Pyykinpesu pitkäperjantaina
Saako sitä pestä pyykkiä taloyhtiössä pitkäperjantaina, vai onko tämäsellainen hissunkissun-pyhä, ettei ääniä saisi kuulua?
Asutaan vuokralla omistusyhtiössä. Siksi vähän tavallista enemmän varpaillani...
Jos sinun naapurisi alkaisi pestä pyykkiä nyt,harmittaisiko?
Kommentit (32)
Ei edes hampaita, saatikka vauvan pyllyä saa tänään pestä!
Tavallinen perjantai, mikä sen erottaa muista perjantaipäivistä?
No eiköhän ne vietä pyhiä siellä omassa kodissaan eikä sinun kodissa.
Pese vain pyykkiä. Ei ihmiset voi olettaa, että kaikkien on pakko noudattaa kristillisten pyhien sanomattomia sääntöjä.
Minä menen kohta pesemään, meillä on ollut koneet varattuina koko päivän ainakin.
perjantai on tavallinen arkipäivä. arkipäivänä saa tedtä kotiaskareita.
On sallittua käytöstä ja fiksua käytöstä. Ne eivät aina ole sama asia, kuten esimerkissä pyykinpesu pitkäperjantaina huomataan.
Itse ainakin pesisin jos tarvii pestä. Asuin joskus taloyhtiössä, jossa oli kielletty siivoaminen sunnuntaisin. Kohtuutotmana jätin moisen säännön omaan arvoonsa, enkä noudattanut.
t. Ateisti
Suurin osa suomalaisista kuuluu kristilliseen kirkkoon. Kyllä on kohteliasta olla tänään pesemättä.
Täällä ateistit meuhkaavat ja provoilevat tällä pyhäasialla. Miksiköhän ateisteja harmittaa muiden kirkkoon kuuluminen.
Naapurilla jyskyttää pyykkikone juuri nytkin. Ei haittaa mua ollenkaan. En vietä pääsiäistä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista kuuluu kristilliseen kirkkoon. Kyllä on kohteliasta olla tänään pesemättä.
Täällä ateistit meuhkaavat ja provoilevat tällä pyhäasialla. Miksiköhän ateisteja harmittaa muiden kirkkoon kuuluminen.
Ei minua harmita muiden kirkkoon kuuluminen kunhan sen perusteella ei rajoiteta esim. minun oikeuttani pestä pyykkiä ja siivota kristillisinä pyhpäpäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita muiden kirkkoon kuuluminen vaan se käsitys, että kirkkoon kuuluvien omat säännöt jotenkin muka säätelevät minunkin, kirkkoon kuulumattoman, elämää.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen perjantai, mikä sen erottaa muista perjantaipäivistä?
Jeesuksen kuolema. Tänään pukeudutaan mustiin, syödään mämmiä, ei liikuta missään, eikä varsinkaan pestä pyykkiä!
Jos ei ihmisiä kauppojen aukiolo (mikä minusta on turhaa) häiritse niin tuskin pyykinpesukaan. Minäkin pesin koneellisen ja nyt ne on vieläpä ulkona kuivumassa.
Nuorena tyttönä joensuussa naapurin mummo oli ottanut pesutuvan avaimeen jemmaan itselleen. Menin hakemaan sitä kun huomasin että hänellä on ollut edellinen vuoro. Ei antanut! KUn kuulemma TAPANA wttei radiojumalanpalveluksen aikana pyykkiä pestä. Jäkätin ja riitelin että vuoron voi kuitenkin varata, tapana ei riitä perusteluksi. Hävisin.
Mun mies putsasi ilmastintikonetta. Joutuuko liekkeihin?
Pyykinpesu on täysin ok, kaikkihan sitä tekee sunnuntaisinkin. Lähinnä toivon, ettei ihan hirveästi porattaisi tänään, saa nähdä miten käy.
Jumala, johon uskon, ei todella suuttuisi jostain pyykinpesusta... Ihminen uskoo tai ei usko, pesee sitten pyykkiä tai tekee mitä vaan. Kunhan koettaa elää nätisti :)
Sain juuri suursiivouksen tehtyä. Eipä käynyt mielessäkään, etteikö perjantaina keskellä päivää voisi siivota. Pyykkiäkin pesin.
No eipä kiinnosta peseekö joku pyykkiä pyhänä vai ei :DD pesen itekki pyykkiä ihan sama onko arki vai pyhä. Pesköön vaikka koko talo pyykkiä pyhänä.
Ei harmita. pesen itsekin pyykkiä just nyt. Tänään on perjantai eikä missään taloyhtiössä ole varmaan keskellä päivää hiljaisuutta. Pesen pyykkiä viikon jokaisena päivänä jos tarvetta on. Mutta en koskaan yöllä (paitsi kun lapset olivat pieniä ja oksennustaudissa....)