Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsiäisen tarkoitus = Syöminen

Vierailija
12.04.2017 |

Olenko ainoa jota häiritsee se, että pääsiäisestäkin ollaan nyt tekemässä syömisjuhla, jolla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin syödä,syödä, ahmia pääsiäismunia, mämmiä, pashaa, lammasta ja syödä.
Uutiset toitottaa miten lammasta syödään, mämmiä pitää syödä, suklaamunia pitää syödä ja jokaisella pitäisi olla valmiiksi suunniteltu hieno pääsiäismenu alkuruokineen ja teemaan sopivine jälkkäreineen.

Eiköhän me suomalaiset syödä ihan tarpeeksi ilman näittä pakkosyöttöjuhlapäiviäkin. Mitäs jos keskityttäisiin vaikka siihen yhdessäoloon ja vaikka niiden sukulaisten/tuttavien/ystävien kanssa välien virkistämiseen tai oikeastaan ihan mihin muuhun kuin herkkujen ahmimiseen? Onko jokaisen juhlan pääasiallinen tarkoitus olla syöminen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa, pääsiäisenä kuuluisi paastota. Itse suunnittelinkin etten osta mitään muuta kuin vihannesmehuja. Asun yksin, joten onnistuu helposti.

Vierailija
2/9 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäiseen se paasto vihdoin loppuu. Paastoon laskeudutaan laskiaisena ja paasto kestää pitkät seitsemän viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se pääsiäinen alun perinkin oli: syömistä. Juutalaisia käskettiin juhlia pääsiäistä syömällä lammasta. Kaikki piti syödä, tähteitä ei saanut jättää, näin kuului määräys. Sitä paitsi piti syödä nopeasti ja ulkovaatteet päällä.

Vierailija
4/9 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki juhlat = syöminen. Synttärit, juhannus, joulu, aina on syöminki, joka juhlistaa juuri tätä juhlaa. Juhliminenhan on juuri yhdessä syömistä (ja Suomessa myös juomista...).

Vierailija
5/9 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen on yksi parhaimmista perheen yhteisistä jutuista. Ruoan laittamisen lisäksi :)

Vierailija
6/9 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta just joulu, pääsiäinen ja muutkin juhlat ovat ruokajuhlia ja siinä samalla sitten ollaan läheisten kanssa. Muulloin syödään säästeliäämmin, siis arkena. Ja ei sitä ruokaa tarvitse ahmia mielettömiä määriä. Mulle juhlavampi syöminen ainakin tarkoittaa vaan sitä, että ruoka on tavallista parempaa. Olen ollut vuosia vhh:lla, mutta juhlapäivinä syön vähän "tavisruokaakin", esim. pääsiäisenä pari pientä annosta luomumämmiä kerman kanssa.

Vierailija
7/9 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D minulle kaikissa juhlissa on syöminen hyvin isossa roolissa. Juhannus, joulu, uusivuosi pääsiäinen ja vappu, jokaisen hyvin tärkeä osa on hyvä ruoka, salaatit, lihat, lisukkeet, juomat, jälkkärit, nam. Ja tärkeintä toki perheen kanssa nauttia niistä.

Vierailija
8/9 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä mättää? Eikö ole rahaa ruokaan vai eikö ole sukua kenen kanssa juhlia?

Vierailija
9/9 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöminen on yksi parhaimmista perheen yhteisistä jutuista. Ruoan laittamisen lisäksi :)

Juutalaisten pääsiäisenvietossa lammas syötiin perhekunnittain, mutta jos perhe oli niin pieni ettei olisi jaksanut sitä yksin syödä, piti syödä naapurien kanssa yhdessä. Ei taitaisi suomalaiselta onnistua?