Mitä sisältöä yksinäinen viisikymppinen keksisi elämälleen?
Ei ole miestä eikä oikein ystäviä. Elämä on töitä vaan, ja nekin kyllästyttää. Lapset on muuttaneet toisille paikkakunnille ja suku asuu myös muualla. Mistä tämän ikäinen saisi ystäviä? Elo on niin yksinäistä. Onneksi on töitä kuitenkin, jos ei olisi niin olisin kai jo pimahtanut.
Kommentit (29)
Hyvä kysymys, olen 46v ja ero on suunnitelmissa kun kuopus pääsee omilleen. Ajattelin ostaa pienen talon isolla puutarhalla, aloittaa uudelleen jonkun nuoruuden hupini kuten savityöt tai kuorolaulun, mutta vain kerran viikossa aluksi. En ole menevää tyyppiä ja töitä on paljon.
Pitää varmaan tehdä kalenteri ettei jämähdä kotiin sohvalle. Joka viikolle yksi "pakollinen" meno, joku projekti puutarhassa tai kotona tai vaikka kutomisilta.
Kuorolaulu on mahtava harrastus! Saa tehdä yhdessä, muttei tarvitsekaan yrittää pitää koko ajan keskustelua yllä. Monissa työveänopistojen kuoroissa 5-kymppinen on sitä paitsi nuori ja nuorekas, sillä mukana on paljon eläkeläisiäkin.
Minä harrastan, matkustelen, käyn konserteissa ja erilaisissa tapahtumissa, käyn ravintoloissa syömässä, teen kotona remonttia, luen, kirjoitan blogia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppiset vaihdevuosikurppanat on ongelmajätettä sekä parisuhdemarkkinoilla että työelämässä. Kuka mies ottaisi kulahtaneen vanhan ajan kun tarjolla on timmejä ja kauniita nuoria naisia? Niinpä. Ei kukaan.
palsta paksukaisilla ottaa koville totuuden hyväksyminen
nainen ei ole mitään sen jälkeen kun alkaa noin 40 v. rupsahtaa
En käsitä mitä tekemistä rupsahtamisella on elämästä nauttimisen kanssa. Kaikkeen ei katsos tarvita sitä vakimiestä. Voi käydä elokuvissa, urheilla, matkustella, juopotella, naiskennella... Mitä vaan haluaa tehdä. On tietenkin hyvä löytää ystäviä, kenestä on seuraa ettei yksin tarvitse joka paikkaan lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä harrastan, matkustelen, käyn konserteissa ja erilaisissa tapahtumissa, käyn ravintoloissa syömässä, teen kotona remonttia, luen, kirjoitan blogia jne.
Varmaan "kivaa" kun kukaan mies ei huoli sua. Turha selittää ettet miestä muka kaipaa. Jos et kaipaisi niin et pyörisi täällä selittelemässä.
Kyllä mä kaipaan, mutta vain yhtä miestä. Ja hän on jo kuollut. En voisi kuvitellakaan ketään muuta hänen tilalleen. Oksettaa ajatuskin.
Jos mä olisin yksinäinen lähtisin esim talovahdiksi (ks netistä housekeepers) , aupairiksi tai vapaehtoistyöhön ympäri maailmaa! Suomessa menisin tarhaan "mummiksi" tai vaikka synnytyssairaalaan doulaksi.
Nauttisin harrastuksista, lukemisesta, matkustelusta, yksinolosta, mökkeilystä, kylpylälomista (ei Suomessa) jne.
4:n äiti
Mä olen muuten jo vähän harjoitellut, käynyt ihan yksin lounaalla ravintolassa ja pitkillä kävelyillä luonnossa. Olen myös alkanut harrastamaan hyväntekeväisyyttä pienimuotoisesti, etsin joka kuukausi yhden kohteen jolle annan kaksikymppisen (tai enemmän jos on fiksu kertalahjoituskohde, viimeksi ostin kumisaappaat meripelastusseuralle). Kohteiden googlaileminen ja luotettavuuden ja taustojen selvittäminen on sellaista somettamista jossa on jotain sisältöäkin.
Kivaa aikaa elämässä kun on mielekäs työ, riittävä palkka ja kaikki aika on omaa. Vahdin vaan itseäni etten jämähdä tai roiku, olen laiska joten palstailu tai pelaaminen on se helppo vaihtoehto joka nopeasti johtaa sisällöttömään arkeen.
