Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teette jos lapsi ei syö uutta ruokaa?

Vierailija
11.04.2017 |

Olen ahertanut keittiössä koko aamupäivän. Aina kun kokkaan jotain uutta lapsi maistaa eikä halua sen jälkeen syödä. Mitä te teette tässä tilanteessa? Kokkaatteko jotain vanhaa tuttua jotta lapsi on tyytyväinen? Mä en vaan jaksa. Ja lapsi on tosi kärttyinen nälkäisenä, ei voi lähteä ulos kun huutaa vaan. Tänään sain syöttää ruuan samalla kun lapsi pelasi tabletilla... Päästiin sitten viimein uloskin.

Meillä on noin 5 oikeaa ruokaa jotka neidille maistuu. Niitä sitten kierrätän ja piilotan erilaisia kasviksia niihin. Kaikki ruuat joita teen on ns lapsiystävällisiä, ei tulisia tms.

Miten teillä muilla tämä sujuu? Ja lapsi on 2,5 v.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota asiasta painetta. Pahinta on, jos syömisestä tulee molemmille stressi ja päivittäinen taistelu. Se saa lapsen entistä epäluuloisemmaksi. Jatka samaan malliin ja kehu aina maistamisesta. Kun lapsi vähän kasvaa, anna pieniä keittiötehtäviä: kaikki haluavat syödä itse tekemäänsä ruokaa. Yritä pitää syöminen ja kokkaaminen kivoina asioina. Lapsi on vielä niin pieni, että kyllä se ehtii siitä kehittyä vähän monipuolisemmaksi syöjäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla