Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei kanna vastuuta

Voi rähmä
15.04.2017 |

Olen täysin ymmällään. Rakastuin pari vuotta sitten hurmaava mieheen jolla oli kyllä sana hallussaan ja käytännön asioista sovittiin ennen naimisiin menoa. Mutta mikään ei mennyt kuin piti. Hän ei osallistunut asumiskuluihin vaan maksaa ainoastaan omat laskunsa. Sijoitin hänen veneeseen 2000 itse laittoi 1000. Kuitenkaan ei anna minun käyttää sitä ja puhuu että kun vene on hänelle hankittu. Kun tanssii hänen pillin mukaan kaikki meni hyvin. Syksyllä opettelin pitään omat rajat ja siitä se käytös sitten muuttuikin. Nyt olen vähentänyt palvelut. En palvele tai hoida asioitaan. Ruuaksi on mitä on. Ei hänen mieltymyksien mukaan. Kerran jätti kylpyläreissuun osallistumatta vaikka kaikki oli tehty hänen puolestaan. Minä maksoin matkat. Pakkasen hänenkin tavaransa. Siivottiin. Ainoa joka olisi hänen tarvinnut tehdä kantaa pakatut tavarat autoon. Se oli hänelle liikaa. Ja jäi reissusta pois. Kerran jätti syömättä ruokansa kun ei saanut lusikkaa sa itse tiskattua. Viime viikolla suuttui kun sanoin että voi itse hakea kahvinsa kaupasta. En siis olisi saanut siirtää hänen tililtä vaan omasta pussista ja maksan nyt jo kaiken yksin ja olen äitiyslomalla. Ei kuitenkaan hakenut ja lapsellisesti piilotti kahvipönikän. Juo siis hirveitä määriä kahvia.tienaa kohtuullisen hyvin 2000 jää käteen. Silti valittaa kun kaikki rahat menee ja ennenkin on yksin maksanut kallista vuokraa. JOS en toimi tahtonsa mukaan kiristää lopettamalla seksin tai sotkee/protestoi jollain muulla tavoin. Puhua ei normaalisti voi. Katkaisee puhelinyhteyden pitkiksi ajoiksi jos suuttuu. Melko pienestäkin. Olenko narsistin uhri? Tässä olisi paljon muutakin mihin liittyy uhkailu ja kiristäminen mutta en nyt kaikkea jaksa/ehdi tähän vuodattaa. Mutta taantunut on täysin lapsen asteelle. Ei saa edes vessapaperia lisättyä jos on loppunut. Ja parin viikon päästä laskettu aika. Laitokselle isäni vie minut. Ei ole osallistunut siinäkään mihinkään. Varmaan tekstiviestille ilmoitan isäksi tulosta kun on taas estänyt puhelut pikkuasioista suuttuessa. En käynyt kaupassa kun oltiin ykä taudissa. Ja töissä. Itselleen haki vain purkin maitoa
Tämä meni siis tähän siinä vaiheessa kun aloin pitään omat rajat. Nyt uhkaa erolla.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt lapsia tuohon ainakaan tee. Tuo mies ei tule muuttumaan . Toivottavasti sinulla on kuitit tallessa avioerooon (mm. että olet maksanut veneestä suurimman osan).

Tuo on hyvin tyypillistä käytöstä miehille: olet palvelija (seksi-, kotitalous- ja elatusapalvelut). Tottele orja!

Vierailija
2/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kirjoituksesi ei ollut kauhistuttava provo, niin MIKÄ pitää sinua tuollaisessa suhteessa?

Eroa, asu yksin ja huolehdi vauvasta ja vilkuta miehelle hyvästit.

Sinun velvollisuutesi ei ole elättää ja passata "aikuista" miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdit vielä hankkimaan oman asunnon ennen lapsen syntymää. Lapsen synnyttyä mies pystyy kätevästi kahlitsemaan sinut kotiin ja orjakseen. Lähde.

Vierailija
4/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uhkaa erolla? Minä kokisin sen lottovoittona jos eroaisin tuollaisesta kuvatuksesta.

Ehkä rajat olisi kannattanut laittaa ennen vauvan hankintaa?

Ei kun rupeat järjestämään elämänne niin että eroatte. Tavallisesti ehdottaisin parisuhdeterapiaa mutta äijä kuulostaa täysin toivottomalta...

Vierailija
5/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päätit sitten lisääntyä tämmöisen kanssa? Elämä on valintoja.

Vierailija
6/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos aikuinen ihminen estää puolisonsa puhelut, luulisi jotain hälyttävää olevan meneillään. Suuttua voi ja joskus sammuttaa puhelimen (eli blokata kaiken kaikilta), mutta että estää toinen.

Tekstin perusteella mies ei vaikuta normaalilta ollenkaan. Mutta kaikessa on kaksi puolta.

Vierailija
7/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalejako, kiitos.

Vierailija
8/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies (tai nainen) uhkaa erolla, niin ainoa oikea vastaus siihen on että "ok, erotaan sitten". 

Vierailija
9/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisia piirteitä

Vierailija
10/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UHKAA erolla? Eikö pikemminkin LUPAA häipyä elämästäsi?

Vierailija
11/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla oikea unelmapari. Kyllä vakka on löytänyt kantensa... Voi hyvä tavaton.

Vierailija
12/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki pikaisesti oma asunto! Ennen lapsen syntymää! Ihan mikä paikka vain, johon saat siirrettyä kirjat eli asut virallisesti muualla kuin miehen kanssa. Vaikka vanhemmillesi äkkiä. Ja pidä kiirettä, koska vauva voi syntyä etuajassa vaikka huomenna!

Lakimies neuvoi näin ystävääni, joka oli samassa tilanteessa. Eli jos ei ole naimisissa ja asuu erillään, on parempi asema saada huoltajuus. Jaettu huoltajuus narsistin kanssa tuhoaa kaikkien elämän, sun pitää esim saada mieheltä kirjallinen luoa muuttaa toiseen kaupunkiin tai käydä ulkomaanmatkalla lapsen kanssa ja kaikkiin lapsen asioihin, ja narsistihan tekee kaikkensa heittääkseen kapuloita rattaisiin. Kiusa se on pienikin kiusa.

Eli sovi jo tänään, että muutat alkuun vaikka sukulaiselle ja tee netissä maistraattiin tms vurallinen muuttoilmoitus siitä ja sitten heti oman asunnon haku käyntiin! Tämä oli siis juristin ehdoton ohje vastaavaan tilanteeseen.

Vierailija
13/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi ei ole mikään vastuunkanto, kuten tuossa otsikoit, vaan se miten huonosti mies sinua kohtelee läpi linjan. Ilmeisesti tätä on jatkunut jo oidempään etkä ole hoksannut sitä aikaisemmin.

Vielä ei ole liian myöhäistä.

Tuo yllä annettu lakimiehen neuvo oli oiva: muuta heti omillesi!

Vierailija
14/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kymmenen vuoden omakohtaisella kokemuksella: tuo pahenee vain ja tuhoat itsesi psyykkisesti. Lähde heti. Ei uhkailuja lähdöstä tai mitään, toimi määrätietoisesti ja hoida itsesi pois tuosta. Pyydä apua ulkopuolelta, eritoten koska sinulla on nyt/kohta lapsi. Selviät paljon paremmin ilman isoksi kasvanutta, sekopäistä aikuiskakaraa.

Vierailija
15/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sijoitusasunto joka on nyt tyhjillään. Siis välillä on ihan "normaali" mutta kalustan asunnon jos alkaa ahistaan. Hyvä puoli on että on paljon töissä. Se alkoi tossa hetki sitten puhuun että lähtee kokonaan eikä hänestä kuulu mitään koskaan sen jälkeen. Mutta jos vaadin elatus maksuja niin minua ei sen jälkeen enään ole. En minä niitä maksuja tarvisi jos saan elää rauhassa. Olen melko varakas ja lyhentänyt lainani. Mulla kun on vankka vakaumus niin sen puolesta ei helposti eroa mutta en kyllä sure jos lähtee. Olen nyt viestillä yrittänyt saada ihan asiallisesti ymmärtään ettei toinen voi olla tarpeidensa jatkumona ja sanonut asiat suoraan. Katsotaan nyt muuttuuko. Jos selvää uhkaa tulisi olen ajatellut vaihtaa lukot ja mennä sinne yksiöön siksi aikaa mutta vielä toivoisin että tilanne siitä muuttuisi. Toi sen tapa sulkee linjat on kuulemma normaalia mitä sukunsa sanoo.

Vierailija
16/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kaikkea muuta outoa. Olin laittanut äitiyspäiväraha hakemukseen missä kysyttiin puolison nimeä hänen nimensä. En kuulemma olisi saanut ilman hänen suostumusta kuten en neuvolassakaan.

Näitä riittää.

Helpoimmin varmaan pääsee jos ei noteeraa noihin mitenkään mutta vaatisi vaan paljon nieleksintää ja itsehillintää.

Vierailija
17/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tuossa miehessä on edes kiehtonut.

Toivottavasti vastaus ei ole että kun hän vaikutti niin miehekkäältä jännämieheltä ja teki vielä aloitteenkin ja olin siitä niin otettu, koska tarvitsin miehen joka tekee aloitteen kun itse en saa sitä tehtyä.

Vierailija
18/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rähmä kirjoitti:

Olen täysin ymmällään. Rakastuin pari vuotta sitten hurmaava mieheen jolla oli kyllä sana hallussaan ja käytännön asioista sovittiin ennen naimisiin menoa. Mutta mikään ei mennyt kuin piti. Hän ei osallistunut asumiskuluihin vaan maksaa ainoastaan omat laskunsa. Sijoitin hänen veneeseen 2000 itse laittoi 1000. Kuitenkaan ei anna minun käyttää sitä ja puhuu että kun vene on hänelle hankittu. Kun tanssii hänen pillin mukaan kaikki meni hyvin. Syksyllä opettelin pitään omat rajat ja siitä se käytös sitten muuttuikin. Nyt olen vähentänyt palvelut. En palvele tai hoida asioitaan. Ruuaksi on mitä on. Ei hänen mieltymyksien mukaan. Kerran jätti kylpyläreissuun osallistumatta vaikka kaikki oli tehty hänen puolestaan. Minä maksoin matkat. Pakkasen hänenkin tavaransa. Siivottiin. Ainoa joka olisi hänen tarvinnut tehdä kantaa pakatut tavarat autoon. Se oli hänelle liikaa. Ja jäi reissusta pois. Kerran jätti syömättä ruokansa kun ei saanut lusikkaa sa itse tiskattua. Viime viikolla suuttui kun sanoin että voi itse hakea kahvinsa kaupasta. En siis olisi saanut siirtää hänen tililtä vaan omasta pussista ja maksan nyt jo kaiken yksin ja olen äitiyslomalla. Ei kuitenkaan hakenut ja lapsellisesti piilotti kahvipönikän. Juo siis hirveitä määriä kahvia.tienaa kohtuullisen hyvin 2000 jää käteen. Silti valittaa kun kaikki rahat menee ja ennenkin on yksin maksanut kallista vuokraa. JOS en toimi tahtonsa mukaan kiristää lopettamalla seksin tai sotkee/protestoi jollain muulla tavoin. Puhua ei normaalisti voi. Katkaisee puhelinyhteyden pitkiksi ajoiksi jos suuttuu. Melko pienestäkin. Olenko narsistin uhri? Tässä olisi paljon muutakin mihin liittyy uhkailu ja kiristäminen mutta en nyt kaikkea jaksa/ehdi tähän vuodattaa. Mutta taantunut on täysin lapsen asteelle. Ei saa edes vessapaperia lisättyä jos on loppunut. Ja parin viikon päästä laskettu aika. Laitokselle isäni vie minut. Ei ole osallistunut siinäkään mihinkään. Varmaan tekstiviestille ilmoitan isäksi tulosta kun on taas estänyt puhelut pikkuasioista suuttuessa. En käynyt kaupassa kun oltiin ykä taudissa. Ja töissä. Itselleen haki vain purkin maitoa

Tämä meni siis tähän siinä vaiheessa kun aloin pitään omat rajat. Nyt uhkaa erolla.

En voi muuta sanoa että tyhmästä päästä kärsii koko kroppa ja kukkarokin. Älä  uhkaa erolla, vaan toteuta se. Niinku heti. Olet ollut tyhmä  ja menit vielä hankkimaan lapsen tuon idiootin kanssa mikä  tarkoittaa sitä että  joudut vähintään seuraavat 18v tappelemaan sen kanssa kaikesta, vähintään elareista joita se dille ei taatusti halua maksaa. Epäilisin että tapaamisten kanssa ei ole ongelmaa koska isää ei  lapsen hoito tule kiinnostamaan.

Tiistaina eropaperit kärikseen ja  om asunto hakuun. Vaadit vauvasta elatuksen tietenkin ja koska miestä ei muuten kiinnosta, luulis että saat yksinhuoltajuuden helposti joten passeista, kouluista, lekureista ei tarvitse sen nahvatalkun kanssa kiistellä.

Koskaan ei kannattaisi kiirehtiä sitoutumisessa. Yllättävän moni mies taantuu lapsen asteelle kun muuttaa yhteen naisen kanssa.

Vierailija
19/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat nyt sitten ainakin heti sinne yksiöön. Varmuudeksi.

Vierailija
20/29 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Vessapaperi, kahvi, vene , lusikka. Onko tämä jotain naiskieltä vai miksi en ymmärtänyt vuodatuksestasi mitään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän