Lääkäriä palstalla!?
Olen kohta 17v täyttävä poika ja olen 170cm pitkä ja painan n. 60 kg.
Olen kropaltani siro. Eli ohuet luut. Ranteen ympärys esimerkiksi ohkaisimmasta kohdasta n. 16cm.
Mulla on myös pienet kädet ja jalkaterät.
Pääni on myös aika pieni mittasin ympäryksen ja se oli 55cm.
Kengän koko on 39.
Mutta käytän kokoa 40, koska jalkani on aika leveä.
Hartiani ovat myös aika kapeat (edestä mitattuna 43cm leveät)
Tereyden hoitaja sanoi, että kasvan luultavasti 175cm- 176cm ja totesi viime helmikuussa, että kasvan vielä aika nopeaa tahtia verrattuna keskivertoikäiseeni.
Myös isäni on aika siro ja laiha, mutta pelkään, että jää tällaiseksi!
Mahtaako luuni vielä saada paksuutta ja leveyttä tulla?
Toivoisin myös, että jalat ja pääkin kasvaisivat.
Onko se miten todennäköistä, että näin on?
Enkai jää näin pieneksi?
Kommentit (15)
Sitä se tupakointi tekee. Miten on, kupliiko sun virta?
Tuskin pääsi ja jalkasi enää kasvavat.
Ne nääs loppuvat ennen pituuskasvun päättymistä.
Kyllä sä jäät kääpiöksi. Mutta ajattele positiivisesti: Voit liittyä kiertävään sirkukseen.
Monipuolisesti hyvää, ryhtiä parantavaa ja lihaksia vahvistavaa liikuntaa tuossa iässä on hyvä resepti. Ja ruokaa, joka mahdollistaa lihasten kehittymisen.
Oot liikkeellä juuri oikeaan aikaan.
Vaikka leuanvetoa, punnerruksia, lankutusta, yhden jalan kyykkyjä kotona, jos ei muuhun lihastreeniin mahkuja. Myös hapenottoa parantavaa liikuntaa, mutta painotus lihaspuolelle.
On nähty veljessarjoja, jossa tällaisella tehty iso ero siihen, millainen kropasta tulee.
Liikuntaa. Ruokaa.
Mutta mahtaako luusto enää kasvaa?
Ap
Älä huoli, kyllä sinä vielä kasvat. Pojat kasvavat aika pitkään ja jokainen omaa käyräänsä. Monet ikäisesi ovat tyyppiä kukkakeppi, mutta se kyllä muuttuu iän myötä. Minunkin mieheni oli parikymppisenä hyvin hoikka ja melko siro, mutta kolmekymppiseksi mennessä muuttui ruumiinrakenteeltaan hyvin erinäköiseksi ilman mitään kehonrakennusta. Jotkut kehittyvät aikaisin, toiset myöhemmin. Todennäköisesti tulet muistuttamaan aika paljon isääsi ruumiinrakenteeltasi.
kuntosali niin saat lihaksia luiden päälle, pituutta kasvat vielä
.