Tukholman iskut
Olemme minun perheeni ja miesystäväni kanssa varanneet jo kuukausi sitten matkan tukholmaan. Itse en laivamatkoista tykkää, mutta tukholmassa on asioita, jotka täytyis hoitaa, ja laivalla on edullisinta lähteä koko poppoon kera.
Noh nyt tuon yhden iskun jälkeen mies ei enää haluakaan mukaan. Kaikki varaukset jo tehty ja maksettu ja hän päättää perua kun ahdistaa.
Tietyllä tavalla ymmärrän huolenaiheen, mutta ei siellä mitään hätää tulee olemaan. Autokolareissakin kuolee joka päivä ihmisiä. Ollaan maissa 4h eikä keretä oikein mitään muuta siellä tekemään, kuin hoitamaan asiat.
Miten ihmeessä saisin hänet puhuttua ympäri mukaan? Pelolle ei saisi valtaa antaa, kun tuota juuri ne terroristit haluavat. Ei me mihinkään kehitysmaahan kuitenkaan olla lähdössä, vaan Ruotsiin. Ihan naapuriin. Turha lietsoa ja pelätä etukäteen mitään, kun todennäköisyydetkin puhuvat puolestaan. Ideoita?
Kommentit (19)
Jos on joku foobinen tunne, et tule saamaan häntä mukaasi.
Missä ongelma? Mies ei tule mukaan, kai aikuinen ihminen osaa perheen kanssa matkustaa ilman miestä?
Jääköön mies sitten kotiin vai meinaako miehesi estää myös muidenkin lähdön?
Onpa miehesi hiirulainen ja h-o-m-o jos tuollaisia pelkää. Osta sille Tukholmasta hamekangas.
Vierailija kirjoitti:
Onpa miehesi hiirulainen ja h-o-m-o jos tuollaisia pelkää. Osta sille Tukholmasta hamekangas.
Tiedän yhden ruotsalaisen 'miehen', joka ei uskaltanut tulla laivalla Suomeen Estonian jälkeen. Vaimo olisi halunnut tulla laivalla, mutta miehen takia piti ajaa yli 1000 kilometriä Haaparannan kautta.
En tiedä, koulutus ja sivistys auttaa miehesi ongelmaan. Käydään noin 4 x vuodessa Tukholmassa, vappuna seuraavaksi. Laivalla mennää ja lennetään takaisin. En vaan osaa pelätä jotain tuollaista...
Ota joku toinen mukaan, miksi pakottaa aikuinen idiootti mies mukaan...
No kaikki on jo varattu ja maksettu! Enkä todellakaan kestä hengailla perheeni kanssa pelkästään.
Meille oli omat hytitkin jaettu. Mies on pian 36v ja itse olen hieman yli kaksikymmentä.
Menisi nyt kaikki ihan uusiksi hyttejä ja maksuja myöten, jos ei aio tulla. Uskomatonta, että antaa tuollaisen asian vaikuttaa tuolla tavoin. Mies kuitenkin yksin matkaillut ulkomailla. Ja ollaan matkusteltu joskus maihin, joissa on joskus tapahtunut vastaavaa esim. Turkki.
Ei me minnekään kehitysmaahan olla menossa edelleenkään...
AP
Jos kerran paikka on varattu ja maksettu niin mikä on ongelma vaikka mies jää pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran paikka on varattu ja maksettu niin mikä on ongelma vaikka mies jää pois.
Niinpä. Ja sen miehen osuuden maksusta saa vaihdettua ns. laivarahaksi, jos jää matkasta pois. Vakuutuksesta kaiketi ei saa tuosta syystä rahoja takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Koska mies ei ole itse maksanut matkaansa! Äitini maksoi hänen matkansa. Sovittiin, että mies kuittaa vain bussimatkansa meno-paluun. Meille oli hytitkin jo jaettu ja kaikki sumplittu.
AP
Mies jää kotiin ja te muut menette. Miten tuo nyt hyttijakoon voi vaikuttaa, yhdessä hytissä ei vain ole sitä miestä.
Näytä rikostilastot, ja myös se, miten paljon turvallisempi maa Ruotsi on Suomeen verrattuna, etenkin henkirikospuolella.
Vierailija kirjoitti:
No kaikki on jo varattu ja maksettu! Enkä todellakaan kestä hengailla perheeni kanssa pelkästään.
Meille oli omat hytitkin jaettu. Mies on pian 36v ja itse olen hieman yli kaksikymmentä.Menisi nyt kaikki ihan uusiksi hyttejä ja maksuja myöten, jos ei aio tulla. Uskomatonta, että antaa tuollaisen asian vaikuttaa tuolla tavoin. Mies kuitenkin yksin matkaillut ulkomailla. Ja ollaan matkusteltu joskus maihin, joissa on joskus tapahtunut vastaavaa esim. Turkki.
Ei me minnekään kehitysmaahan olla menossa edelleenkään...AP
Sinuna minä alkaisin tarkkailla mieheni käytöstä muutenkin. Hinu-Pentin touhulta nimittäin vaikuttaa.
Uskaltaako mies matkustaa mihinkään muuallekaan. Todennäköisesti seuraava(t) isku(t) tapahtuu jossain muualla kuin Tukholmassa.
Mies jää kotiin ja sä saat oman hytin itselle
Vierailija kirjoitti:
Mies jää kotiin ja sä saat oman hytin itselle
Uuh, oma hytti ruotsinlaivalla!
Miksi pitäisi pakottaa toinen siihen, mitä ei tahdo?
Tekosyy jota käyttää kun ei halua lähteä.