Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä mun elämä "hirveää ramppaamista" kuten kaverini on mieltä, vaiko ihan tavallista menoineen?

Vierailija
15.04.2017 |

Normaaleina arkiviikkoina on niin, että käyn töissä klo 8 - 16.

Maanantaisin on iltapäivällä kuopuksen harrastus, johon vien ja haen (mies ei ole siihen aikaan vielä yleensä kotona) sekä illemmalla vielä mun oma ainoa harrastus, joka on kerran viikossa tunnin.

Tiistaisin ja torstaisin haen esikoisen harkoista, mies vie.

Nämä on ne meidän säännölliset menot.

Lisäksi meillä käy joku kylässä viikon - parin välein ja ehkä vähän harvemmin käydään itse kylässä. Kirjastossa käyn ehkä kerran kuussa, kaupassa kerran viikossa (mies hakee pikkuostoksia mua useammin pitkin viikkoa), seurakunnan jutuissa kerran - pari kuukaudessa, sukulaisten ja ystävien juhlia on ehkä joka toinen kuukausi, kesällä useammin ja jotain kaveriporukan illanviettoja ehkä pari - kolme kertaa vuodessa.

Nyt kun on neljän päivän vapaa putkeen pääsiäisen ansiosta, niin perjantaina meillä kävi yksi kaveriperhe kylässä. Tänään ei käy ketään. Huomenna käymme itse mun vanhemmilla ja huomenna illemmalla meille tulee varmaan miehen sukulaisia kahville. Maanantaina olemme varmaan oman perheen kesken.

Mielestäni elämäni on ihan tavallista noin 35-vuotiaan elämää kaikkineen, mutta saan tietyltä taholta kommentteja, että kamalaa ramppaamista on ja miten ihmeessä jaksan moista.

Mitäs mieltä olette menojeni määrästä? Tavallista vai normaalia enemmän?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan ihan normaalia jos on harrastuksia mihin pitää mennä. Meillä ei ole, ja vain minä käyn yleensä kaupassa, en joka päivä. Missään seurakunnan jutuissa ei käydä enää. Hyvin harvoin käy ketään kylässä tai me käydään missään. Saisi olla kyläilyä enemmänkin, mutta ei kukaan jaksa kun kaikki väsyneitä töistä, ja osa sitten asuu niin kaukana. Mies käy veljensä luona kävelymatkan päässä useamman kerran viikossa, ennen kävi äitinsä luona mutta hän kuoli.

Minulla on nykyään enää politiikka harrastuksena kodin ulkopuolella, niitä menoja on ehkä kerran kuussa joku kokous. Aika hiljaista elämää vietetään kahden ekaluokkalaisen pojan ja miehen kanssa. Pojilla on joskus ollut jotain harrastusta, mutta kun eivät oikein mielellään sinne menneet niin mitä turhaa niitä pakottaa. Nyt ovat puhuneet että jotain alkaisivat harrastaa, ehkä tässä pitää syksyllä alkaa niitä jossain kuskaamaan.

Vierailija
2/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ellei jopa hiljaista verrattuna esim perheisiin joissa useampi harrastava lapsi. Mitä se kaverisi sitten tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti, paljon vähemmän kuin meillä. Ihme juttu jos tuollaista joku pitää niin vilkkaana että pitää huomautella.

Vierailija
4/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rauhallista elämää omaani verrattuna. Ja saa ollakin, oma on turhan hektistä.

Vierailija
5/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi luultavasti on ylipainoinen, eikä hän jaksa muuta kuin vaeltaa telkkarin ja jääkaapin välillä. Hän on kateellinen sinulle. 

Vierailija
6/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaan loukkaannuit, kasvata vähän paksumpi nahka..

Vierailija
7/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia ellei jopa hiljaista verrattuna esim perheisiin joissa useampi harrastava lapsi. Mitä se kaverisi sitten tekee?

Hänen ainoalla lapsellaan ei ole harrastuksia, osasyynä ettei perheessä ole autoa, jolla kuskailut hoitaisi. Töissä käy, mutta on kovin väsynyt työstään. Salikortti on, mutta käy salilla ehkä kerran - max pari kuussa, koska ei jaksa enempää. En ole varma miten usein näkee ihmisiä vapaa-ajallaan, mua näkee ehkä 5 kertaa vuodessa.

ap

Vierailija
8/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista tai jopa aika rauhallista verrattuna monen muun lapsiperheen elämään.

Meillä lapset harrasti molemmat 6 päivänä viikossa ja tietysti eri aikaan niin se oli kyllä yhtä tulemista ja menemistä.

Nytkin tytär opiskelee, käy töissä, seurustelee, valmentaa ja harrastaa (  2 eri harrastusta). Onneksi hänellä ei ole vielä lapsiakin.

Itse nautin tästä kiirettömästä nykyisestä elämästä.

Vierailija
9/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

turhaan loukkaannuit, kasvata vähän paksumpi nahka..

En loukkaantunut tuosta, mutta jäin miettimään että mahdetaanko ihan yleisestikin pitää meidän elämäntyyliä todella menevänä vai onko se vain tämän yhden ja ainoan kaverin ajatus. Itse olin pitänyt elämääni ihan peruselämänä, en mitenkään vilkkaana edes.

ap

Vierailija
10/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista ja aika rauhallistakin. Sinullakin on vain 1 harrastus.

Vierailija
11/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niitä, jotka tarvitsee paljon tyhjää aikaa lasten kanssa ja ilman, mutta minustakaan sinun aikataulusi ei ole lainkaan kiireinen vaan ihan normaali.

Vierailija
12/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen ainoalla lapsellaan ei ole harrastuksia, osasyynä ettei perheessä ole autoa, jolla kuskailut hoitaisi. Töissä käy, mutta on kovin väsynyt työstään. Salikortti on, mutta käy salilla ehkä kerran - max pari kuussa, koska ei jaksa enempää. En ole varma miten usein näkee ihmisiä vapaa-ajallaan, mua näkee ehkä 5 kertaa vuodessa.

ap

No kaverisi vaikuttaa erittäin passiiviselta, voisin ehkä kuvitella, että on jossain määrin masentunut, mutta koko totuuttahan ei tiedä.

Oma viikko-ohjelmasi nyt on ihan normaali harrastusten ja muun suhteen. Tuo vierailujen määrä nyt tuntuu ehkä hieman suurelta. Jos on viikon-parin välein joku kylässä ja saman verran kyläilee itse, niin sitten täytyy kyllä joka viikonloppu kyläilyjä, parhaina kaksi tai sitten viikolla. Kai teillä nyt jotain viikonloppureissuja tms. perheen keskenkin on? No, ehkä lähdin nyt turhaa halkomaan hiuksia, mutta itse ryhdyit listaamaan aika piirun tarkasti.

Vierailija
13/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No kaverisi vaikuttaa erittäin passiiviselta, voisin ehkä kuvitella, että on jossain määrin masentunut, mutta koko totuuttahan ei tiedä.

Oma viikko-ohjelmasi nyt on ihan normaali harrastusten ja muun suhteen. Tuo vierailujen määrä nyt tuntuu ehkä hieman suurelta. Jos on viikon-parin välein joku kylässä ja saman verran kyläilee itse, niin sitten täytyy kyllä joka viikonloppu kyläilyjä, parhaina kaksi tai sitten viikolla. Kai teillä nyt jotain viikonloppureissuja tms. perheen keskenkin on? No, ehkä lähdin nyt turhaa halkomaan hiuksia, mutta itse ryhdyit listaamaan aika piirun tarkasti.

Joskus on kyläilyjä parikin kertaa viikossa, puolin tai toisin. Kesäisin voi olla useammankin kerran viikossa välillä. Tjaa, meillä asuu aika paljon ystäviä ja sukulaisia lähettyvillä ja vaikka tiettyjä yksittäisiä heistä tapaisin vain kerran - pari vuodessa, niin kaikkiaan kyläilyjä tulee paljon, kun tuttujakin on paljon.

On viikonloppureissuja, niitä en tuohon huomannut laittaa. Muttei olla sillain kovin reissaavia. Käydään etelässä tms. lentomatkan päässä parin vuoden välein, laivalla ehkä keskimäärin kerran vuodessa, kylpylässä parin vuoden välein ja joskus useammin. Esim. leffassa ja syömässä käydään myös joskus, vaikkei noita oltu mainittu. Kävelyllä käyn talvisin ehkä kerran viikossa, kesäisin pari kertaa viikossa, lomalla joskus päivittäinkin. Luen, teen käsitöitä, leivon yms. kotona. Tästäkin varmasti puuttuu jotain. Kunhan jotain pääpiirteittäinlaitoin, jotta saisi vähän käsitystä.

ap

Vierailija
14/14 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! :)

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan