poika 10v 150cm ja 35kg. Onko mielestänne liiankin laiha?
harrastaa futista 3-5krt viikossa. Ruokahalu pojalla melko huono:(
Kommentit (24)
On hoikka verrattuna meidän samanikäiseen joka painaa saman verran, mutta on 13cm lyhyempi. Jos jaksaa harrastaa ym. ja yleisvointi on hyvä niin tuskin on liian laiha. :)
Mulla on kotona samanlainen, tosin 12v. Onhan tuo laiha, mutta liikkuu paljon ja syö tasapainoisesti, niin minkäs voit.
Pituus miinus 100 on aikuisen ihannepaino.
Vierailija kirjoitti:
Lihavat niin tulee alapeukuttamaan tätä, mutta totta on
Ihan ok lapsi on. Hoikka, mutta niin ne 10 vuotiaat pojat usein on. Paitsi nykyään läskejä jotkut sen ikäisetkin jo :(
Paljonko pitäisi sitten noinkin paljon urheilevan lapsen painaa? 50 kiloa olis jo liian paljon. 35-45 ihan hyvä
Meiän tytär saman mittainen ja pituinen, vaikka syö kuin hevonen
Vierailija kirjoitti:
Mulla on just melkee näin.
160cm
61kg
:)
Meillä samoissa mitoissa 11v poika ja on 154cm ja n. 36kg.
Harrastaa liikuntaa ja on huono syömään, mutta en pidä pahana laihuutta sillä lihaksia on ja terve muutenkin.
Usein ketkä kauhistelee meidänblasten laihuutta ovat itse ylipainoisten lasten vanhempia.
Olen itse ylipainoinen enkä toivo tätä kenellekään
Meillä ei paljon poika tuosta heitä. Miettii itse sitä, kun ilmeisesti se on koulussa joillekin ongelma ja saa siitä kuulla. Mutta oikeasti ikäisekseen lihaksikas ja jäntevä kroppa, mihin vaan ei rasva tunnu tarttuvan vaikka kuinka söisi. Kasvoista ja silmäkuopista sen näkee sitten jos laihuus on liiallista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei paljon poika tuosta heitä. Miettii itse sitä, kun ilmeisesti se on koulussa joillekin ongelma ja saa siitä kuulla. Mutta oikeasti ikäisekseen lihaksikas ja jäntevä kroppa, mihin vaan ei rasva tunnu tarttuvan vaikka kuinka söisi. Kasvoista ja silmäkuopista sen näkee sitten jos laihuus on liiallista.
Tuo muuten ihan vakava juttu, että koulussa puututaan painoon ja usein ne onkin niitä kenellä liikaa painoa eli kiusaamista se on minusta.
Meillä lukiossa tyttö joka pitkä ja laiha, niin surullista on seurata miten iso pyllyiset tytöt ivailee hänelle.
Millainen teidän ruokavalio on ja miten usein poika syö napansa täyteen? Anna pojalle vähän tukevampaa murkinaa ja usein välipaloja.
Meillä on 15 v 183 cm ja 80 kiloa ja kasvaa vielä, kengännumero jo 46. Urheilee raskaassa lajissa, eka SM-mitali saatu ja painoja nostaa. Jääkaapilla aina, syö 6-7 kertaa päivässä. Rahkaa, raejuustoa ja leipää uppoaa, kananmunia, hedelmiä ja salaattia ja vielä pari lautasellista lämmintä kotiruokaa päälle ja illallakin vielä kurkistaa, että jäikö päivälliseltä jämiä.
Nytkin kaalilaatikko uunissa ja salaattia vielä lisäksi....
Ei kai meidän mielipiteillä mitään väliä ole. Toiset lapset on lihavia ja toiset laihoja. Miten tilanne siitä muuttuu, että kyselet meidän mieliteitä asiasta, jolle et itsekään mitään mahda?
Oon itse 172 cm ja 36 kg. Sopiva on
En vielä hirveästi huolestuisi. Kyllä se paino sekä ruokahalu sieltä vielä tulee.
Itse painoin sen reilun 50kg, kun olin armeijaiässä ja pituutta taisi löytyä semmoiset ~175 cm.
Meidän 10v on 140cm ja 27kg. Syö ihan hyvin. On todella liikunnallinen. Harrastaa kamppailulajeja ja parkouria.
On toki hoikka, mutta on ollut aina. On myös lihaksikas, mm. Vatsalihakset näkyy.
Jaksaa esim. vetää leukoja ja pystyy tekemään yhdenjalan kyykkyjä 6kg kahvakuula käsissä.
Ei siis näytä mitenkään nälkiintyneeltä.
Lajinsa kisoissa on pärjännyt hyvin ja niissä sparreissa tarvitaan hyvää kuntoa, että jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavat niin tulee alapeukuttamaan tätä, mutta totta on
Ei tuo ihan noin yksinkertaisesti mene. Painoindeksin raja-arvot ovat karkeita kompromisseja. Yksilötasolla niitä ei kannata lukea kuin jotakin jumalan sanaa. Itse olen 172,5 ja painan 63,8kg
BMI:n mukaan siis normaalipainoinen
lievästi lihava. Kun olen luontaisesti hoikka ja suht-aktiivinen liikkuja ja siro ollut aina niin tuo paino on juuri se biologinen normaalipaino eli se lukema, johon minun painon kuuluukin asettua.
Hoikka on mutta ei siitä ole lapselle vaaraa jos on muuten hyvävointinen. Meillä 10 v poika on 157 cm / 41 kg. Eli todella pitkä ja hoikka. Täyttää loppuvuodesta 11 v.
Meillä poika on jo aikuinen, mutta oli 11-vuotiaana 150 cm ja 34 kg. Koskaan ei ole sanottu liian laihaksi. Hoikka kyllä, mutta hoikkia ollaan koko perhe.
15 kiloa lisää painoa. Pituus miinus sata on hyvä paino.