Hah! Nyt osu lastenhoitokeikat peruvan anopin omaan nilkkaan!
Jälleen kerran soitteli anoppi viikko sitten ja kysyi että onko meillä pääsiäiseksi suunnitelmia lasten kanssa. Sanoin että eipä ole kummosta.
Anoppi kysyi saako tulla hoitamaan pikkusia jos me haluttais käydä miehen kanssa jossain. Vastasin että tervetuloa vaan, eipä täältä turhan usein ilman lapsia pääse mihinkään.
Anopilla on ollut aina tapana perua viime tinkaan. Koskaan emme saa vastausta, että miksi. Ehkä hän ei kehtaa sanoa ettei jaksa tai jotain. Sen ku tietäis! Välillä kuitenkin tulee aivan ihanana mummina hoitamaan lapsia, tämä onkin todella hyvä juttu ja arvostan.
Nyt vaan viime aikoina on tullut näitä ihme perumisia, välillä puolikin tuntia aikaisemmin kun anopin pitäs olla jo meillä.
Näin kävi myös tänään! Ai että kun olin oottanut, että pääsen täältä hetkeksi pois miehen kanssa kahdestaan. Viime kerta taisi viime lokakuussa?! Oltiin suunnitelu kiva ilta valmiiksi, hotelli varattu yms., kun tulee taas puhelu aamusta, ettei anoppi pääsekään. Kyllähän se suututti ja harmitti myös lapsia. Vaikea selittää että miksi mummi ei tulekaan, kun en itsekään tiedä.
No eipä auta kun niellä pettymys. Kyllähän omat lapset ja oma sänky aina loppujen lopuksi hotellin voittaa.
Nyt kuitenkin kävi jollain tapaa hauska käänne. Taisi anoppi saada vähän karmaa kaverikseen, kun soitteli tossa hetki sitten miehelle että on ajanut kolarin ja on matkalla päivystykseen tarkastukseen. Kaikki oli kuulemma kuitenkin hyvin, mutta ehkä tässä pieni opetus anopille!
Kommentit (40)
Onpas ap ollut nyt kovin hipihiljaa koko ketjun ajan vaikka aloituksessaan selosti juurta jaksain anoppinsa touhut. Yllättikö reaktio?
Totta kai kiviseinään ajaminen olisi ollut kunnon opetus. Tuollaista nyt on ihan turha kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida ihan olla perillä siitä, miten karma toimii tai mitä sillä tarkoitetaan. Pienestä itsekkyydestä ei hengenvaara ole mikään oikeudenmukainen rangaistus. Karmana pidetään useimmiten sitä, kun tapahtuu jotakin samaa (tai saman tasoista) itselle mitä toiselle on tehnyt, ikäänkuin "tasapainottamaan universumia".
Pikemminkin sinä jos oikeasti noin ajattelet ja sanot, saatat joutua tapaturmaan ja sen jälkeen pilkat niskaasi kuinka "ansaitsit sen", koska kutsut itsellesi huonoja viboja käytökselläsi.
Eikä tuollainen jatkuva lupausten peruminen ole pientä itsekkyyttä, vaan ilkeyttä. Jos ei näköjään ole tarkoitustaan mennä hoitamaan lapsia, niin sitten ei pidä luvataan!
Monen iäkkään toimintakyky ja voimat vaihtelevat jopa tunnin pari sisällä, puhumattakaan useammasta päivästä.
Voimavarojen ennustaminen on lähes mahdotonta myöhemmällä iällä, jos toisin olisi, hehän olisivat mukana työelämässä.
Jos tilanne on tämä, ei pidä mennä lupaamaan. Siinä pilaa muiden suunnitelmat, kun jostain syystä luottamusta vielä on senkin verran, että hotellihuoneen oli varattuna.
Kiviseinäopetus kirjoitti:
Totta kai kiviseinään ajaminen olisi ollut kunnon opetus. Tuollaista nyt on ihan turha kysellä.
Niin kai sitten... vaikka vainaalle ei siitä opista ole paljoa hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä niin ymmärrän sua ap. Mulla on kamala anoppi myös. Hän ei tosin peru lastenhoitokeikkoja, koska lapsia ei hänelle uskalla jättää edes ajatuksen tasolla.
Mä ainakin salaa hykerrän mielessäni, kun anopille on käynyt epäonni. Se paha ämmä on tehnyt mun ja mun perheen (sekä monen muun) elämästä helvetin, joten todellakin ansaitsee kaiken pahan maailmassa. En toki tätä sano ääneen, mutta pieni ilon liekki siitä syttyy, kun kurppa saamulla nenilleen elämältä. Olenko ilkeä? Kyllä varmaan. Mutta oikeasti, te jotka ette ikinä ole (mukamas) kokeneet vahingoniloa... te ette taida olla kovin rehellisiä?
Ei, kyllä minä saatan hetken olla vahingoniloinen, mutta HÄPEÄN sitä välittömästi, enkä ainakaan rehetele siitä kenellekään sinun tai ap:n tapaan. Pahat ajatukset kääntyvät aina itselle vahingoksi, myrkyttävät mielen. En halua olla sellainen ihminen!
Sitä paitsi, jos joku on ikävä ihminen, en jää siihen uhriutumaan ja keräämään katkeruutta, vaan annan palautetta ja jos se ei muuta toisen käytöstä, otan etäisyyttä. Soisin kaikkien toimivan samalla lailla, koska a) se on reilumpaa ja rehellisempää kuin kiristellä hampaitaan ja kerätä katkeruutta ja b) siinä on aina se mahdollisuus, että toinen jopa korjaa käytöstään.
Oletpa varmaan toooosi hyvä ihminen, kun häpeät vahingoniloa, vieläpä välittömästi. Miksi sitä tarvitsee hävetä sen enempää kuin muitakaan tunteita? Onko niin vaikea myöntää, että itsessäkin asuu pieni piru? En rehentele vahingonilolla, aika kieroutuneesti olet halunnut kirjoittamani ymmärtää.
Onko muuten ikinä käynyt niin, että v-mainen henkilö on palautteen saatuaan muuttanut käytöstään?
Miksi sille anopille ei voi suoraan sanoa että jos lupaa tulla niin se lupaus on pidettävä koska teette sunnitelmia, varaatte matkoja/hotelleja ym. lippuja joihin menee rahaa eikä viimetipassa perumisessa saa rahojaan takaisin ja kun ei viimetipassa saa uutta hoitajaakaan lapsille. Jos ei itse ole varma viitsiikö lopulta tulla niin ei sitten lupaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Onpas ap ollut nyt kovin hipihiljaa koko ketjun ajan vaikka aloituksessaan selosti juurta jaksain anoppinsa touhut. Yllättikö reaktio?
No eipä oikeestaan :D olin ulkoilemassa niin en käynyt täällä!
Ollaan miehen kanssa mietitty juopottelua, mutta mä en ole ikinä edes nähnyt hänen juovan mitään alkoholia! Eikä oo miehenikää.. Mut ei sitä koskaan tiedä.
Ymmärrän tietty toki että vointi voi laskea hyvin nopeesti vanhalla (60v) mutta ihmettelen miksi sitten niin usein tarjoaa lastenhoitoapua... 🤔
Välillä vaan on sellanen fiilis että anoppi yrittää olla mukava vaikkei oikeesti ois aikomuskaan tulla!
Tosiaan enää en aio luottaa. Meillä on perheessä toinenkin joka pääsee hyvin harvoin lapsenvahdiksi, mutta on sekin parempi kuin ei mitään :)
Anoppi on jo kotona ja auto meni lunariin (:DD anteeks)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan miehen kanssa mietitty juopottelua, mutta mä en ole ikinä edes nähnyt hänen juovan mitään alkoholia! Eikä oo miehenikää.. Mut ei sitä koskaan tiedä.
Ymmärrän tietty toki että vointi voi laskea hyvin nopeesti vanhalla (60v) mutta ihmettelen miksi sitten niin usein tarjoaa lastenhoitoapua... 🤔
Välillä vaan on sellanen fiilis että anoppi yrittää olla mukava vaikkei oikeesti ois aikomuskaan tulla!
Tosiaan enää en aio luottaa. Meillä on perheessä toinenkin joka pääsee hyvin harvoin lapsenvahdiksi, mutta on sekin parempi kuin ei mitään :)
Ap
Tuo on vielä pahempi, että tarjoutuu itse hoitamaan lapsia, sit peruu. Toki tulee tilanteita, että joutuu perumaan, mutta lähes joka kerta?
Ehkä sun anoppi on mun anopin sukulaisille? Ympäri kylää kehuskeli, kuinka on meille suorastaan korvaamaton.... oli 1 - 3 h joka toinen tai kolmas viikko. (Nyt ei vuoteen kertaakaan, tapahtui jotain, meni luottamus lopullisesti.)
Eihän se toisen onnettomuudesta "ilahtuminen" ehkä ole kovin kaunista, mutta inhimillistä ja jos onnettomuuden on tapahduttava, niin ehkä joku "ansaitsee" sen vähän enemmän kuin joku muu?
Onko muuten anoppi ikinä kertonut syytä ohareihin? Vai onko peruutukset viime hetken "en mä tulekaan"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tää oli ihan kohtalainen provo, koska ärsyynnyin ap:n tyhmyydestä. No ainakin yhtä onnistuit provosoimaan.
Mitä jos et enää luota anopin lupauksiin hoitaa lapsia? Älä enää suostu anopin ehdotuksiin. Jos haluat kahden keskistä aikaa niin ota joku luotettava hoitajaksi.
Anoppi lupas tulla hoitamaan lapsia ja sä varaat hotellin?? Hahhahaaahhhhaaaaaa, idiootti oot :DD
Vierailija kirjoitti:
Anoppi lupas tulla hoitamaan lapsia ja sä varaat hotellin?? Hahhahaaahhhhaaaaaa, idiootti oot :DD
Kyllä meillä lapset on ollut mummolassa hoidossa, kun mä ja mies ollaan oltu reissussa (ja yövyttiin hotellissa).
Vierailija kirjoitti:
Niinku millähän perustein haukut ap:tä idiootiksi? Minusta tuo on aika hyvä ratkasu.
Mulle tuli mieleen että jos sillä on paniikkihäiriö. Mun kaveri peruu ihan yhtäkkiä tapaamisia selittämättä. Sitten kävi ilmi että hänellä on paniikkihäiriö.
Siis tuleeko anoppi hoitamaan pentujanne koko vuorokaudeksi vai meettekö hotelliin vaan muutamaksi tunniksi? Ei ihme että peruu kun ootte heti pakkaamassa matkalaukkuja jos toinen lupautuu lapsenvahdiksi. Eikö teille riitä ravintolailta ja yöksi kotiin?
Oppi ainakin, ettei kannata edes yrittää tulla teille, käy vaan huonosti ja miniä nauraa paskaisesti päälle.
Jos on tapana perua viime hetkellä, niin en kyllä lähtis hotellihuonetta varaamaan kun ei luottoa siihen että todella tulee hoitamaan lapsia. Vielä ap:sta saa sen käsityksen että peruu tosi usein. Itse asennoituisin niin, että jos tulee hoitamaan lapsia niin hyvä, mennään sit miehen kans syömään ja vaikka leffaan. Mikäli jättää tulematta, niin vietetään mukava ilta perheen kesken, kivaa sekin on.
Provoksi tämän luen ihan tuon ap:n hölmöyden takia varailla huoneita, vaikka tieto on että anoppi taas todennäköisesti peruu. Kenkään onnettomuudesta ei voi olla iloinen. Karma iskee niin että anoppi tajuaa sen kautta mitä on teille tehnyt. Tosin on ihmisiä jotka menee niin oma itsensä edellä, etteivät koskaan ymmärrä asettua toisen asemaan karman kautta tai ilman.
Jotenkin tuntuu että sekä ap että ap:n anoppi on just tällaisia..
Tapahtuiko kolari Porvoon moottoritiellä? Se on kuule jännä paikka.