Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on yleisempää tuntemiesi vähävaraisten kotona: siiteys vai sotkuisuus?

Vierailija
13.04.2017 |

Likaisuus vai puhtaus?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riipu varakkuudesta yhtään. Siistit ovat siistejä vaikka asuisivat leirissä teltassa. Sotkuiset sotkuisia joka paikassa.

Vierailija
2/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolissa kodeissa on keskiverto siistimpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteys ja puhtaus..

Kaikkein köyhimmillä ei ole kuin ihan perushuonekalut joten paikat on helppo pitää puhtaana

Vierailija
4/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko aloitus tää on tänään näistä köyhistä kodeista? Jollakin pakkomielle ehkä?

Vierailija
5/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioisin, että 90% ihmisistä on siistimpää kuin minun luonani. Itse en ole vähävarainen, olen muutenvain sottapytty ja juntti.

Vierailija
6/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tasan yhden vähävaraisen perheen (siis toimeentulotuella elävän) ja heillä koti hirveä kaatopaikka. Ei vessaan ilkeä mennä kun on kertakaikkiaan niin saastaista. Heillä 4 lasta. Molemmat vanhemmat työttömiä. Tunnen heidät ex-mieheni kautta ja joskus 10 v sitten menin kummin tehtävän ottamaan vastaan.

Vierailija
7/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on siistimpää kun mun luona. Siivooja käy kerran kuussa, enkä ikinä jaksa siinä välissä siivota kunnolla. Nolottaa, mutta tosi kiireinen työ ja harrastukset ei kauheasti jätä energiaa.

Vierailija
8/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiteys se itsessään maksa mitään, mutta mun tuntemilla köyhillä on joku ihme tarve haalia tavaraa ihan hirveästi ja mistään ei voi luopua.

Vierailija
9/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kyllä ihan siistiä kun ei oo paljoa varaa törsätä mihinkään tilpehööriin niin ei oo paikatkaan täynnä kamaa :D 

Vierailija
10/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiteys se itsessään maksa mitään, mutta mun tuntemilla köyhillä on joku ihme tarve haalia tavaraa ihan hirveästi ja mistään ei voi luopua.

Ei se ole mikään ihme tarve. Jos on tiukkaa niin ei voi ostaa kaikkea mitä tarvitsee. Siksi monet asiat on säilytettävä. Niitä voi itse tai joku toinen köyhä kaveri tarvita myöhemmin.

Vierailija
11/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan minun vanhempani ovat minua köyhempiä. Heillä on velaton koti, mutta sairaseläkkeet ovat kummallakin pienet.

Itse olen perheeni ainoa tienaaja, erottiin vuosia sitten ja lapset asuvat viikko-viikko systeemillä.

Minulla on 2 x vuodessa 10 banaanilaatikon kiintiö. Kirpparin pitäjä hakee suoraan kotoa.

On aina hakenut ennen juhannusta, yleensä kesäkuun alussa mutta välillä tulee yllättäen, jos tulee muuten vaan Pk-seudulle käymään.

Laittoi alkuviikosta viestiä kaikille, olisiko kellään mitään myytävää, juuri kellään ei ollut mitään.

Itse olin juuri viikko sitten ollut pesemässä ystävieni ikkunoita, minulla oli itse asiassa 15 laatikollista . Saan palkaksi mm ikkunan pesuista tarpeetonta ja laitan sen tonne kirppikselle eteenpäin .

Joten ne haettiin heti kun pääsin töistä .

Lähdemme pienellä ystäväporukalla Tallinnaan huomenna, liput maksoivat 5 e hlö. Poikani ystävä tuli meille jo tänään ja hän heti alussa sanoi teillä on aina niin siistiä.

Ja tämä johtuu suurimmalta osalta siitä että meillä ei ole yhtään tarpeetonta tavaraa .

Vierailija
12/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs minä tietäisin kenenkään varakkuudesta. Yleensä on ollut siistejä koteja. Lapsiperheiden kodeissa on joskus sekaisempaa. Jos he ovat sitten niitä köyhiä, kun äiti on äitiyslomalla tai kotihoidontuella ja tienaa jonkun hassun parisataa kuussa. Köyhähän sitä silloin on.

Vierailija
13/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan riipu tuloista. Olen nähnyt vähävaraisilla sotkuisia sekä siistejä koteja. Kahden opettajan kodit olivat järkytys. En pysty käsittämään sotkuisia ihmisiä. Ainoastaan silloin ymmärrän jos perheessä rankkoja sairauksia.

Mä en vaan pystyisi elämään sotkun keskellä. Mun piti alkaa heti imuroimaan, kun tulin synnäriltä. No joo se oli kyllä liioiteltua! Lasten myötä oppinut sietämään leluja siellä täällä. Mut kyllä mä nekin kerään illalla lopuksi. Kivempi sitten relaa loppuilta sohvalla.

Mut mun yksi kaveri on vielä "pahempi" kuin mä. Kun kävin vessassa oli siivonnut jo lehden pois, jota lueskelin :) Mut ihan paras ihana kaveri. Saatiin tästäkin jutusta lopuksi hyvät naurut.

Vierailija
14/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt piti oikein miettiä, että keitä vähävaraisia tunnen, eikä heti yhtään tule mieleen. Tuttavaperheiden opiskelevat lapset ehkä, mutta en ole heidän kodeissaan käynyt. Tuntemillani eläkeläisilläkin on hyvät eläkkeet.

Vierailija
15/15 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siisteydellä ole mitään tekemistä tulotason, eikä sen puoleen koulutustasonkaan kanssa. Olen käynyt hyvätuloisen lakimiehen kodissa, joka on aivan kauhean likainen ja sotkuinen. Ja työkyvyttömyyseläkkeellä olevan viisikymppisen kotona, joka oli todella siisti. Ja olen käynyt todella varakkaassa kodissa, jossa on siistiä ja viihtyisää. Ei nämä kaksi asiaa mitenkään ole yhteydessä toisiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan