Hirvee riita miehen kanssa: pahoitin mieleni, koska se ei arvosta Konmari-tavalla järjestettyjä sukkia
Käytin viime viikolla ja nyt alkuviikosta kaikki illat kaappien järjestämiseen ja siivoamiseen. Käytin järjestämisessä apuna Konmarin neuvoja miten viikataan vaatteet siististi. Ajattelin, että sitten voidaan viettää kiva ja rauhallinen pääsiäinen. Aamupäivällä viikasin loput pyykit ja olin viemässä vaatteita myös miehen kaappiin. Olin viikon viikolla järjestänyt kaapin ja laittanut kaikki sukat kauniisti viikattuina erilliseen pieneen laatikkoon. Nyt tuo pentele oli repinyt kaikki sekaisin kasaan. Sain täydellisen primitiivireaktion ja tappelu alkoi. Miehen mielestä on ääliömäistä viikata sukkia ja haluaa pitää oman kaappinsa siinä järjestyksessä kuin haluaa. Sitten on kuitenkin aina kysymässä minulta missä mikin vaate on.
Nyt pari tuntia mykkäkoulua takana ja pääsiäinen pilalla. Itkettää.
Kommentit (9)
Konmarittajien sääntökirjasta:
muiden sukkia sinun ei pidä konmarittaman.
Minä en ikinä koske miehen vaatekaappiin, ja jos hän "järjestäisi" minun kaappini, niin helvetti pääsisi valloilleen.
Konmarin oppeihin kuuluu, että kosketaan vain omiin tavaroihin. Ei muiden, eikä yhteisiin sopimatta. Olen järjestellyt omat vaatteet, mutta miehen kuteet on yhä myttyröinä omissa kaapeissaan. Ei tulisi mieleenkään mennä ilman lupaa niitä sörkkimään.
Saati että pahoittaisin mieleni kun sotkisi viikkauksen ja palaisi pallomalliin.
Äitikö olet?
En ole koskaan järjestänyt miehen vaatteita. Se saa laittaa ne ihan niinkuin sitä itseä huvittaa omaan kaappiinsa. Riittää ihan kun pesen ne (keräilen), ja pesen& järjestelen omani ja ns. yleispyykin (lakanat, pyyheet ym.).
Saa silittää itse paitansakin, koska minä jo pesen kaiken pyykin ja se ei ole koskaan esim. minun vaatteitani tai yleispyykkiä pessyt.
Nyt pari tuntia mykkäkoulua takana ja pääsiäinen pilalla. Itkettää.
No niin, nyt vain menet pyytämään nätisti anteeksi, että menit sörkkimään hänen vaatekaappinsa. Ole nainen.
Jestas mikä hirviö olet. Tämän perusteella toivon, että miehesi pääsee sinusta eroon mahdollisimman nopeasti. Onnea sinkkumarkkinoille noilla "lahjoilla" :D
Tähän taas pätee se vanha ja varsin toimivaksi osoittautunut parisuhdeneuvo, jonka aikanaan sain mummoltani: Valitse taistelusi.
Kyllähän sitä riidan saa aikaan melkein mistä tahansa, jos haluaa. Tästä syystä kannattaa pikkuisen miettiä, että mitkä asiat ovat riitelyn arvoisia. Nyt sinun ap kannattaa varmaan miettiä, että kumpi sinulle on tärkeämpää, se että miehesi viikkaa sukkansa sinun haluamallasi tavalla, vaiko perhesopu ja rento ja kiva pääsiäinen teille molemmille. Jos katsot sukkien oikeanlaisen viikkaamisen olevan nyt kynnyskysymys, älä itke siitä, jos miehesi ei suhtaudu myötämielisesti sinun primitiivireaktioihisi. Mikäli arvostat mieluummin perhesopua, voisit vaikka pyytää anteeksi primitiivireaktiotasi ja sanoa miehellesi, että et enää yritä puuttua hänen vaatekaappinsa järjestykseen. Pääsiäinen ei ole ohi vielä, eli ei koko pääsiäistä tällaisen takia tarvitse pilata jollei niin valitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Miehen mielestä on ääliömäistä viikata sukkia ja haluaa pitää oman kaappinsa siinä järjestyksessä kuin haluaa.
Kuule, sinä konmaritat nyt ihan väärin. Miehesi on oikeassa, hän saa pitää kaappinsa siinä järjestyksessä kuin haluaa. KonMarin itsensä mukaan vain omat tavaransa saa järjestää! Käytä nyt pääsiäinen siihen, että luet KonMari-kirjan huolellisesti uudelleen tarkkaillen erityisesti niitä kohtia, joissa puhutaan toisen henkilön tavaroihin puuttumisesta. Sikäli kuin itkuisilta silmiltäsi pystyt lukemaan.
Jos vaimo järjestäisi minun kaappini, konmarittaisin sen rappukäytävään.