Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä nimestä Eeti

07.07.2008 |

Ristiäiset lähestyy ja pojan nimi on vielä lopullisesti valitsematta. Vahva ehdokas olisi Eeti, mutta tuntuuko se siltä, että on vaan haluttu muuttaa hiukan Eetua ja/tai Veetiä toiseen muotoon?

Uusia ehdotuksia pojan nimeksi otetaan myös vastaan. Haussa olisi hiukan harvinaisempi, lyhyehkö nimi. Esikoisen nimi on Isla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mikä hiukan, mutta tosiaan vain hiukan, häiritsee, on että Isla on uusi ja Eeti vanha nimi, muuten sopivat hyvin yhteen.

Islan veli voisi olla myös:

Amos, Airo, Ano, Aati, Arsi, Atso, Alvi, Atro, Alpi

Benja

Dani

Eeki, Eeka, Eeli, Eemi, Eska, Eski, Erno

Feeli

Hanno

Ilmo, Iikka, Iivo, Iippo

Kaius

Mirko, Mitro, Milo

Nemo

Oula, Olle, Ola

Paulu

Rasmu

Selim, Seeti

Toma, Topi

Uula

Valte

Näissäkin paljon vanhoja nimiä, mutta oikeastihan nimien aikakauden ei tarvitse vaikuttaa, jos nimet muuten tuntuu hyviltä.

2/12 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ehdotuskin vielä:

Ekku

Eppu

Oula

Ante

Elja(s)

Aake

Aku

Aksu

Oopa

Elmo

Eemu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Minun makuuni liian erikoinen. Mielestäni Islan veljelle sopisi Sasu, Isto, Iiro, Miska, sasha.. mutta nää on näitä makuasioita!

4/12 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo mulle mieleen Eetua tai Veetiä...

ennemminkin samaa sarjaa Eelin kanssa.

Sopii hyvin Islan veljelle!

En voi olla ehdottamata silti vielä...:)

Eeli

Elia

Eelis

Elmo

Vierailija
5/12 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itsekin miettinyt kuin Suvi-Tuulikki, että Eeti ja Isla on ihan eri aikakauden nimiä. Mutta ehkäpä sillä ei loppujen lopuksi ole merkitystä.

Ehdotetuista nimistä monia olemmekin jo miettineet aiemmin ja suurin osa ehdotetuista nimistä miellyttää minua. Esim. Eeli, Mirko ja Aamos ovat yhä vakavasti harkinnassa pojan nimeksi.

Mutta kiitos mielipiteistä ja ehdotuksista, eiköhän se oikea nimi pojalle tässä selviä!

Vierailija
6/12 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kirjoitukisiasi. Sinun tyylisi kommentoida näitä nimiä on todella epäkohtelias ja töksähtävä. Mua ärsyttää muiden puolesta...Oman (eriävänkin) mielipiteen voi ilmaista tyylikkäästi eikä haukkuen...Sorry! Mut tämä on minun mielipiteeni.

Ja ap:lle...minusta Eeti on kiva nimi!! Ja sopisi oikein hyvin Islan veljelle!

Vierailija
7/12 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan vielä lisänimiä, meilläkin on nimitääin Isla-tyttönenja veljelle ollaan nimiä meititty jonkin verran

Alvar

Aslan

Eemos

Elia

Elliot

Seelim

Seemi

Vierailija
8/12 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vrk: Eeti 357 m / 83 n

2000-luvullakin on muutama Eeti-tyttö saanut nimensä.

Vierailija
9/12 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun isotätini oli Eeti (virallisesti Edith - mutta aina vaan Eetiksi kutsuttu) samaan tapaan kuin Iidaa ennen kutsuttiin Iitaksi.

Vierailija
10/12 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeti on ihan kiva nimi, mutta Eeli kuulostaa vielä paremmalta, varsinkin Islan kanssa. Meillä Eeli Mikael :)

Vierailija
11/12 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstan ylla sanotaan etta noudatettava "hyvia ja asiallisia" keskustelutapoja. Minusta tyylini on lyhyt ja asiallinen: ytimekas. Mina myos pidan siita etta mielipide perusteellaan.

Koska Suomessa noudatetaan pakanatapaa etta nimea ei sanota tutuille etukateen on hyva saada rehellisia kommentteja nimiharrastajilta tai toisilta vanhemmilta talla palstalla kun on viela mahdollisuus muuttaa mieltaan. Esim yksi ystavani nimesi poikansa tyton nimilla (ei uniseksinimia vaan taysin tyton nimet, tallaista ei kontrolloida kaikissa maissa) minka jalkeen on mahdoton sanoa mitaan negatiivista mutta ennen nimeamista on hyva ajatella esim assosiaatioita tai nimen merkitysta.

Tassa ketjussa minusta oli parempi sanoa etta nimi kuulostaa rumalta (syy) kuin neutraalisti "ei miellyta" ja monet minun suosikkinimistani on taalla sanottu kissan ja koiran nimiksi enka siita itse loukkaannu. Minulle Eeti muistuttaa etiaisesta ja siksi negatiivinen assosiaatio.

Mietin etta sinun kommenttisi liittynee siihen kun toisessa ketjussa korjasin sinun nimitietouttasi. Olen ollut talla palstalla kahdeksatta vuotta ja sina olet ainut joka on kommentoinut minun kommenteistani. Laitan aina viesteihini etta "minusta", IMHO tai "minun mielestani" korostaakseni etta nimiasiat ovat aina mielipidekysymyksia. Ymmarran jos sinulla on ollut huono paiva, en loukkaannu nain pienesta.

Vierailija
12/12 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa millä tahansa palstalla 8 päivää tai 8 vuotta, niin en koskaan sanoisi ihmiselle pahasti....No kukin tyylillään ;) Ilmaisin vain oman mielipiteeni, eikä minulla ollut huono päivä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi