Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikille teille kierrätysvouhottajille, ne tavarat menee kuitenkin roskiin

Vierailija
10.04.2017 |

Tuli mieleen tuosta kirppisketjusta, kun ihmiset sanoo että vanhaa tavaraa ei saisi heittää roskiin vaan kierrättää, niin mitä te kuvittelette että kaikelle sille ylimääräiselle tavaralle tapahtuu joka ei mene kaupaksi? Ne kirppikset heittää ne roskiin. Ei ne jemmaa niitä loputtomasti varastoihin kun uutta tulee koko ajan ovista ja ikkunoista sisälle.
Eli voi huoletta heittää tavarat roskiin, ei niille kaikille ottajia ole.
Mitä väliä heittääkö itse vai kirppis sen roskiin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatejätettä ei saa laittaa sekajätteeseen, jos jäte menee kaatopaikalle eikä jätteenpolttoon. Itselle on kertynyt ehjää, mutta vanhannäköistä vaatetta, en minä niitä pölyrätteinäkään voi käyttää. Vien ne sekajätteeseen, kun menevät polttouuniin. Saanpa sitten lämpöä kotiin. Juuri vein muovikassillisen vanhoja kenkiä roskiin. Oli omia ja poismuuttaneen tyttären peruja. Jos on useamman vuoden komerot raivaamatta, näköjään kertyy vanhaa tavaraa.

Vierailija
2/10 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Nykyajan halpismaissa tehdyt vaatteethan eivät aina elpaa edes maton raaka-aineeksi, vaan ainoa tapa on heittää tavarat energiajätteisiin, mikä on kyllä kierrätystä sekin.  

Laadukkaat vaatteet kelpaavat kenelle tahansa. Olen ostanut jopa nahkaiset Palmrootin golf-kengät ja Rizzon käyttämttömät kävelykengät itselleni, muistaakseni 8 euroa/pari, kun uudet maksavat kuitenkin reippasti yli satasen...Myös joitakin puserolöytöjä olen tehnyt: Lauren, Ril's, Burberry, Marimekko etc.

Järjen käyttö ei ole kielletty kirppariostoksissakaan. Jokaikinen käytetty second hand -vaate pienentää maailman hiilidijalanjälkiä - kun köyhien syntyvyyden rajoittaminen on niin ylivoimaista ja äijät kasvattavat mahaansa saastuttavien autojen ratissa ja tuhoavat kaiken hengitysilman kaupungeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Nykyajan halpismaissa tehdyt vaatteethan eivät aina elpaa edes maton raaka-aineeksi, vaan ainoa tapa on heittää tavarat energiajätteisiin, mikä on kyllä kierrätystä sekin.  

Laadukkaat vaatteet kelpaavat kenelle tahansa. Olen ostanut jopa nahkaiset Palmrootin golf-kengät ja Rizzon käyttämttömät kävelykengät itselleni, muistaakseni 8 euroa/pari, kun uudet maksavat kuitenkin reippasti yli satasen...Myös joitakin puserolöytöjä olen tehnyt: Lauren, Ril's, Burberry, Marimekko etc.

Järjen käyttö ei ole kielletty kirppariostoksissakaan. Jokaikinen käytetty second hand -vaate pienentää maailman hiilidijalanjälkiä - kun köyhien syntyvyyden rajoittaminen on niin ylivoimaista ja äijät kasvattavat mahaansa saastuttavien autojen ratissa ja tuhoavat kaiken hengitysilman kaupungeissa.

Enemmistö kirppiksen tuotteista on ihan halpisriepuja, löytöjä tulee äärimmäisen harvoin vastaan.

Ap

Vierailija
4/10 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin niille on kuitenkin annettu uusi mahdollisuus.

Vierailija
5/10 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne kaikki mene roskiin, vain osa.

Vierailija
6/10 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mene "roskiin" vaan kierrätykseen. Myös materiaalikierrätykseen.

Toi on elämämkoululaisten vaalima urbaanilegenda, "kaikki menee samaan kumminkin!111 huijjausta koko kierrätys!!"

Vierailija
7/10 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki kierrätystavarat mene roskiin, vaan ne aloittavat uuden elämän, eikä siinä säästä pelkästään jätteenkäsittelykuluja, vaan myös uuden tuotteen valmistuskulut, kun uusi tuote jää ostamatta.

Ostan mahdollisimman paljon kierrätyksestä, ihan ekologista syistä.ja olen valmis maksamaan siitä jopa huomattavasti enemmän, mitä tuliterä tuote maksaisi, silloin kun materiaali on laadukas ja egologisesti valmistettu.

Tälläkin hetkellä yli puolet vaatteistani olen ompeluttanut kierrätysmateriaaleista tai muutoin muodistettu.

Samoin muissa tekstiileissä ja huonekaluissa.

Nykyään huonekalut ovat joko lastulevyä tai tehokasvatettua puuta, joiden elinkaari on lyhyt.

Vierailija
8/10 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrättäminen on tän päivän juttu. Itse en osta käytettyä mutta myyn tai annan.

Niin kauan kierrätetään, kun jollekkin kelpaa.

Tänään annoin pyörän ja meni kuumille kiville.

Vierailija
9/10 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrättäminen on tän päivän juttu. Itse en osta käytettyä mutta myyn tai annan.

Niin kauan kierrätetään, kun jollekkin kelpaa.

Tänään annoin pyörän ja meni kuumille kiville.

Lisään vielä että ei vaatteet ole ainoat mitä kierrätetään.

Katsoitko Suomen kaunein koti niin monella oli kierrätettyä tavaraa tai kalusteita.

Samoin pyörät ja urheiluvälineet.

Vierailija
10/10 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tuosta kirppisketjusta, kun ihmiset sanoo että vanhaa tavaraa ei saisi heittää roskiin vaan kierrättää, niin mitä te kuvittelette että kaikelle sille ylimääräiselle tavaralle tapahtuu joka ei mene kaupaksi? Ne kirppikset heittää ne roskiin. Ei ne jemmaa niitä loputtomasti varastoihin kun uutta tulee koko ajan ovista ja ikkunoista sisälle.

Eli voi huoletta heittää tavarat roskiin, ei niille kaikille ottajia ole.

Mitä väliä heittääkö itse vai kirppis sen roskiin?

Siis luuletko sä, että kierrättäminen tarkoittaa kirppikselle viemistä? Ja että ainoa toinen vaihtoehto on roskiin heittäminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän