä ne luiskahtavat hötön puolelle ja paino alkaa nousta välittömästi.
Välillä pano tippuu kivasti kilo per. viikko, kun syön suht. terveellisesti, mutta en keksi tarpeeksi monipuolista syötävää ja sallitut ruuat alkavat tökkiä. Kokkailemaan en pahemmin ehdi, eli kaikki työläät ruuat on pois suljettu.
Olen katsellut netistä ja lehdistä ruokavalioita joissa päivän syömiset on määrätty tarkalleen, mutta niihin on aina laitettu jotain ihme ruoka-aineita joita en viitsi hommata tai jota ei edes suomesta saa tai tuotteen hinta hipoo pilviä tai sitten makua vaan ei houkuttele. Uskon, että ruokavalio voi olla terveellinen vaikka se ei sisällä kreippiä, selleriä, hamppua tai kookosrasvaa
Kommentit (9)
Kun lopetat valehtelun itsellesi, alat pärjätä.
Vatsalaukkusi on ilmeisesti venynyt suurien ruokamäärien johdosta, sen takia koet nälkää pienempiä annoksia syödessä kun vatsasi on totuttautunut isoihin annoksiin. Onni on että vatsalaukku palautuu normaaliksi kun totutat sen pienempiin annoksiin. Toki tämä totutus vie aikaa mutta kun vatsalaukku palautuu nälkäkin lähtee pienemmällä ruokamäärällä
Vierailija kirjoitti:
Vatsalaukkusi on ilmeisesti venynyt suurien ruokamäärien johdosta, sen takia koet nälkää pienempiä annoksia syödessä kun vatsasi on totuttautunut isoihin annoksiin. Onni on että vatsalaukku palautuu normaaliksi kun totutat sen pienempiin annoksiin. Toki tämä totutus vie aikaa mutta kun vatsalaukku palautuu nälkäkin lähtee pienemmällä ruokamäärällä
Ruokavaliostasi vielä siis; kun on ohjeissa jotain mikä on vaikeasti saatavilla sen voi korvata tai jättää pois kokonaan, ota vain suuntaa antavaa tietoa noista resepteistä katso määrät ja korvaa jollain muulla mikä miellyttää, esimerkiksi oudot itselle vieraat salaatit voit muokata haluamallasi tavalla. Makaroni salaatti on hyvä vaihtoehto koska makaronissa on hyvä puoli siinä että kylmä hieman seisonut makaroni on paljon proteini pitoisempi kuin vasta keitetty lämmin missä hiilarit ovat taas valloillaan. Ja jos makaroni on muutenkin se sun juttu uudelleen paistamalla se on terveellisempää juuri siksi koska hiilarit vähenevät ja proteini lisääntyy.
Itse olen ihastunut tikiksen naisten kesäkuntoon -valmennukseen. Siinä ensin määritellään jokaisele omat kalorimäärät treenipäivälle ja lepopäivälle. Ruokaraamit on määritelty näin:
Aamupala:
2H+1P+1R+ kasvikset
Sitten on vino lista paljon yksi hiilariannos (H), proteiiniannos (P) ja rasva-annos (R) tarkoittaa ja sieltä voi valita oman maun mukaan. Listat on siis tosi pitkät, joten valinnanvaraa on!
Suosittelen :) itsellä on ollut samaa ongelmaa, kun sulla eli en oo tienny paljon pitää syödä. Ylipainoa on jotain 6-8kg, vaikka urheilen päivittäin. Tällä ohjelmalla oon saanu kiinni siitä mitä ja miten paljon pitää syödä. Aluks piti noin 2 viikon ajan punnita ruoat, mutta sen jälkeen osaa jo silmämääräisesti katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kylläisyys riipu vatsalaukun koosta, vaan ruuan sisällöstä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihastunut tikiksen naisten kesäkuntoon -valmennukseen. Siinä ensin määritellään jokaisele omat kalorimäärät treenipäivälle ja lepopäivälle. Ruokaraamit on määritelty näin:
Aamupala:
2H+1P+1R+ kasviksetSitten on vino lista paljon yksi hiilariannos (H), proteiiniannos (P) ja rasva-annos (R) tarkoittaa ja sieltä voi valita oman maun mukaan. Listat on siis tosi pitkät, joten valinnanvaraa on!
Suosittelen :) itsellä on ollut samaa ongelmaa, kun sulla eli en oo tienny paljon pitää syödä. Ylipainoa on jotain 6-8kg, vaikka urheilen päivittäin. Tällä ohjelmalla oon saanu kiinni siitä mitä ja miten paljon pitää syödä. Aluks piti noin 2 viikon ajan punnita ruoat, mutta sen jälkeen osaa jo silmämääräisesti katsoa.
Ja tossa valmennuksessa on kans hyvä, että siinä otetaan huomioon ikä/paino/aktiivisuus/treenimäärät/tavoite (lihasmassan kasvatus, kiinteytyminen, laihdutus) ja sen mukaan katotaan mikä on sopiva kalorimäärä ja ruokaraami.
Eikä toi oo mikään kitudieetti vaan ruokaa saa syödä jopa aika paljon, kun vaan syö oikeeta puhdasta ruokaa :)
Sori jos tää menee mainostamisen puolelle, mutta ite oon saanu niiin paljon apua tästä!
Ja oon aiemmin kokeillu fitfarmia ja lifw -valmennuksia, jotka on ollu ihan järkyttävää paskaa, ei sellasella ruokavaliolla voi koko elämäänsä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kylläisyys riipu vatsalaukun koosta, vaan ruuan sisällöstä.
Itseasiassa kyllä riippuu, vatsalaukku ei tunnista itsessään sisään tulleen ruuan sisältöä vaan kylläisyyden tunne tulee siitä kun vatsalaukku on täysi ja syödyn ruuan painosta. Eli jos vatsalaukku on venynyt sen täyttämiseen tarvitaan enemmän ruokaa, mikä johtaa kerralla enemmän syömiseen. Tietysti kylläisyyden tunteen ylläpitämiseen tarvitaan monipuolista ravintoa. Tämä siis johtaa ylensyömiseen, mikä johtaa painon nousuun. Tottakai ruuan sisältö vaikuttaa miten pitkään pysyy kylläisenä mutta ensin pitää saada annoskoot kohdalleen ja vatsalaukku tottumaan uuteen annoskokoon
Syö vähemmän, ei siihen poppaskonteja tarvita. Seli, seli,seli,seli,seli.....