Ihan vain tiedoksi, että ulosotto voi ottaa tililtäsi rahaa, näin kävi vasta mulle
Ulosottomiehellä ollu ilmeisesti joutilasta aikaa. Rahaa oli sitten menty ottamaan mun tililtä. No mä sain ne takaisin, kun soitin sinne, koska oli menny ottamaan sen summan mun rikosvahinkokorvauksista. Siitä ei saa ulosmitata mitään.
Mutta tässä sen huomasi, että todellakin voivat vierailla tileillä ja ottaa sieltä rahaa.
Kommentit (17)
Mä en nyt ihan usko. Miten ne niistä tileistä tietäisi, jos pankki ei kerro ja pankit pitävät tiukasti kiinni pankkisalaisuudesta.
Eiköhän se ole otettu siitä korvauksesta ENNEN tilille laittamista. Ei ihmisten tileiltä voi ottaa rahaa.
Rikosvahinkokorvaus rahat olivat kokonaisuudessaan tililläni jo pitkän aikaa, ennen kuin näin kävi. Ei ulosottomies näe, että mistä rahat ovat tulleet. Näkevät vain summan ja ottavat siitä sitten.
AP
Kyllä ulosmittaus voidaan tehdä suoraan pankkitililtä.
Miten olisi avoimempi yhteydenpito uo-henkilöön?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole otettu siitä korvauksesta ENNEN tilille laittamista. Ei ihmisten tileiltä voi ottaa rahaa.
Paitsi ulosottomies voi.
Pahoittelen yksinkertaisuuttani, kun minulta ei ole koskaan ulosmitattu mitään tai en pyöri rikospiireissä. Varmistaisin, miksi sinulta ei saa viedä rahoja, jotka olet velkaa jollekin toiselle taholle?
No paljonko tilillä oli rahaa ja paljonko vei?
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt ihan usko. Miten ne niistä tileistä tietäisi, jos pankki ei kerro ja pankit pitävät tiukasti kiinni pankkisalaisuudesta.
Ulosottomies on viranomainen ja pankeilla on lakiin perustuva velvollisuus antaa kysyttäessä tietoja viranomaiselle (poliisi, ulosottomies, verottaja) ja toteuttaa viranomaisten päätöksiä ja määräyksiä. Näistä pankki ei voi kieltäytyä. Paitsi jossain Sveitsissä yms missä pankkisalaisuus jyrää viranomaisetkin.
Ja oletko töissä eli sinulla on muutenkin ulosmitattavaa kuukausittain?
Kun hoidat raha-asiasi ja velkojesi takaisinmaksun asianmykaisesti, ei ulosotto tai muukaan taho vie tililtäsi yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosottomies on viranomainen ja pankeilla on lakiin perustuva velvollisuus antaa kysyttäessä tietoja viranomaiselle (poliisi, ulosottomies, verottaja) ja toteuttaa viranomaisten päätöksiä ja määräyksiä. Näistä pankki ei voi kieltäytyä. Paitsi jossain Sveitsissä yms missä pankkisalaisuus jyrää viranomaisetkin.
Sveitsin tilanteeseen on onneksi puututtu eli juutalaissuvut ovat saaneet takaisin keskitysleireillä menehtyneiltä omaisiltaan takavarikoituja rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelen yksinkertaisuuttani, kun minulta ei ole koskaan ulosmitattu mitään tai en pyöri rikospiireissä. Varmistaisin, miksi sinulta ei saa viedä rahoja, jotka olet velkaa jollekin toiselle taholle?
Onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Rikosvahinkokorvauksia ei saa ulosmitata. Vastaus kysymykseesi on siinä.
Onko sinulla siis korvamerkitty tilillä ne rahat, mitkä ovat rikosvahinkokorvauksia ja mitkä muuta tuloa tai omaisuutta? Vai eikö siellä tilillä ollut mitään muuta kuin ne korvaukset?
No, se on sinulla sellaista. Itse vältän kaikkea kanssakäymistä rikollisten ja persaukisten pummien kanssa.
M
No mikäs uutinen se nyt on? Paitsi ehkä niille, joilla sitä ulosotettavaa rahaa juuri on. Sille on syynsä.