Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette kieltäneet teinien yökyläilyt?

Vierailija
12.04.2017 |

Miten te teinien vanhemmat olette kieltäneet tyttö- tai poikaystävien yökylävierailut?

17-vuotias tyttäreni olisi tuomassa kauempana asuvaa poikaystäväänsä ensikertaa meille pääsiäisenä yöksi, mutta en jaksa sitä ylimääräistä lakanapyykkiä ja muutenkin inhottaa kaikki yökyläilyt. Nyt mietinkin miten saan sanottua ei, ilman "paskamutsi"-leimaa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että tyttö laittaa pyykkikoneen päälle itse? Tuon ikäiset osaavat jo hoitaa aamupalat yms...

Vierailija
2/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jaksa ylimääräistä lakana pyykkiä? Kolme kangaskappaletta enemmän pyykkiä. Oisko pitänyt jättää jälkikasvu kokonaan tekemättä kun noin ramasee. Ja sikseen, osaisikohan 17v painaa sitä pesukoneen nappia ihan itse? Ja jos sua inhottaa, anna tytön mennä sitten sinne pojan luo. Ei tarvii kattoa kumpaakaan ja ei tuu sitä pyykkiäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kiellät. Tosin rajata saa ja pitää. Koulupäivinä ei yökyläillä vaan keskitytään kouluhommiin.

Vierailija
4/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et jaksa ylimääräistä lakana pyykkiä? Kolme kangaskappaletta enemmän pyykkiä. Oisko pitänyt jättää jälkikasvu kokonaan tekemättä kun noin ramasee.

:D :D "Ei voi tulla, äitiä ramasee, en jaksa pestä esim. tyynyliinaa!"

Vierailija
5/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se teini on kädettön ettei voi itse osallistua esim. pyykkien pesuun?

Vierailija
6/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa niille hotellihuone

Vierailija
7/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään pyykkiä tule kun samassa sängyssä nukkuvat kuitenkin :D Turha pedata omaa sänkyä pojalle.

Vierailija
8/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitten jo aika opettaa nuorelle itselleen vastuuta ja hän vastaa vieraastaan ihan itse?

Vierailija
9/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Itse ottaisin tilanteen vähän toiselta kannalta; minusta olisi hienoa, että oma lapsi tahtoisi seurustelukumppaninsa meille tuoda yöksi. Jos panevat, niin panevat muuallakin - mikäli sitä pelkäät. Haluaisin tutustua poikaan ja katsoa, olisiko tolkkutyyppi; miten puhuttelisi muita ihmisiä, olisiko miten oma-aloitteinen esim; kysyisikö miten voisi olla avuksi (pöydän kattamiset jne). Tuossa tulisi myös huomattua onko kumppani sauhuttelija jne. mikä ainakin itselläni vanhempana kovasti kiinnostaa. Toisaalta olen aina koittanut pitää avoimet välit lapsiin ja seksistä ja seurusteluasioista on aina juteltu ikätasoisesti sen kummemmin nolostelematta, joten sekin voi asiaan vaikuttaa.

Vierailija
10/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asia on yksinkertainen: jos haluaa poikakaverin kylään, varaa ja maksaa hotellihuoneen. Tämä on koti, ei hotelli. Täällä on maksajan säännöt.

Toistaiseksi on kelvannut, koska ei ihan pienestä kannata luopua täydestä ylöspidosta, ilmaisesta netistä ja puhelimesta tai autokoulusta.

Vierailija
11/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä mitään pyykkiä tule kun samassa sängyssä nukkuvat kuitenkin :D Turha pedata omaa sänkyä pojalle.

Vastuutonta vanhemmalta antaa nukkua samassa sängyssä. Minusta parasta olisi että poika nukkuu eri huoneessa tai esim. olohuoneen sohvalla, patjalla lattialla jne. ei todellakaan samassa huoneessa.

Vierailija
12/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh. Itse ottaisin tilanteen vähän toiselta kannalta; minusta olisi hienoa, että oma lapsi tahtoisi seurustelukumppaninsa meille tuoda yöksi. Jos panevat, niin panevat muuallakin - mikäli sitä pelkäät. Haluaisin tutustua poikaan ja katsoa, olisiko tolkkutyyppi; miten puhuttelisi muita ihmisiä, olisiko miten oma-aloitteinen esim; kysyisikö miten voisi olla avuksi (pöydän kattamiset jne). Tuossa tulisi myös huomattua onko kumppani sauhuttelija jne. mikä ainakin itselläni vanhempana kovasti kiinnostaa. Toisaalta olen aina koittanut pitää avoimet välit lapsiin ja seksistä ja seurusteluasioista on aina juteltu ikätasoisesti sen kummemmin nolostelematta, joten sekin voi asiaan vaikuttaa.

Olen aina ihmetellyt perheitä, jotka kutsuvat tyttö/poikakaverin kylään ja sitten ryhtyvät katsomaan, että tekeekö se kotitöitä. Ei meillä aikuisetkaan vieraat kata pöytää tms. vaan ovat vieraina. Tai voisihan sitä ajatella, että lasten seurustelukumppanit on ilmaisia siivoojia, tuossa on imuri ja tuossa moppi.

Vierailija
13/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuutonta vanhemmalta antaa nukkua samassa sängyssä. Minusta parasta olisi että poika nukkuu eri huoneessa tai esim. olohuoneen sohvalla, patjalla lattialla jne. ei todellakaan samassa huoneessa.

Millähän tavalla? :'D Seksiähän ei voi harrastaa muualla ja oikeus omaan kehoon onkin vanhempien tuomitsemisen varassa muutenkin joo.. Turvallisessa paikassa ehkäisykin on helpompi hoitaa kunnolla kuin jossain puskassa tai mopoautossa. Yökyläillessä seksiä tärkeämpää oli kyllä enemmänkin se kun sai nukkua yhdessä, se oli ihanaa ja uutta.

Vierailija
14/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yövieraat nukkuvat vierashuoneessa. Lisäksi minä en vie vieraitani makuuhuoneeseen, joten ei vie lapsetkaan. Kylään saa tulla, mutta sitten käyttäytyy kuin hyvä vieras ainakin.

Vierailija
15/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän tavalla? :'D Seksiähän ei voi harrastaa muualla ja oikeus omaan kehoon onkin vanhempien tuomitsemisen varassa muutenkin joo.. Turvallisessa paikassa ehkäisykin on helpompi hoitaa kunnolla kuin jossain puskassa tai mopoautossa. Yökyläillessä seksiä tärkeämpää oli kyllä enemmänkin se kun sai nukkua yhdessä, se oli ihanaa ja uutta.

No sitten voi mennä sinne mopoautoon nukkumaan yhdessä.

Vierailija
16/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei poikaystäväkuvioita ole näissä vielä ollut, se on sitten sen ajan murhe :D

Mutta noin yleensä teinien yökyläilyt olen ottanut vaan plussana. Mun mielestä on paljon mukavampaa että hihittelevät irtokarkkien ja Netflixin parissa meillä, kuin hengailevat vaikka kaupungilla. Meille saa yleensä aina tulla, lakanapyykin huolehtii teini. Ja parilla useammin yöpyvällä on lakanat säilössä niin, että ovat käytössä useamman kerran.

Vierailija
17/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se vaan ei ole lasten homma ruveta paneskelemaan keskellä yötä omassa huoneessaan. Koti ei ole mikään seksiluola. Vanhemman vastuulla on suojella lasta ja antaa hänen kehittyä rauhassa, johon kuuluu lapsen suojeleminen asioilta, jotka eivät hänen ikäisilleen kuulu.

Ja minusta kaikenlaisten irtosuhteiden ja seksin harrastaminen on juuri näitä asioita. Se, että ei välttämättä pysty estämään sitä kokonaan, ei tarkoita, etteikö voisi tehdä kaiken voitavansa. Se, että antaa "poikakaverin" tulla samaan huoneeseen nukkumaan, on luovuttamista.

Vierailija
18/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asia on yksinkertainen: jos haluaa poikakaverin kylään, varaa ja maksaa hotellihuoneen. Tämä on koti, ei hotelli. Täällä on maksajan säännöt.

Toistaiseksi on kelvannut, koska ei ihan pienestä kannata luopua täydestä ylöspidosta, ilmaisesta netistä ja puhelimesta tai autokoulusta.

Minullekin muistettiin aina lapsuudessa mainostaa ettei koti ole minun kotini, vaan vanhempieni koti. Nykyisin sitten ihmettelevät kun en viihdy enkä käy "kotona".

Vierailija
19/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se vaan ei ole lasten homma ruveta paneskelemaan keskellä yötä omassa huoneessaan. Koti ei ole mikään seksiluola. Vanhemman vastuulla on suojella lasta ja antaa hänen kehittyä rauhassa, johon kuuluu lapsen suojeleminen asioilta, jotka eivät hänen ikäisilleen kuulu.

Ja minusta kaikenlaisten irtosuhteiden ja seksin harrastaminen on juuri näitä asioita. Se, että ei välttämättä pysty estämään sitä kokonaan, ei tarkoita, etteikö voisi tehdä kaiken voitavansa. Se, että antaa "poikakaverin" tulla samaan huoneeseen nukkumaan, on luovuttamista.

Aika häiriintynyttä miettiä oman lapsensa mahdollista seksielämää ja "seksiluolia" noin tarkasti.

Vierailija
20/30 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille oli aikoinaan aina kaikki tervetulleita ja niin tulee olemaan lapsenikin kotiin. Meidän koti on kaikkien meidän koti. Nihkeilevät vanhemmat lentää lapsen elämästä paljon nopeammin ulos ja teini alkaa elämään sellaista elämää, josta vanhemmat eivät tiedä mitään. 

Nyt kun tyttäreni on 13 olen aina sanonut, että tuo meille ketä haluat ja sehän onkin hienoa, että hän tuo. Tiedän tasan tarkkaan mitä tyttäreni puuhaa ja kenen kanssa.