mistä tunnistaa narkomaanin?
Nyt kaikki piirteet ja vinkit miten tunnistaa? Lähipiirissä huolta..
Kommentit (42)
Ei välttämättä yhtään mistään.
Millaisia merkkejä sillä lähipiirissä olevalla henkilöllä on?
Mistä olette arvelleet, että saattaisi narkata?
Likainen ja homssuinen olemus,laihuus, kalpeus,pupillit (joidenkin aineiden kohdalla),eristäytyminen. Onhan noita.
Googlen kuvahaku täynnä narkkareita. Googlaa enkuks narkkari niin tulee kuvia, siitä voit katsoa
Pälyilee ympäriinsä. Mutisee. Kädet tärisee. Onhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä yhtään mistään.
Millaisia merkkejä sillä lähipiirissä olevalla henkilöllä on?
Mistä olette arvelleet, että saattaisi narkata?
Ulospäin suuntautunut ihminen on vuoden aikana eristäytynyt ja pahenee vain. Asunto lähti alta (muka vesivahinko/home) vaikka todellisuudessa häätö. Henkilöä ei saa kiinni kuin iltapäivällä. Ennen lenkkeili ja kävi salilla,nyt laihtunut ja väsyneen näköinen sekä jatkuvasti "vatsa ongelmia" joiden vuoksi ei ruoka maistu.
Ap
Et välttämättä mistään tai tosi räikeesti heti. Joo, on se tietty stereotypia nististä mutta narkomaani voi olla myös se herttainen naapurinmummo joka on koukussa kipulääkkeisiin.
Yksi hyvin suuri merkki on ääni. Ääni muuttuu semmoiseksi laiskan ja semmoisen jännän käheän/matalan/oudon (ei oikeen osaa selittää) kuuloiseksi, hieman epäselväksi. Hitaat liikkeet, tuijottaa tyhjää paljon, silmät väsyneen näköiset, iho muuttuu jne.
Siinä muutama merkki mitä minä huomasin, kun ennen narkkejen kanssa liikuin. Yksilöllisiä juttuja ja tossakin oli vain murto-osa niistä.
Pupilleista voi päätellä jotain. Epänormaalin pienet viittaa opiaatteihin, kunnon lamput amfetamiiniin.
Tuttusi voi olla myös vakavasti masentunut.
Terkuin, päihdetyöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvin suuri merkki on ääni. Ääni muuttuu semmoiseksi laiskan ja semmoisen jännän käheän/matalan/oudon (ei oikeen osaa selittää) kuuloiseksi, hieman epäselväksi. Hitaat liikkeet, tuijottaa tyhjää paljon, silmät väsyneen näköiset, iho muuttuu jne.
Siinä muutama merkki mitä minä huomasin, kun ennen narkkejen kanssa liikuin. Yksilöllisiä juttuja ja tossakin oli vain murto-osa niistä.
Tääkin viittaa lähinnä rauhoittavien ja opiaattien käyttäjiin, pirinisti on toista maata. Ei oo mitään stereotyyppista nistiä, kun huumeitakin on niin erilaisa.
Tavallinen tallaaja, jolla ei kokemusta ja tietämystä kuin alkoholista, ei tunnista mistään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika karua nyt kun sanoit,hän todellakin on alkanut puhua ns nasaalisti. En tajunnut tätä kuin vasta nyt! Ja se ääni on muuttanut hänen persoonaa minun silmissäni sellaiseksi etäiseksi sekä hissukaksi mitä hän ei todellakaan ole. Hänellä on myös yskä ollut hyvin usein,tai ääni sellainen että joutuu rykimään paljon. Vahvasti epäilen nyt huumeiden käyttöä :(. Kiitos vastauksista.
Minä oon käyttäny 2 vuotta jo päivittäin/viikottain piriä. Välillä essoja. Kukaan ei tiedä, joku on joskus huomauttanut miksi olen välillä niin hiljainen ja toisinaan taas kauhean puhelias. Käyn töissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon käyttäny 2 vuotta jo päivittäin/viikottain piriä. Välillä essoja. Kukaan ei tiedä, joku on joskus huomauttanut miksi olen välillä niin hiljainen ja toisinaan taas kauhean puhelias. Käyn töissä.
no ei kai pirin ja essojen vetäminen narkiks tee, ei ne mitään herskaa tai viinaa ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tääkin viittaa lähinnä rauhoittavien ja opiaattien käyttäjiin, pirinisti on toista maata. Ei oo mitään stereotyyppista nistiä, kun huumeitakin on niin erilaisa.
Joo niinkuin mainitsinkin, niin on yksilöllistä. Riippuu että mitä aineita vetelee kroppaansa, tottakai, onhan sen nyt päivänselvä juttu. Kyllä nää jutut on mulle tuttuja, en tarvi mitään hemmetin valistusta näistä asioista. Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Eli pidät itseäsi narkomaanina vai miksi vastasit tähän ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pidät itseäsi narkomaanina vai miksi vastasit tähän ketjuun?
En ehkä ole mikään ojan pohjalla makaava narkkari, mutta riippuvainen olen, aika pahasti.
Pointti oli myös se, että monet voi oikeasti käyttää pitkäänki kaikenlaisia huumeita, eikä kukaan sitä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ei kai pirin ja essojen vetäminen narkiks tee, ei ne mitään herskaa tai viinaa ole
Kyllä valtaväestö leimais mut narkiks jos tietäis että otan joka aamu vauhtia, että pääsen töihin. Enkä pysty menemään juhliin/baariin jos ei oo essoja.
Kysymällä tunnistaa. Se on ainoa keino.
Sillä roikkuu neula käsivarresta.