Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kädet puutuu ja syke makuulla 52

Vierailija
10.04.2017 |

Jo muutaman kuukauden mulla on molemmat kädet puutuilleet etenkin yöllä, mutta myös päivällä välillä. Joskus vain toinen, joskus molemmat. Välillä tuntuu kuin ehkä ihan vähän puristaisi sydämestäkin.

Nyt mittasin tosi pitkästä aikaa verenpaineen ja se oli makuulla 96/60 ja syke 52.
Istuen oli 95/66 ja syke 77.

Aiemmin on olleet korkeammat, mutta aina normaalin hyvät tulokset (joskus vuosi tai kaksi sitten olen viimeksi mittaillut). Onko tuo makuulla mitattu syke oudon matala?

Oon 35-vuotias nainen, nukkunut lasten takia parin vuoden ajan pätkissä. Hyvässä kunnossa en todellakaan ole, vaan usein on sellainen heikko ja vetämätön olo. En polta enkä juo. Stressiä on aika paljon. Isäni sai sydänkohtauksen 45-vuotiaana.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali leposyke, eikä matala verenpaine ole myöskään mitenkään vaarallinen. Leposyke lienee pitkälti perinnöllinen ominaisuus, joillakin se on 80 luokkaa ja toisilla alle 60. Huippu-urheilijoilla sitäkin matalampi. Mutta tuon käsien puuttumisen takia menisin käymään lääkärissä.

Vierailija
2/7 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo muutaman kuukauden mulla on molemmat kädet puutuilleet etenkin yöllä, mutta myös päivällä välillä. Joskus vain toinen, joskus molemmat. Välillä tuntuu kuin ehkä ihan vähän puristaisi sydämestäkin.

Nyt mittasin tosi pitkästä aikaa verenpaineen ja se oli makuulla 96/60 ja syke 52.

Istuen oli 95/66 ja syke 77.

Aiemmin on olleet korkeammat, mutta aina normaalin hyvät tulokset (joskus vuosi tai kaksi sitten olen viimeksi mittaillut). Onko tuo makuulla mitattu syke oudon matala?

Oon 35-vuotias nainen, nukkunut lasten takia parin vuoden ajan pätkissä. Hyvässä kunnossa en todellakaan ole, vaan usein on sellainen heikko ja vetämätön olo. En polta enkä juo. Stressiä on aika paljon. Isäni sai sydänkohtauksen 45-vuotiaana.

Menisin käymään lääkärissä jos arveluttaa oma vointi.

Tosin käsien puutuminen yöllä satunnaisesti on ihan normaalia jos on vaikka nukkunut huonossa asennossa. Minullakin puutuu aina välillä, erityisesti päiväunilla jostain syystä jos käsi jää kyljen alle tai muuten huonoon asentoon ettei veri pääse kiertämään.

Mutta jos esim. normaalisti istuessa puutuu niin sitten voi olla jotain ongelmaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuon tapaista kilpirauhasen vajaatoiminnassa. Hengitätkö öisin tiuhaan vai harvaan? Onko kilpirauhaseen sopivia oireita?

Vierailija
4/7 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlailinkin myös ja ei tuo tosiaan kai olekaan vielä epänormaali. Mutta entä kun ei mulla ennen ole mun mielestä ikinä ollut noin matala syke? Onko epänormaalia, jos se alkaa kovin laskea? Kun olen kaukana huippu-urheilijasta... Ihan tavallinen sohvaperuna ennemminkin, joka käy vähän leppoisilla kävelyillä vain. Ennen syke ollut aina normaalin ylärajoilla.

Voiko johtua jostain hartiajumistakin? Kädet tosiaan saattaa puuttua ihan istuessakin.

Vierailija
5/7 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta mulla muuten onkin. Lääkitys on varmaan vähän niin ja näin. Synnytyksen jälkeen sairaalan lääkäri meinasi, että se pitäisi lopettaa vallan(!). En kuitenkaan lopettanut, kun oma lääkäri oli toista mieltä. Nyt oon kyllä muuten vain unohdellut ottaa niitä lääkkeitä aina silloin tällöin. :-/ Ennen olin aina tosi tarkka niissä, mut nykyään kai olevinaan niin kiirettä ja kaikkea, että muistan aina iltapäivällä että ei hitto jäi väliin... :-(

Vierailija
6/7 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui vastata vielä: öisestä hengityksestäni en osaa sanoa. :-)

Vierailija
7/7 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtui vastata vielä: öisestä hengityksestäni en osaa sanoa. :-)

Kun oma hoitotasapainoni oli vajaalla, öinen hengitys harveni ja päiväaikainen leposyke 55 hidastui entisestään. Piti välillä herätä istumaan ja haukkomaan henkeä ja pumppaamaan lihaksia. Josko menisit kilpirauhaslabraan ja alkaisit hoitaa sairauttasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän