Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raaka deittailukulttuuri?

MissLonely
15.04.2017 |

Pyörin useamman kuukauden Tinderissä ja päädyin poistamaan koko sovelluksen huonojen kokemuksien takia. Suurin osa Matcheistä ei koskaan laittanut viestiä ja kun itse näin muijana pari kertaa aloitin keskustelun, huomasin nopeasti, että ei sitä jäbää edes kiinnosta vastata viestiin. Muutaman Matchin kanssa tuli juteltua syvällisiäkin, mutta pian sain kuulla, miten mies oli löytänyt paremman muijan. Eräs oli aluks tosi kiinnostunu, kunnes musta yhtäkkiä löytykin vaikka mitä vikaa. Pari tyyppii sit taas ei edes halunnut sitoutua, mut en mä oikein pysty mihinkään ehkä-juttuun. Suurimman osan kanssa keskustelu loppui kuin seinään ensin aktiivisen keskustelun jälkeen. Yhden kanssa ollaan vielä viestitelty 1-2 kertaa viikossa muussa kanavassa, mutta tapaaminen ei tunnu koskaan onnistuvan. Hänellä tuntuu olevan niin kiire ja yhdet treffit hän jo "unohti".

Toisen voi näköjään vain sysätä syrjään kun löytyy jotain parempaa. En mä itsekään ole täydellinen, mutta olen oppinut virheistäni ja uskoisin olevani jollekin hyvä tyttöystävä. Ei vain kukaan tunnu kiinnostuvan tarpeeksi. Onko tosiaan nykyajan deittailukulttuuri näin raakaa? Miehiltäkin kuulisin mielelläni kommentteja. :D

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MissLonely kirjoitti:

Pyörin useamman kuukauden Tinderissä ja päädyin poistamaan koko sovelluksen huonojen kokemuksien takia. Suurin osa Matcheistä ei koskaan laittanut viestiä ja kun itse näin muijana pari kertaa aloitin keskustelun, huomasin nopeasti, että ei sitä jäbää edes kiinnosta vastata viestiin. Muutaman Matchin kanssa tuli juteltua syvällisiäkin, mutta pian sain kuulla, miten mies oli löytänyt paremman muijan. Eräs oli aluks tosi kiinnostunu, kunnes musta yhtäkkiä löytykin vaikka mitä vikaa. Pari tyyppii sit taas ei edes halunnut sitoutua, mut en mä oikein pysty mihinkään ehkä-juttuun. Suurimman osan kanssa keskustelu loppui kuin seinään ensin aktiivisen keskustelun jälkeen. Yhden kanssa ollaan vielä viestitelty 1-2 kertaa viikossa muussa kanavassa, mutta tapaaminen ei tunnu koskaan onnistuvan. Hänellä tuntuu olevan niin kiire ja yhdet treffit hän jo "unohti".

Toisen voi näköjään vain sysätä syrjään kun löytyy jotain parempaa. En mä itsekään ole täydellinen, mutta olen oppinut virheistäni ja uskoisin olevani jollekin hyvä tyttöystävä. Ei vain kukaan tunnu kiinnostuvan tarpeeksi. Onko tosiaan nykyajan deittailukulttuuri näin raakaa? Miehiltäkin kuulisin mielelläni kommentteja. :D

Se ongelma ei ole nykyaikainen deittailukulttuuri, vaan ongelma on asia nimeltään deittalu! Se on ihan sama millä tavalla homma toteutetaan, nykyaikaisesti vai vanhanaikaisesti, kun ihmisiä ryhtytään laittamaan "lihatiskeille" näytille, heitä myös kohdellaan kuin lihatiskin tuotteita. Potilas nimeltä deittailu on niin sairas, että sitä ei pysty hoitamaan millään keinolla. Parempi on antaa sen kuolla, ja tehdä jotain aivan muuta. On täysin omaa tyhmyyttään, mikäli alentaa itsensä lihatiskin tuotteeksi! Millaisena itseäsi pidät, sellaisena sinua kohdellaan! Elä vain elämääsi, ja tutustu niihin ihmisiin, jotka mutkan takaa elämääsi tupsahtavat, jollei niistä löydy kiinnostavaa, ei tarvitse löytyä sitten ollenkaan. Sellainen ihminen on rikki, jolla on pakonomainen tarve olla jonkun toisen seurassa/seurustella jonkun kanssa.

