Putkimies tuli asentamaan uutta hanaa keittiöön joka ei meidän altaaseen sopinutkaan, ja sanoo nyt että meidän pitää maksaa hana?
Asutaan kerrostalossa, keittiön hana on taloyhtiön vastuulla. Hana alkoi vuotaa, taloyhtiön tilaama putkimies kävi sitä pari kertaa säätämässä ja sanoi sitten että hana pitää vaihtaa, neuvoi meitä valitsemaan tietystä mallistosta hanan. Valittiin hana ja varmistin vielä että eihän sen hanamallin suhteen ole mitään erityistä huomioonotettavaa, sanoivat että ei ole ja voidaan asentaa, ja että koska hana on perusmallia kalliimpi niin meidän pitää vaan maksaa ylimenevä osa, mikä meille OK. No, putkimies, sama joka käynyt korjaamassa tuli asentamaan uutta hanaa ja kas, eihän se sopinutkaan meidän altaaseen. Valitsin sitten kiireessä toisen, kuulemma sopivan hanamallin jonka putkari lupasi tilata ja tulla asentamaan myöhemmin. Hän ruuvasi vanhan hanan paikoilleen ja lähti.
Vähän aikaa sen jälkeen firmasta soitti joku muu, että tämähän menee nyt niin että kun me olemme valinneet hanan joka meille ei sovi, niin meidän pitää maksaa sekä hana että tämä turha käynti. Voiko tosiaan olla näin? Minulla ei mielestäni voi odottaa olevan mitään tietoa että mikä hana meille käy ja mikä ei, ja he vielä vahvistivat sieltä etukäteen että valitsemani hanan voi asentaa. Miksi minun pitäisi nyt maksaa sekä se hana jolla en tee yhtään mitään että tämä käynti? Osaako joku selittää, kun en nyt itse hiffaa?
Kommentit (19)
Ette tietenkään maksa ja jäikö se sopimaton hana edes teille?
Miehesi ei sit voinut itse vaihtaa hanaa??? Hitto mikä pelle:D
Vierailija kirjoitti:
Ei jäänyt, veivät mukanaan, mutta en mä nyt sitä tietenkään edes halua kun ei me sillä mitään tehdä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jäänyt, veivät mukanaan, mutta en mä nyt sitä tietenkään edes halua kun ei me sillä mitään tehdä. -ap
Niin, eli ne voivat sen hyvin asentaa sitten jonnekin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Omatoimiset lvi-työt ei välttämättä ole taloyhtiöissä edes sallittuja.
hana ei kuulu osakkeenomistajalle lainkaan, joten et joudu maksamaan yhtään mistään. On taloyhtiön tehtävä varmistaa, että hana on sopiva, vaikka annettaisiin osakkeenomistalle oikeus tehdä valinta. Eli ei maksa mitään teille.
Ei kuulu maksaa. Hana kuuluu muulle vastuulle ja se on voi voi jos tuli putkimiehelle/taloyhtiölle takkiin. Olisivat asioissa enemmän perillä. Näissä asioissa ei pidä hosua. Voi tulla isompi lasku jos sattuu vahinko. Ja arvaa korvaako talonyhtiö? Ei. Napakasti vastaan. Ette maksa!
Kun te olette noudattaneet putkimiehen ohjeita on hänen työnantajansa vastuussa.
Kaikki hanat saa asennettua, eli miehesi on törppö kun amisviiksi kusettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei todellakaan ole sallittuja, se on itsestäänselvyys, ja tuo on selvä trolli. :) -ap
Jos olet syytön ja voit vielä todistaa tämän niin älä maksa mutta jos jostain syystä kumminkin kikkailit hanan valinnassa ja hana ei sen takia sopinut niin maksa pois.
Sinun pitäisi itse tietää että oleteko velvollinen maksamaan. Täältä turha yrittää "vedättää" oikeaa mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei todellakaan ole sallittuja, se on itsestäänselvyys, ja tuo on selvä trolli. :) -ap
Niinkuin sinäkin
T 0/5
Vierailija kirjoitti:
En kyllä mäkään vaihtaisi omas kämpäs hanaa, vaikka putkiasentaja olenkin. Taloyhtiötä hoitava kiinteistönhuoltofirma vaihtaa vai vaihdattaa putkiasentajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole väliä. Tärkeintä oli päästä haukkumaan miehiä kuten tällä palstalla on tapana.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet syytön ja voit vielä todistaa tämän niin älä maksa mutta jos jostain syystä kumminkin kikkailit hanan valinnassa ja hana ei sen takia sopinut niin maksa pois.
Sinun pitäisi itse tietää että oleteko velvollinen maksamaan. Täältä turha yrittää "vedättää" oikeaa mielipidettä.
Syyllinen mihin? Hana on yksiselitteisesti taloyhtiön vastuulla ja jos taloyhtiö sen vaihdattaa, niin osakkeenomistaja ei ole syyllinen mihinkään.
Olepas yhteydessä isännöitsijään, kuulostaa siltä että putkifirmasta yrittävät nyt koijata sua.
Vierailija kirjoitti:
Ajatteles he ovat varmaan lesbopariskunta? Eihän naiselta voi odottaa hanan vaihtamista.
Keittiöön, joka ei sopinutkaan teidän altaaseen?