Terkuin se 46v. :)
Liity facebookkissa asuinalueesi ryhmään? Sinne pistät ihan ilmoitusta että löytyisikö saman ikäistä naisystävää kaveriksi? Tai olisiko jokin harrastus? Sitten vain juttelemaan siellä?
Mistä tämä naisviha kumpuaa? Veikkaanpa, että noita kommen5teja kirjoittelevat keski-ikäiset miehet, jotka ovat turhautuneita siihen, ettei kukaan ikäisensä nainen heitä huoli. Pitää sitten purkaa vihaa kirjoittelemalla näitä kommentteja jokaiseen aloitukseen, liittyi se asiaan tai ei. Tervettä touhua.
Ap:lle: aloita joku harrastus, jonka kautta tapaat uusia ihmisiä. Mikä sua kiinnostaa? Ja deittailu piristää aina! Tinder tms. kehiin! ☺
Tämä on off topic, mutta huvittaa tuo keski-ikäisten miesten kerskailu nuorilla ja timmeillä naisilla. Toisaalla samat tyypit ulisevat naisettomuuttaan ja syyttävät naisia nirsoiksi. Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on off topic, mutta huvittaa tuo keski-ikäisten miesten kerskailu nuorilla ja timmeillä naisilla. Toisaalla samat tyypit ulisevat naisettomuuttaan ja syyttävät naisia nirsoiksi. Jep jep.
:) Ihmetyttää myös se miksi nämä taatat ei koskaan tuo niitä nuoria pimujaan näytille?? Ei niitä ainakaan kaupungilla tai Prismassa näe? Pimeässä ja peiton alla vain tapaillaan? Olisko niin että tyttöjä nolottaa liikaa....:D
Itse en osaisi kuvitellakaan vanhempaa miestä itselleni! Ei ole koskaan ollut eikä tule olemaankaan, nyt olen itse jo 50+
Miten siihen Tinderiin kirjaudutaan? Pitääkö olla joku v:n Facebook? Ei kiitos sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä olisin yksinäinen lähtisin esim talovahdiksi (ks netistä housekeepers)
4:n äiti
En ole ap, mutta kun googlettelin tuolla sanalla, niin vastaan tuli lähinnä kodin siivoojien paikkoja, mitä muuten itsekin ymmärrän sanan tarkoittavan.
Ehkä "housesitters" tai "house watchers" olisi parempia hakusanoja?
Lähde lavatanssikurssille, kun tanssit sujuvat niin lavoille. Tanssi on ihanaa liikuntaa ja piristää mieltä sekä tapaa uusia tuttavuuksia. Suosittelen!!!
Hanki suhde.
Sitten teette kaikkea yhdessä. Matkustelette, muutatte yhteen ja remontoitte. Käytte tapahtumissa.
Kyllä elämään mahtuu useampikin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppiset vaihdevuosikurppanat on ongelmajätettä sekä parisuhdemarkkinoilla että työelämässä. Kuka mies ottaisi kulahtaneen vanhan ajan kun tarjolla on timmejä ja kauniita nuoria naisia? Niinpä. Ei kukaan.
Juuri näin. Tästä aiheestahan palstamiehet säännöllisesti käyvät täällä ulisemassa: kauniita ja timmejä naisia on aivan liikaa tarjolla.
Palstan vakioulisijat voisivat jo päättää, että onko heidän ongelmansa se, että he eivät saa naista vai se että niitä on tarjolla liikaa. Vai onko asia niin, että nuorena ja timminä miehen on vaikea saada kaunista naista, mutta muututtuaan elähtäneeksi (ja katkeraksi) setämieheksi, naisia onkin yhtäkkiä joka sormelle?
Mikähän noita ulisijoita riepoo siinä, että 40+ nainen hyväksyy vanhenemisensa ja suunnittelee tyytyväisenä mitä tekisi vapaa-aikanaan. Eikö ole hyvä, että nämä naiset hoitavat puutarhaa, lukevat, mökkeilevät yms, sehän ei häiritse ketään.
Siis mikä tässäkin ketjussa näitä kommentoivia miehiä ärsyttää?!
Tinderi pystyyn nyt! Sieltä kuule haet jonkun miekkosen kainaloon ja alat viettelemään mukavaa ja rauhallista elämää!