Vierailija
22/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään joka olisi tinderistä löytänyt muuta kuin panoja. Hylkäsin tinderin jo ajat sitten koska se on seksin haku sovellus ja muutenkin nolo. Samaa saa baareista eli pelkkiä seksin vonkaajia. Ei todellakaan kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkistä avioliitoistakin toinen sysätään syrjään, jos löytyy parempaa, miksei panosovelluksista.

Vierailija
24/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan deittaillut, mutta raakuudestaan huolimatta kuulostaa paremmalta kuin tämä minun sukupolveni (syntynyt 70-luvulla) pariutumistapa: mennään isolla ja sekalaisella porukalla ryyppäämään, josta sitten päädytään johonkin syliin ja sänkyyn. Jos aamulla ei kauheasti kaduta, niin sitten järjestellään uusia tapaamisia. 

Olen syntynyt itse -77 ja et kyllä edusta wt-kavereinesi kokonaisen vuosikymmenen tuotosten pariintumiskäyttäymismallia. Sori vaan.

79 ja edustan. Toisaalta pari v2000 kännihoitoa stalkkaa vieläkin facebookissa 2017...

Toiselle näistä stalkkereista en kelvannut 20v sitten millään. Naiset on monimutkaisia.

Vierailija
25/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväpiirissä on neljä pariskuntaa, jotka ovat tavanneet Tinderissä.

Asuvat siis jo kaikki yhdessä/ovat kihloissa/asuntolainaa, eli mistään panosta ei ole kyse.

Myös veljeni on etsinyt jo pidempään TinderinKIN kautta vaimoa, valitellut tosin kun "muijat on vaan munan perässä", muuallakin kuin Tinderissä siis.

Itselläni on ollut Tinder kohta kolme vuotta, käytän sitä satunnaisesti ja välillä ollut puolikin vuotta, etten ole sovellusta avannut.

Näiden vuosien aikana on tullut jotain 11 matchia (painan sydäntä vain oikeasti kiinnostaville, edes seksuaalisesti eli en juuri kenellekään) ja neljä tyyppiä olen nähnyt.

Yhden kanssa vietettiin kiva päivä ilman seksiä ja homma jäi siihen (meininkimme oli lähinnä sisarellinen), toisen kanssa tultiin ystäviksi ja alettiin hengaileen kavereina (seksiä ei ollut koskaan ja löydettiin molemmat pian toiset tyypit joista puhuttiin keskenämme), kolmannesta tuli vuoden mittainen romanssi ja maailman paras rakastaja (pannaan edelleen) ja neljänteen ihastuin kovastikin, mutta se kusi täysin (tämän kanssa oli myös seksiä, hyi).

Joillekin se voi olla panosovellus, joillekin kanava etsiä ystäviä tai parisuhdetta ja joillekin kaikkea näitä.

Vierailija
26/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinder on miehille panosovellus, naisille kirjeenvaihtokerho. Laske siitä itse loput.

En usko tuohon. Muutenhan Tinder olisi jo kuollut ja kuopattu kun kukaan ei saisi sitä mitä haluaa. Edellinen treffiseuralaiseni oli ollut pitkässä suhteessa Tinderissä tapaamansa naisen kanssa, samoin eräs tuttavamieheni ei taatusti etsi pelkkiä panoja. Siellä on porukka joka lähtöön.

Juu ilman muuta se on aviomieskatalogi. Pidä ihmeessä käsityksestäsi kiinni kynsin ja hampain.

Muuten vain naiset itkevät Tinderistä ja miehistä ympäri nettiä, siinä missä ihan mistä tahansa muustakin seuranhakupalvelusta.

Kyllä on katkeraa. Kukahan tässä haluaa roikkua käsityksessään kun itse juuri sanoin, että siellä on ihmisiä etsimässä monenlaisia asioita.

Vierailija
27/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystäväpiirissä on neljä pariskuntaa, jotka ovat tavanneet Tinderissä.

Asuvat siis jo kaikki yhdessä/ovat kihloissa/asuntolainaa, eli mistään panosta ei ole kyse.

Myös veljeni on etsinyt jo pidempään TinderinKIN kautta vaimoa, valitellut tosin kun "muijat on vaan munan perässä", muuallakin kuin Tinderissä siis.

Itselläni on ollut Tinder kohta kolme vuotta, käytän sitä satunnaisesti ja välillä ollut puolikin vuotta, etten ole sovellusta avannut.

Näiden vuosien aikana on tullut jotain 11 matchia (painan sydäntä vain oikeasti kiinnostaville, edes seksuaalisesti eli en juuri kenellekään) ja neljä tyyppiä olen nähnyt.

Yhden kanssa vietettiin kiva päivä ilman seksiä ja homma jäi siihen (meininkimme oli lähinnä sisarellinen), toisen kanssa tultiin ystäviksi ja alettiin hengaileen kavereina (seksiä ei ollut koskaan ja löydettiin molemmat pian toiset tyypit joista puhuttiin keskenämme), kolmannesta tuli vuoden mittainen romanssi ja maailman paras rakastaja (pannaan edelleen) ja neljänteen ihastuin kovastikin, mutta se kusi täysin (tämän kanssa oli myös seksiä, hyi).

Joillekin se voi olla panosovellus, joillekin kanava etsiä ystäviä tai parisuhdetta ja joillekin kaikkea näitä.

Kertoo vain itsestäsi ja lähipiiristäsi. Kiva kun maalailet noinkin vaaleanpunaisia kuvaelmia panosovelluksesta, jännämiehet ovat kiitollisia.

Vierailija
28/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset naisten valitukset ovat ihan utooppisia. Itse olen 37 v tohtori, keskustelukykyinen (ihmissuhdeammatissa), puhun ja pussaan. En ole löytänyt Tinderistä yli vuodessa ketään, jonka kanssa voisi viedä juttua pidemmälle. Yksi panosuhde ja muutamia treffejä jäänyt käteen. Saan profiililla 1-2 matchia päivässä parin ekan viikon ajan ja sitten se tippuu 0-1 matchiin viikko. Yli puolet matcheista ei edes vastaa aloituksiin.

Luultavasti en matkustele ja harrasta joogan ja kiipeilyn kaltaisia trendiharrastuksia riittävästi (vain 3-4 ulkomaanreissua vuodessa), tai sitten kuvissa en näy tarpeeksi kalliita autoja, veneitä ja muita esineitä.

Ainakin on täyttä paskaa, että pk-seudun naiset eivät löydä itselleen riittävän koulutettua partneria. Niitä ei nimittäin edes kiinnosta. Mallin mittaisella miljonääriperijäastronauttilastenlääkärillä voisi ehkä olla jotain chanssia.

Vierailija
29/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ap vaan on vähän vääristynyt käsitys omasta markkina-arvostasi. Aika tyypillistä, sanoisin.

Tämä se sana oli millä nämä nykymiehet laskee (matematiikka, tilastotiede, talous) ja arvottaa.

Kaikki laskee niin, tietoisesti tai tiedostamatta. Tuo sana ainoastaan kuvailee ilmiötä.

Vierailija
30/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset naisten valitukset ovat ihan utooppisia. Itse olen 37 v tohtori, keskustelukykyinen (ihmissuhdeammatissa), puhun ja pussaan. En ole löytänyt Tinderistä yli vuodessa ketään, jonka kanssa voisi viedä juttua pidemmälle. Yksi panosuhde ja muutamia treffejä jäänyt käteen. Saan profiililla 1-2 matchia päivässä parin ekan viikon ajan ja sitten se tippuu 0-1 matchiin viikko. Yli puolet matcheista ei edes vastaa aloituksiin.

Luultavasti en matkustele ja harrasta joogan ja kiipeilyn kaltaisia trendiharrastuksia riittävästi (vain 3-4 ulkomaanreissua vuodessa), tai sitten kuvissa en näy tarpeeksi kalliita autoja, veneitä ja muita esineitä.

Ainakin on täyttä paskaa, että pk-seudun naiset eivät löydä itselleen riittävän koulutettua partneria. Niitä ei nimittäin edes kiinnosta. Mallin mittaisella miljonääriperijäastronauttilastenlääkärillä voisi ehkä olla jotain chanssia.

Minua ei todellakaan kiinnosta mikään tylsä trendimies joka harrastaa sukeltamista ja työskentelee vaikka tiedemiehenä tai kirurgina. Pidän tavallisista miehistä joilla on muutakin annettavaa kuin status ja rahalla elvistely. Semmoset trendipellet ja hienostelijat ovat oikeasti todella tylsää seuraa. Luulee itsestään liikoja. Yök.

Vierailija
31/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kuitenkin pistävät Tinderissä sydäntä juuri sellaisilel trendimiehille. Muutenkin ulkonäkö on tutkimusten mukaan naisille tärkein valintakriteeri. Naiset väittävät yhtä ja toimivat toisin:

http://www.iltalehti.fi/pinnalla/201704052200097371_iq.shtml

Vierailija
32/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää kokemuksesi, niin en itsekään taida Tinderiä kokeilla. Kertomillasi ominaisuuksilla sinun olisi kyllä luullut löytävän seuraa.

Vierailija
33/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinder on miehille panosovellus, naisille kirjeenvaihtokerho. Laske siitä itse loput.

Naurahdin lukiessani, osuvasti sanottu.:D

Itse löysin puolentoista vuoden kirjeenvaihtokaveriselailun jälkeen kuitenkin oikean kumppanin. Jutun piti olla kevyttä hauskanpitoa, mutta huomattiin, että on enemmänkin yhteistä.

Vierailija
34/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tuohon. Muutenhan Tinder olisi jo kuollut ja kuopattu kun kukaan ei saisi sitä mitä haluaa. Edellinen treffiseuralaiseni oli ollut pitkässä suhteessa Tinderissä tapaamansa naisen kanssa, samoin eräs tuttavamieheni ei taatusti etsi pelkkiä panoja. Siellä on porukka joka lähtöön.

Mutta panoja kumminkin?

No kuka nyt panottoman parisuhteen haluaisi?

Ei kukaa, mutta virke, johon viittasin ei tarkoita tuota.

....eräs tuttavamieheni ei taatusti etsi pelkkiä panoja....

Vierailija
35/38 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kuitenkin pistävät Tinderissä sydäntä juuri sellaisilel trendimiehille. Muutenkin ulkonäkö on tutkimusten mukaan naisille tärkein valintakriteeri. Naiset väittävät yhtä ja toimivat toisin:

http://www.iltalehti.fi/pinnalla/201704052200097371_iq.shtml

Väittävät mitä? Aika harva väittää, ettei ulkonäöllä olisi merkitystä. Ulkonäkö ratkaisee, herääkö kiinnostus, sen jälkeen tutustutaan toisen luonteeseen, arvomaailmaan jne. Eihän ihmisestä Tinderissä edes näe muuta kuin ulkonäön! Jos ulkonäkö ei ole vahvuutesi, älä suotta tuhlaa aikaasi Tinderissä.

Vierailija
36/38 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ap vaan on vähän vääristynyt käsitys omasta markkina-arvostasi. Aika tyypillistä, sanoisin.

Vierailija kirjoitti:

On raaka maailma. Ruma.

Hah, osasinkin odottaa tällaisia kommentteja. :D Jep, näin voi hyvinkin kyllä olla. ;) Saan kuitenkin paljon kehuja ulkonäöstäni, tutuilta ja tuntemattomilta. Mutta, kun ei riitä niin ei riitä. :)

Vierailija kirjoitti:

Matchejä tuli noin yksi sataa oikealle pyyhkäistyä kohti. Näistä kukaan ei lähettänyt viestiä ensimmäisenä ja useimmat poistivat matchin ennen kuin ehdin itse viestitellä. Muutaman kanssa vaihdoin muutaman, mutta yleensä vastapuoli hiljeni tai poisti matchin.

Hmmh, osaapas naisetkin olla huonokäytöksisiä. :o Kyllä mä oon aina vastannut kaikille, jotka on mulle viestin laittanut. Samoin oon myös pari kertaa itse aloittanut keskustelun. Keskustelua oon kans usein pitänyt yllä kyselemällä kaikkea, mutta mun kohdalla se usein on jäänyt siihen, että se mies ei ole enää vastaillut.

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta Tinderistä, kun en ole kokenut sitä omaksi paikakseni. Meihin sinkkumiehiin voi törmätä hyvin monessa muussakin paikassa. Onnea etsintään! "Se" oma rakas voi tulla missä tahansa vastaan tai sitten ei.

Kiitos paljon vastauksestasi! Vaikutat jo viestisi perusteella mukavalta, joten varmasti säkin löydät sen oikean enemmin tai myöhemmin. :) Ja totta, etsintä jatkuu! :)

Vierailija kirjoitti:

Sanat on joskus vaan sanoja eivätkä kaikki tulkitse niitä samoin, mutta "muijat" ja "jäbät" eivät itselleni kuulosta sellaisilta ihmisiltä, jotka etsivät vakavaa ja vakituista suhdetta.

Hah, käytän aina itsestäni sanaa "muija" ja miehistä usein sanaa "jäbä". En oo koskaan ees aatellu, et se kuuloistas jonkun korvaan tollaselta. :o

Kaffepulla kirjoitti:

En ole itse kokeillut tinderiä, mutta olen kuullut, että miehet tosiaan etsivät sieltä vain panoseuraa. Eli Ap, oisko niin, että kun annat ymmärtää että haet vakavaa seurustelukumppania, niin juttu kosahtaa siihen.

Juurikin näin. Kuten eräs Vierailija totesi, ilmeisesti se on se yksi Match kahdesta miljoonasta, joilla sitten todella mätsää.

Vierailija
37/38 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se tinderi ole aika keinotekoinen ja ulkonäköpainotteinen? En ole ko sovellusta käyttänyt. Lukenut mies kelpaisi erittäin hyvin, jos olisi vielä hyvätapainen. Olen korkeakoulun käynyt ja koulutusta vastaavassa työssä, mutta vähän sinua vanhempi. Lapsia on, kun olen ollut naimisissa. Puoliso halusi takaisin sinkuksi ja rakastui nuorempaan. Ulkonäkö on normaali. Omakotitalo on. Harrastan minua kiinnostavia asioita. On vaan hankalaa lähteä deittailemaan ketään, uhrata siihen aikaa. Koulutettu mies, joka ok on mun unelma. Ei tartte olla ulkomaanmatkoja, huvijahtia tms. Ihan normaali elämä riittää.

Vierailija
38/38 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta Tinderistä, kun en ole kokenut sitä omaksi paikakseni. Meihin sinkkumiehiin voi törmätä hyvin monessa muussakin paikassa. Onnea etsintään! "Se" oma rakas voi tulla missä tahansa vastaan tai sitten ei. Itse ainakin olen mieluummin sinkku kuin alkaisin väkisin ja hampaat irvessä etsimään itselleni kumppania, enkä näin sanoessani tarkoita, että kaikki esim. Tinderissä tai vaikka nettiporttaalien kautta kumppania hakevat olisivat erityisen epätoivoisia tai ihmisuhteilla pelaavia kusipäitä. Mutta sanon, että elo myös sinkuna voi parhaimmiillaan olla oikein miellyttvää.  Vaikka toki välillä se tympii, mutta niin varmasti toisinaan parisuhteessa olokin, jos sellaisessa olisi - tai on.   

Naisilla alkaa 30 v tulla biologia vastaan: on päätettävä  haluaako lapsia vai ei. Miehille maailma on tässäkin paljon armollisempi, lapsia voi saada vaikka 70-vuotiaana. Sukusolujen luovutus on kivutonta; naisille sekin on erittäin kivulias ja  pitkä prosessi.

Miehet eivät ikävä kyllä voi tulla enää isäksi paljon yli 30-vuotiaana lapsen vammaisuusriskin vuoksi.

Naisilla viriiliys säilyy vanhaksi asti - ollen huipussaan vasta n.45-vuotiaana) -

vaihdevuodetkin alkavat naisilla myöhemmin.

Tänä vuonnakin on jopa yli 70-vuotiaita uusia äitejä,

kun taas miesten testosteronivaje vie seisokin ja harventaa siittiöitä rankalla kädellä heti 25:n ikävuoden jälkeen.

Liian vanhan isän lapsilla on suuri riski saada riesakseen mm. värisokeus ja lasten reuma.

Miehen ei siis kannata lykätä lastensaantia vanhalle iälle.

Nainen taas kykenee saamaan lapsia paljon kauemmin, fertiili-ikä ei ole niin raaka naisia kohtaan.

Ihannevanhemmat lapselle olisivat noin 40-vuotias äiti + 20-25-vuotias isä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän