Raskaudesta..
Miten nopeasti raskausoireet voivat alkaa panemisen jälkeen ja mitkä ovat tyypilliset ensimmäiset oireet? Kuinka helposti menee kesken? Miten nopeasti alkaa maha kasvamaan? Onko sektio aivan kauhean vaikea saada? Maksaako raskaus ja synnytys paljon?
Tyhmiä kysymyksiä, tiedän. Mutta on olemassa mahdollisuus että olen raskaana (kumi meni rikki eikä ollut rahaa jälkiehkäisyyn), nyt mietin mitä teen josnäin on käynyt.
Onko edes järkeä tehdä tähän surulliseen ja sairaaseen maailmaan lapsia?
Kommentit (6)
Synnytys voi maksaa eniiten 679euroa. Se on maksukatto. Yksi päivä sairaalassa maksaa 38.10e
Mä olen tuntenut kohtuun kiinnittymisen aina voimakkaana, jalat alta vievänä kipuna. Se tapahtuu noin viikko hedelmöittymisen jälkeen. Kolme kertaa tuntenut ja kolmas raskaus menossa. (Toka oli varhainen keskenmeno). Se on ohimenevä repäisevä vihlaisu. Tästä noin viikon päästä on alkaneet ensimmäiset raskausoireet.
Luuletko jotkut oikeasti että vauva tulee halvemmaksi kun jälkiehkäisy? Jos ei ole varaa edes siihen niin lapsi tulee romauttamaan koko talouden. Ota pikavippi ja hae sen jälkiehkäisy seuraavan kerran. Halvemmaksi tulee.
Neljän päivän jälkeen tuntui nipistelevää pientä kipua kohdussa, kun alkio kiinnittyi. Minulla ei ole koskaan mennyt kesken ja aina on raskaus alkanut kertalaakista, jos on ollut otollinen aika kuusta. Ekassa raskaudessa vartsan sain piiloon rv 20 asti, mutta vain väljästi pukeutumalla silloin. Tokassa sain onnitteluja jo rv 8:lla. Sektiota en ole tahtonut, mutta käsittääkseni sen saa synnytyspelkoperusteella aina, jos vaatii tarpeeksi pontevasti.
Synnytyksestä maksoin sairaalapäivien mukaan. Olin pari päivää ja joitakin kymppejähän se maksoi. Sitten on tietenkin tuo jo mainittu maksukatto. Alle 18 vuotiaalta ei maksuja peritä. Tarkista netistä hakusanalla "hoitopäivämaksut".
Lasten tekeminen on sairasta ja itsekästä
Raskausoireet voivat alakaa n. 10 päivää panemisen jälkeen. Tyypillinen ensioire on oksetus ja menkkamaiset oireet. Hankala sanoa kuinka helposti menee kesken mutta yleisin raskaus mikä kesken menee on ensimmäinen. Maha alkaa näkymään ihan riippuen ihmisestä ja kehon rakenteesta ja rasvaprosentista. Sektion saamisen helppous riippuu ihan lääkäristä ja miksi sitä pyytää. Raskaus itsessään maksaa vain vitamiinit ja mitä nyt tulee kuluja kun käyt vaikka bussilla tms neuvolassa. Synnytyksen hinta riippuu siitä kuinka kauan joudut sairaalassa viettämään. Silti moninkertainen hinta jälkiehkäisyyn tai aborttiin nähden tai siihen nähden mitä lapsi tulee rahaa viemään. Joudut kuitenkin hankkimaan lapselle tavaroita ennen kun se syntyy.