Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Theroux ja Savilen häpeä

Vierailija
12.04.2017 |

Tv2 juuri nyt
Brittiläinen tv- ja radiokuuluisuus Jimmy Savile paljastui vasta kuolemansa jälkeen hirviömäiseksi pedofiiliksi. Louis Theroux tapaa Savilen uhreja ja pohtii, miksi totuus pysyi piilossa vuosikymmeniä.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ohjelman ja täytyy sanoa, että Savile oli karmaiseva tyyppi. Minua puistatti, kun yksi uhreista kertoi Savilen kiivenneen ikkunasta sisään. Yök.

Elinaikanaan Jimmy Savile esiintyi hassuna eksentrikkona, mutta nyt hän vaikuttaa lähinnä joltain kauhuelokuvan hahmolta.

Jäin miettimään, voisiko samanlainen juttu tapahtua Suomessa. Luulen, että voisi.

Vierailija
2/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ohjelman ja täytyy sanoa, että Savile oli karmaiseva tyyppi. Minua puistatti, kun yksi uhreista kertoi Savilen kiivenneen ikkunasta sisään. Yök.

Elinaikanaan Jimmy Savile esiintyi hassuna eksentrikkona, mutta nyt hän vaikuttaa lähinnä joltain kauhuelokuvan hahmolta.

Jäin miettimään, voisiko samanlainen juttu tapahtua Suomessa. Luulen, että voisi.

Mietin samaa ja näitä julkisuudessa olevia, onko jollain niistä sellainen valta-asema, jota kukaan ei kyseenalaista millään tavalla ja julkisuuden suojissa voi näin toteuttaa sairaita perversioitaan. Uskon, että Savilen tapainen juttu on mahdollinen missä tahansa, missä on ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Jacksonhan oli ihan samanlainen mutta kaikki vaan hypettää sitä edelleen.

Vierailija
4/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa ja näitä julkisuudessa olevia, onko jollain niistä sellainen valta-asema, jota kukaan ei kyseenalaista millään tavalla ja julkisuuden suojissa voi näin toteuttaa sairaita perversioitaan. Uskon, että Savilen tapainen juttu on mahdollinen missä tahansa, missä on ihmisiä.

Jostain syystä Savilella oli paljon valtaa, hän pystyi pelottelemaan ihmiset hiljaisiksi ja sai mitä halusi. Hänhän oli etsinyt jopa Theroux'n osoitteen käsiinsä, vaikka tämän osoitetiedot olivat salaiset. Näin jälkeenpäin voi sanoa, että tuossahan oli selvää uhkailun ja pelottelun makua! Louis on varmaan viettänyt monta unetonta yötä Savilen kuoleman jälkeen.

Vierailija
5/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet viihdemaailmassa tiesivät Savilen teoista, mutta vaikenivat, koska eivät uskaltaneet nousta ritariksikin lyötyä kansallissankaria vastaan.

Vierailija
6/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälitti se Savilen assistentti Janet, joka ei millään suostunut uskomaan rikossyytöksiä. Naisparka vaikutti aivopestyltä ja piti edelleen Savillen puolia, vaikka oli saanut potkut.

Samoin se toinen Savilen työkaveri, joka jutteli joka aamu Savilen kuvalle kuin jollekin jumalkuvalle. Wtf?

Nuo naiset olivat groomingin uhreja, kuten myös Louis.

Johnny Rotten haukkui Savilea radiohaastattelussa 70-luvulla ja kertoi tietävänsä tästä juttuja. Seuraus: haastattelua ei julkaistu, eikä BBC huolinut Rottenia enää ohjelmiinsa.

2/7

Vierailija
7/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Louis on varmaan viettänyt monta unetonta yötä Savilen kuoleman jälkeen.

Miksi kuoleman JÄLKEEN?

Vierailija
8/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Theroux on kyllä  mahtava tyyppi. 

Vierailija
9/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä oli tosi outoa, että tutkiva journalisti ei muka tajunnut mitään, vaikka tyyppi suhteellisen suoraan tunnusti toimintatapansa. Sekin siellä ravintolassa nuoren tytön haaruksiin painautuminen tämän äidin nenän edessä oli mennyt ohi, vaikka kyllä moni katsoisi varmasti kummeksuen kun julkkispappa hieroisi alapäätään teinin alapäätä vasten kaikkien nähden. Theroux kuittasi asian sillä, että tyttö oli Savilen tuttu - vielä oudompaa!

Luulen, että hänestä ei vaan haluttu uskoa sitä, minkä moni oli varmasti tajunnut. Silmien sulkeminen oli helpompaa. Jenkeissä ja Briteissä tuo tähtikultti on niin överiä, että se sokaisee ihmiset. Jos joku olisi tullut faktojen kanssa ulos aiemmin, niin viestintuoja olisi iloisesti ammuttu seulaksi. Vaikka olisi ollut mitä todisteita.

Vierailija
10/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla aika tahvo ellei T tajunnut missä mennään koska se pedo/raiskari vihjaili ja höpisi sairaita juttuja useasti.

Vierailija
11/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Michael Jacksonhan oli ihan samanlainen mutta kaikki vaan hypettää sitä edelleen.

Tässä on vain yksi aika oleellinen ero. Michael Jacksonin kuoleman jälkeen ei yksikään uhri ole astunut esiin, vaan nekin ketkä ovat aikaisemmin väittäneet olevansa uhreja, ovat tunnustaneet keksineensä väitteet.

Vierailija
12/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savile vieraili Elm Guest Housessa jossa väitettiin paritetun alaikäisiä lapsia jotka tuotiin sinne lastenkodeista. Juttuun väitetään liittyneen pedofiiliringin jossa oli henkilöitä poliitiikasta, pop-tähtiä sekä kuninkaallisiin liittyviä henkilöitä.

Vierailija
13/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vain yksi aika oleellinen ero. Michael Jacksonin kuoleman jälkeen ei yksikään uhri ole astunut esiin, vaan nekin ketkä ovat aikaisemmin väittäneet olevansa uhreja, ovat tunnustaneet keksineensä väitteet.

Lähde?

Vierailija
14/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuoleman JÄLKEEN?

Siksi että Savilen tekemiset paljastuivat kuoleman jälkeen kun uhrit uskaltautuivat tulla  julkisuuteen. Savilelle järjestettiin spektaakkelimaiset hautajaiset patsaineen ynnä muuta. Näiden jälkeen alkoi asioiden selvittely.

Theroux haastatteli Savilea vuosia sitten ensimmäisen kerran. Oli ilmeisesti kuullut huhuista ja olisi halunnut tarttua asiaan, mutta ei rohjennut. Tai BBC esti, miten vaan.

Savile oli todella outo mies. 

Vierailija
15/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aivan varma että Theroux tiesi, mutta ei uskaltanut tuoda asiaa julki tai hänellä ei ollut vedenpitäviä todisteita. Se olisi varmasti ollut Savilen eläessä ehkä hänen ammatillinen itsemurha. Mikä sen toisen julkkis pedofiilin nimi oli briteissä? Harris joku? Oli Elämäni eläimet ohjelmassa.

Vierailija
16/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko uusintana?

Vierailija
17/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko uusintana?

YLE areenalta näet

Vierailija
18/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aivan varma että Theroux tiesi, mutta ei uskaltanut tuoda asiaa julki tai hänellä ei ollut vedenpitäviä todisteita. Se olisi varmasti ollut Savilen eläessä ehkä hänen ammatillinen itsemurha. Mikä sen toisen julkkis pedofiilin nimi oli briteissä? Harris joku? Oli Elämäni eläimet ohjelmassa.

Muita, jotka ovat olleet julkisuudessa tämän aiheen tiimoilta ovat mm. Rob Harris, Gary Glitter ja Freddie Starr.

Vierailija
19/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni eläimet sarjan Rolf Harris tosiaan käsittääkseni istuu tälläkin hetkellä kuuden vuoden tuomiotaan. Taisi vangittaessa olla jo reilusti kahdeksankymppinen äijä. Kylmää ajatella että pikku tyttönä tuota ohjelmaa olen katsellut.

Vierailija
20/68 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuoleman JÄLKEEN?

Siksi että Savilen tekemiset paljastuivat kuoleman jälkeen kun uhrit uskaltautuivat tulla  julkisuuteen. Savilelle järjestettiin spektaakkelimaiset hautajaiset patsaineen ynnä muuta. Näiden jälkeen alkoi asioiden selvittely.

Theroux haastatteli Savilea vuosia sitten ensimmäisen kerran. Oli ilmeisesti kuullut huhuista ja olisi halunnut tarttua asiaan, mutta ei rohjennut. Tai BBC esti, miten vaan.

Savile oli todella outo mies. 

Ok, ymmärsin väärin. Kiitos selityksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi