Vaimoni tahtoisi opiskella
Jättää työt ja 3 -4 v opiskella jotain turhaa tradenomikoulutusta. En kyllä suostu kituuttamaan tuota aikaa ja elämään lasten kanssa köyhyydessä. Eikä saisi juuri lisää liksaa vaikka olisi hienompi tutkinto
Kommentit (13)
Yritin opiskella, olin "hikke" ja pidin alasta kovasti.
Minulla ei ollut mahdollisuutta opiskella työnohessa, koska en saanut työtä tuolta alalta ilman koulutusta. Puolen vuoden jälkeen oli keskeytettävä opinnot. Rahat loppuivat aivan täysin. Suuren perheen elättäminen ei onnistu valtion opintotuella ja -lainalla. Onneksi sain töitä, tosin eri alalta.
Sano että lopettaa moiset haihattelut. Joku pikku kurssi vaikka?
Ja tuolla asenteella ap huomaa pian istuvansa karussa yksiössä. Yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuolla asenteella ap huomaa pian istuvansa karussa yksiössä. Yksin.
Viikko viikko yh isänä lasten kanssa tai viikonloppuisänä elareita maksellen.
Onneksi mulla on fiksumpi mies t: tuleva sossu
On olemassa kaikenlaisia monimuotokoulutuksia, jotka mahdollistavat opiskelun työn ohessa. Aikuisille suunnatut koulutukset kai ovatkin suuremmaksi osaksi näitä.
Luulen, että vastaukset olisivat toisenlaisia, jos sukupuolet olisivat päinvastoin.
Aikuiskoulutustukea saa 2 vuotta ja se on ihan mukava summa.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiskoulutustukea saa 2 vuotta ja se on ihan mukava summa.
Ei saa kuin 15kk ja se on tulojen mukaan.
Aikuinen joka lähtee opiskelemaan tarvitsee kaiken tuen kotiväeltään. Ja siis puhun henkisestä tuesta. Mieheni oli koko neljän vuoden opiskeluajan minun peruskallio. Ja minun opiskelu hyödytti koko meidän perhettä. Ja hyödyttää vastakin. Älä ole äijä katkera. Ole tuki ja kannustava. Silloin onni kukoistaa. Opiskeluun liittyy paljon stressiä. Joka päivä ei ole ihanaa, mutta huomaat kyllä että molemmat te hyödytte kun henkinen pääoma kasvaa. Tradenomeille riittää töitä. Meidänkin pankissa heille on jatkuva tilaus kun ihmisiä jää eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Sen voi suorittaa työn ohessakin, hölmö.
Entäs jos vaimoni on näsäviiisas .itsekeskeinen sekä hölmö, voiko opiskella?
ap
Vaimosi vielä elättää sinuakin, koska haluaa edetä elämässä.
Sen voi suorittaa työn ohessakin, hölmö.