Nykyajan nainen elää kuin 50-luvun mies
Vaimo tulee kotiin viideltä, ruoka pitää olla silloin lämpimänä pöydässä. Kaksi erittäin nirsoa alle 5-vuotiasta lasta tulee olla silloin pötköttämässä omassa huoneessa kylläisenä, isän toimesta taas kerran, tottakai. Itse siis pääsen jo kolmelta töistä, niin kaikki kotityöt langeavat minun leveille harteille. Ma, ke ja pe pitää olla asunto imuroitu ja ennen kaikkea perjantaina pyykkikori tyhjänä. Vaimolla, taas kerran, todella raskas viikko takana perjantaina, joten valkkaria pitää löytyä aina silloin jääkaapista. Ruoan jälkeen ehdottomasti täytyy saada palautua työpäivästä, joten isi saa leikittää molempia lapsia. Ulkoilu kuulemma väsyttää parhaiten leikki-ikäisiä, joten ulos mennään aina kelistä riippumatta. Seitsemältä vaimo tulee ulos makuuhuoneesta, kun on saanut katsoa suosikkisarjansa uusimman jakson Netflixistä ja suuntaa kulkunsa keittiöön. Iltapalan hän, ihme ja kumma, tekee itse ja kun kännykän akku on taas saanut uutta virtaa, niin on aika päivittää somessa kuulumiset lähimpien kavereiden kesken. Tähän menee yleensä n. kaksi tuntia. Yhdensältä hän taas poistuu makuuhuoneesta (lapset ovat jo nukkumassa), käy suihkussa ja toteaa moneen kertaan, kuinka väsynyt hän taas onkaan, odottaa vain nukkumaan pääsemistä. Näin meillä arki rullaa maanantaiaamusta perjantai-iltaan. Olen lammas, oikea tossu, tiedän...
Kommentit (19)
Jokaisen oma valinta, mulle ihan sama. Itse en koskaan eläisi noin, en ikinä.
M
Mitä sitten? Vuodet vierivät. Asiat muuttuvat. Jonakin päivänä 70-80-luvut ovat taas muodissa retro-meiningillä. Se on mukavaa piristystä ja vaihtelua. Kuka oikeasti hakuaa olla hattivatti ikuisesti?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Vuodet vierivät. Asiat muuttuvat. Jonakin päivänä 70-80-luvut ovat taas muodissa retro-meiningillä. Se on mukavaa piristystä ja vaihtelua. Kuka oikeasti hakuaa olla hattivatti ikuisesti?
Ja terveisin mahakas karvainen, mies, joka saa naistaan halaamalla stondiksen.
Äh, avasin ketjun kuvitellen että tässä olisi joku oivaltavakin vertaus taustalla. Mutta ei... tuhanteen kertaan kuultua vali vali -itkua siitä että naisella on omakin elämä
Väkisinkin tulee mieleen, että tässä on kummallekin osapuolelle myyty elämästä sellainen mielikuva, joka ei oikeasti miellytä kumpaakaan, mutta jota kohti kumpikin pyrkii, koska tv, lehdet, kaverit kaikki sanoo, että näin kuuluu tehdä.
Voisi sanoa, että feminismi on onnistunut tavoitteessaan, kun sukupuoliroolit ovat kääntyneet päälaelleen. Olette todellinen nykyajan perhe - onnea siitä!
No milloin te rakastelette ja millaista seksiä teillä on?
Onpa tosi harmi, että sinä joudut hoitamaan omaa perhettäsi ja kotiasi. Olisi toki reilumpaa, että vaimosi tekisi kaiken päästyään viideltä töistä, ja sinä voisit makailla kello kolmesta eteenpäin kotisohvalla. Kyllä osaakin olla ärsyttävää, kun nainen elää kuin mies, koska siihen on oikeus vain miehellä. Hitsi, hirveää vuosikymmenien ja -satojen sortoa miessukupuolta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai sä ymmärrät että tuo on kuule monen naisen todellisuus tuo sinun elämä. :D Jos et kestä sitä, että sukupuoliroolit ovat muuttuneet, niin kohtele vaimoasi kuin miestä sitten ja jätä se sika. Sitten voit etsiä itsellesi pikkuvaimon, joka puunaa kotia sillä aikaa kun sinä käyt töissä ja elätät koko perheen. :)
Ihan kuin kultaista keskitietä ei olisi olemassa? Ei ole mitään modernia elämää, että mies passaa naista, vaan että kotityöt jaetaan tasan.
Joo, hirveän tutulta kuulostaa, mutta olen nainen! Näiden lisäksi meillä mies tarvitsee säännöllisesti irtioton arjesta =ryyppyilta kavereiden kanssa. Minä olen viettänyt viimeksi vapaapäivän kolme vuotta sitten.
Ajatellaan positiivisesti, saamme hyvät välit lapsiin!
Et saa avata edes olutta ilman naisesi lupaa.
*Mun vaimo elää kuin 50-luvun mies
Korjattu! Täällä saa usein lukea samantyylisiä tarinoita, joissa mies on samankaltainen vapaamatkustaja. Tai pahempikin.
Mutta hyvä välillä kuulla että osat voi olla noinkin päin. Muistetaan sitten kaikki, että ihmiset on erilaisia ja yleistäminen on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Väkisinkin tulee mieleen, että tässä on kummallekin osapuolelle myyty elämästä sellainen mielikuva, joka ei oikeasti miellytä kumpaakaan, mutta jota kohti kumpikin pyrkii, koska tv, lehdet, kaverit kaikki sanoo, että näin kuuluu tehdä.
Voisi sanoa, että feminismi on onnistunut tavoitteessaan, kun sukupuoliroolit ovat kääntyneet päälaelleen. Olette todellinen nykyajan perhe - onnea siitä!
Hyvin kiteytetty asia, näin minäkin näen sen. Ero vai sinnittely nykyisessä parisuhteessa? Muutoksia on joka tapauksessa tulossa...
Minullakin on tuttavaperhe, jossa itse asiassa on taisteltu aika tiukkaan, että se mies tekisi noi hommat. Vaimo on eläinlääkäri, tienaa 200 000 e/vuodessa ja mies on aina ollut kotona. 4 lasta. Jotain pätkätöitä se mies on välillä yrittänyt, mutta yleensä ei jaksa (olisi saanut mm. AMK:ss jatkaa lehtorina, mutta kun ei jaksa; silloin ei ollut lapsia vielä, kumpiki siis akateemisia).
Mitä tähän nyt sitten sanoo? Pitäisikö naisen vielä tehdä kaikki kotityötkin?
No mitäs te viikonloppuna hommailette? Se vaikuttaa aika paljon kokonaiskuvaan, koska on ihan loogista että se joka pääsee aikaisemmin töistä esim hoitaa lapset ja tekee enemmän siivousta, koska siihen on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Myyty? Eikö tähän nyt sovi pikemminkin väite, että kumpikin tekee sitä, mitä parheiten osaa ja mihin kykenee.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa maanpäälliseltä helvetiltä, voi olla että tappaisin itseni jos joutuisin tuohon tilanteeseen tai sairastuisin mt ongelmiin, joisin itseni hengiltä.
Eläinlääkärivaimosi voisi vastata, että lähde kälppimään, jos ei huvita. Voin ottaa kotiapulaisen tilallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa maanpäälliseltä helvetiltä, voi olla että tappaisin itseni jos joutuisin tuohon tilanteeseen tai sairastuisin mt ongelmiin, joisin itseni hengiltä.
Eläinlääkärivaimosi voisi vastata, että lähde kälppimään, jos ei huvita. Voin ottaa kotiapulaisen tilallesi.
Juu, haudassa kun makaa niin vaikea on lapsia hoitaa, isä tappoi itsensä, äiti voi kertoa lapsille mihin isä katosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä ymmärrät että tuo on kuule monen naisen todellisuus tuo sinun elämä. :D Jos et kestä sitä, että sukupuoliroolit ovat muuttuneet, niin kohtele vaimoasi kuin miestä sitten ja jätä se sika. Sitten voit etsiä itsellesi pikkuvaimon, joka puunaa kotia sillä aikaa kun sinä käyt töissä ja elätät koko perheen. :)
Ihan kuin kultaista keskitietä ei olisi olemassa? Ei ole mitään modernia elämää, että mies passaa naista, vaan että kotityöt jaetaan tasan.
Ap ei tässä hae kultaista keskitietä. Se kultainen keskitie on muuten yhdelle viestittelijälle se feminismin tavoite. Äänekkäästi aatteen puolesta rääkyvät ja ne jotka eivät vaan halua tutustua aiheeseen kuvittelevat, että sillä haetaan naisten ylivaltaa. Sillä haetaan sitä, että jokainen olisi tasapuolinen toiseen verrattaessa.
Eli siis nykyajan nainen elättää naistaan?