Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mistä tuo kumpuaa ja saa voimansa? Onko se sitä, että kyseessä on Suomen ainoa kansainvälisen tason metropoli vai sitä että se on Suomen talouselämän sydän? Ja nämä on kaikki pois pöndeltä?
Avatkaa vähän, maalaiset.

• ylös 11
  • alas 20

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Talouselämän sydän buahahahaha

90% Suomen teollisuustuotteista valmistetaan kehä 3 ulkopuolella. Hesan taloudesta suurin osa on kahviloita ja rättikauppoja. Noilla oikeilla teollisuustuotteilal ostetaan hesalaisllekin bensat ja elektroniikka

• ylös 16
  • alas 14
Vierailija

Maalaisia närästää mm. seuraavat asiat:

- erilaisuus on ihan ok

- miehen ei ole pakko mennä armeijaan

- maisterina saa parempaa palkkaa kuin "oikeista töistä"

eli erilainen, heidän mielestään huonompi kulttuuri

• ylös 25
  • alas 6
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En ole kuullutkaan. Avaisitko ap teemaa lisää? Terveisin, junantuoma pk-seutulainen

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Tule nyt jo vuoteen 2017, ei ole mitään stadi vs. lande-asetelmaa. Loppuunkaluttu aihe ilmiöstä jota ei ole enää edes olemassa, lukuunottamatta muutamaa jälkeenjäänyttä, riidanhaluista typerystä eli ap:ta.

• ylös 16
  • alas 7
Vierailija

Missäköhän illuusiossa sinäkin elät? Kuka muka kadehtii jotain asuntokupla-katupöly-mukahienoa käpykylää, josta kuitenkin näkyy metsään? Jotain New Yorkia tai Lontoota voisi jo kadehtiakin.

• ylös 7
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Missäköhän illuusiossa sinäkin elät? Kuka muka kadehtii jotain asuntokupla-katupöly-mukahienoa käpykylää, josta kuitenkin näkyy metsään? Jotain New Yorkia tai Lontoota voisi jo kadehtiakin.

Ja sieltä ensimmäinen

• ylös 11
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja sieltä ensimmäinen

Hesassa asuneena pakko myöntää että kadulla lentää koiranpaska ja ihmisen oksennus juuri nyt. Asunnot on kalliitta, pieniä ja heikkotasoisia.  Elämisen laatu ei ole hirveen hyvä Hesassa

Vierailija

En minä ole huomannut koskaan mitään kateutta, vaan virheellisiin tietoihin ja uskomuksiin perustuvaa halveksimista ja alaspäin katsomista. Niinkuin viestissä nro viisi.

T. Espoolainen

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En minä ole huomannut koskaan mitään kateutta, vaan virheellisiin tietoihin ja uskomuksiin perustuvaa halveksimista ja alaspäin katsomista. Niinkuin viestissä nro viisi.

T. Espoolainen

Tuo on juurikin kateuden yksi muoto: lytätään ja parjataan kohdetta, jotta voidaan tuntea oma tilanne paremmaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

T. Espoolainen

Tuo on juurikin kateuden yksi muoto: lytätään ja parjataan kohdetta, jotta voidaan tuntea oma tilanne paremmaksi.

Tai sitten vain yksinkertaisesti vastataan provoon provolla...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

T. Espoolainen

Jaa, no olen kyllä eri mieltä. Kateus on sitä, että kokee toisella olevan asiat paremmin ja haluaisi itsee samaa. Joskus tämä kateus voi näkyä niin, että yrittää lytätä sitä toista. Mutta ei kaikki lyttäämnen ole kateutta. Jotkut ihan tosiaan kokevat olevansa jonkun toisen yläpuolella ja parempia ihmisiä ja vielä luulevat olevansa oikeutettuja näyttämään ylemmyytensä ja halveksuntansa. Niin kuin jotkut maalaiset stadilaisia kohtaan. Ja niin kuin jotkut stadilaiset maalaisia kohtaan. Ja niin kuin minä vähän salaa, kun katson telkkarista jotain big brother -kilpailijoita.

Vierailija

En ole huomannut mitään kateutta. Olen asunut puolet elämästäni pääkaupunkiseudulla, kohta ehkä edessä taas muutto sinne takaisin.  En ole huomannut kateutta sen enempää siellä asuessani kuin muualla asuessani. 

Vihaa voi esiintyä, mutta se on eri asia kuin kateus ja liittyy siihen, että katsotaan pääkaupunkiseudun asukkaiden määräilevän muita, koettavan pakottaa muitakin omaan elämäntapaansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo kumpuaa ja saa voimansa? Onko se sitä, että kyseessä on Suomen ainoa kansainvälisen tason metropoli vai sitä että se on Suomen talouselämän sydän? Ja nämä on kaikki pois pöndeltä?
Avatkaa vähän, maalaiset.

Kateus? Jaa...

Missä minä asun on paikkakunta missä olemme Suomen suurin maidontuottaja, Suurin sianlihantuottaja ja toiseksi suurin naudalihantuottaja. Teikäläisiä "statilaisia" tunkeutuu tänne joka hemmetin loma! Tulette tänne Tahkovuorelle... :)

Mutta tulkaa vain. Myö ollaan leppoisia.

Niin voidaan myö laittaa tuo tuotanto kiinni ja katsoo miten siellä etelässä sitten mennään...

Vierailija

Onko niin vaikea nähdä, ettei yhden hyvä ole kaikkien hyvä. Planeettamme maa sarjassa juuri kerrotaan viidakosta asuinpaikkana. Yksi n 300v vanha puu on yli 1000 muun kasvin tai eläimen koti. Minusta se oli jotenkin huikean hieno tieto. Me olemme etuoikeutetut tällä planeetalla, jotka voimme valita stadin ja suomalaisen maaseudun välillä, tai muuttaa melkeinminne vaan. Luulen kuitenkin, että tuon puun asukkaat ovat meitä viisaampia.

Vierailija

Maalaisten mielestä pk-seutulaiset eivät osaa mitään "oikeita" asioita, he ovat epäkäytännöllisiä, tyhmiä ja heiltä pitää ottaa rahat pois (erityisesti jos ollaan Savossa).

Vierailija

Miksi kukaan kadehtisi Helsingin kaltaista itäistä syrjäkylää? Meitä turkulaisia kohtaan kateus on sen sijaan täysin ymmärrettävää, kun kyseessä on kumminkin kertaluokkaa parempi kaupunki muihin verrattuna.

Vierailija

Kateutta en tunnista. Mutta PK-seutu ilmentää Suomen poliittista päätöksentekovaltaa. Ja se puolestaan näyttäytyy kummallisena. Ei ole sattumaa, että meillä on lainsäädäntöä koko maailman tarpeisiin. Vähempikin riittäisi. Olisi huomattavasti parempi tilanne jos valtion pääkaupunki sijaitsisi jossakin pikkukaupungissa. Tuo yhdistettynä holhousvaltion alasajoon parantaisi koko Suomen ilmapiiriä. Helsinki olisi suurin voittaja.

Sivut