Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö täällä saa enää puhua edes unihalvauksista? Miksi?

Vierailija
12.04.2017 |

Kysyin eilen onko kukaan saanut unihalvausta, jossa piirretään selkään. Mitään muuta aloituksessa ei ollut. Nyt koko topiikki on poistettu. Miksi? Anteeksi, että kerroin eilen saaneeni unihalvauksen jossa selkääni piirretään. Samaisessa unihalvauksessa joku yritti repi minua sängystä ylöspäin ja taaksepäin. Tiedän, että se kuulostaa unihalvauksia kokemattoman korvaan naurettavalta. Nuo kokemusket ovat kuitenkin henkisesti todella järkyttäviä ja raskaita. Olisi ihan mukavaa jos niistä saisi puhua edes netissä. Anteeksi, että saan useita unihalvauksia melkein joka päivä. Anteeksi, että kaipaan vertaistukea.

http://www.medicalnewstoday.com/articles/295039.php

Linkissä tietoa unihalvauksista. Avatkaa se, jos epäilette aloittajan olevan hullu. Kiitos.
Vertaistukea kaivataan edelleen. Onko kukaan saanut unihalvauksiin lääkitystä, joka estää ne kokonaan? Onko lääke aiheuttanut haittavaikutuksia ja mitä kautta lähditte hoitamaan asiaa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa, mä kyselinkin tuossa jo ennemmin että miksi sun juttu poistettiin. Kun meinasin lukea lisää vastauksia. Ihme touhua.

Vierailija
2/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Mielenkiintoinen aihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tarjottu epilepsialääkitystä unihalvauksiin mutta sivuvaikutukset olisivat olleet sitä luokkaa että mielummin jätin ottamatta. Säännöllisen unirytmin myötä on halvaukset vähentyneet, piti jättää pois myös päikkärit ja selällään nukkuminen.

Vierailija
4/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtikö joku vastaamaan mun kysymykseen, että mitä yhteistä teillä on, jos ne pirut kerran käy teitä tempomassa?

Vierailija
5/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran saaneena, toivon ettei enää ikinä tule.

Olin torkkumassa sohvalla, kun "heräsin" mutta en päässyt mitenkään ylös vaikka kuinka ponnistelin. Tunnuin tärisevän jotenkin.. huh, kylmät väreet tulee kun ajetteleekin vielä.

Vierailija
6/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muutaman kerran herännyt siihen, että huoneen poikki lentää jokin/jotakin tai joku istuu sängynlaidalla. Karmaisevia tilanteita, mutta onneksi näitä tapahtuu minulle todella harvoin ja yleensä vain stressikausina.

Vierailija
7/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus lienee epäkorrekti asia, siksi.

Vierailija
8/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä saa puhua mistään. Viime päivinä on poisteltu älyttömät määrät täysin asiallisia kirjoituksia.

Vierailija
9/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus on astraalitasolta tapahtuvaa pahojen henkien invaasioyritys. Jos ihminen ei nuku, hänen auransa heikkenee ja päästää hulluuden maailmaan. Hulluus on myös astraalitasolla vaikuttava pahojen henkiolentojen ryhmittymä. Phuuh! On tää hyvää kamaa!

Vierailija
10/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä ollut ihan logiikaton modeilu viime aikoina. :D Mihin lie sillä pyritään? No mun silmissä se on naula arkkuun tälle palstailulle. Se on varmasti hyvä asia, täällä kuluu ihan liikaa aikaa muutenkin. :)

Vierailija
11/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderointialgoritmi on säädetty liian herkäksi.

Vierailija
12/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä havahduin viime viikolla (vain hetken nukuttuani) ajatukseen lukemastani henkirikosjutusta. Samalla hetkellä mieleen iski ajatus, että uhri onkin vieressä. Ymmärsin kyllä idean mielettömyyden, mutten saanut itseäni liikkumaan ja valoa päälle.

Kun pystyin kääntämään kylkeä, kauhukin kaikkosi.

Vierailija
13/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Ainoastaan joskus ne vain ovat totta.

Sinkkumies

Vierailija
14/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin illalla ketjuun omia kokemuksiani, ja omakohtaisesti toimivin tapa on yrittää saada kontakti jalkaan tai käteen ja potkaista/lyödä, jolloin havahtuu heti ja pääsee normaalisti liikkeelle.

Toinen tapa, joka on vähentänyt minulla unihalvauksia on tiedostaa että mitä tapahtuukin ei voi satuttaa, rentoutua ja ottaa sellainen asenne kuin katsoisi elokuvaa. Silloin minulla kauheudet loppuvat äkkiä ja siirryn normaaliin uneen. Kerroinkin aiemmassa ketjussa, että kerran kävikin niin että noiden kauhujen jälkeen tunsin nousevani leijumaan sängyssä, se ei ollut ollenkaan pelottava kokemus vaan oikeastaan aika miellyttävä. Sitä ei ole valitettavasti sittemmin toistunut, vaikka olen ehkä vähän pyrkinytkin siihen.

Vierailija
15/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut unihalvauksen vain kerran, eikä se ollut loppupeleissä niin pelottava kun tiesi mistä on kyse. Keho meni ihan lukkoon sekä absurdi pelko yritti vallata, ja tuntui että jokin paha on läsnä. Olin jostain aikoinani lukenut että kun yrittää heilutella varpaita erittäin keskittyneesti niin unihalvauksesta pääsee "irti", toimi minullakin todella nopeasti.

Vierailija
16/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas poistettiin asiallinen viestini jossa vain ihmettelin viestien poistoa, tämä alkaa olla jo koomista!

Vierailija
17/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on voinut kommentoida "näin mustan hahmon sängyn pääsyssä" ja mode on tulkinnut sen rasistiseksi 🙄

Vierailija
18/18 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten itsellänikin tuli useita unihalvauksia viikossa. Runsas alkoholi ja epäsäännöllinen unirytmi liittyivät siihen olennaisesti. Jos oli erityisen uupunut tai oli krapula, nukkumaan käydessä tiesi mitä on tulossa.

Nykyään niitä tulee harvakseltaan, mutta usein käy niin että kun pääsee ensimmäisestä "painajaisesta" pois, ja rupeaa uudestaan nukkumaan tulee toinen ja kolmas jne niin kauan että käy ihan oikeasti kunnolla hereillä. Minulla niitä kyllä tulee vaikka en nukkuisi selällään. Enää ne eivät ahdista ja pelota samalla tavalla kuin ennen, mutta onhan se ikävää kun haluaisi nukkua ja niitä vaan tulee ja tulee.

Ja minulla toimii se että pinnistelen saadakseni esim. käden liikahtamaan. Toisinaan yritän kääntää painajaisen joksikin miellyttäväksi ja sekin toimii joskus. Tai sitten vain odottelen että unihalvaus menee ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme