Kuuletteko ajatuksenne päässänne koko ajan?
Esim. jos olette koiran kanssa ulkona, niin "kuuletteko" ajatuksenne päässä ihan randomisti? Minulla pyörii ajatuksia koko ajan päässä ja ne voivat olla mitä vain lapsuuden leikkimuistoista saman päivän ruokaostoksien miettimiseen. Ajatukset voivat siis juosta aivan älytöntä vauhtia.
Ei ole mitään diagnooseja, aloin vain miettimään, onko tämä ns. normaalia.
Kommentit (17)
Kyllä. Ei hiljaisuutta täälläkään. Alkoholi vapauttaa hetkeksi ajatustulvasta.
Ihan normaalilta kuulostaa. Samanlainen mylläkkä koko ajan.
Burnout. Tuolta se minulla tuntui.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ADHD ja kyllä pyörii ajatukset jatkuvalla tahdilla. En kuule mitään, mutta siis aistin ja tunnen ne. Saattaa välillä tulla jotain ihan randomi juttuja mieleen ja tuntuu itsestäkin jo hassulta ajatella jotain ihan ihmeellisiä asioita. Kuvittelen myös puhuvani paljon ihmisille, esim. jos on tapaminen tulossa, niin kuvittelen pääni sisällä, että mitä he kysyvät minulta ja miten reagoin yms.
Mä puhun myös päässäni etukäteen tulevia keskusteluja! Ja käyn niitä myös jälkikäteen uudelleen läpi, monesti häpeän jotain sanomisiani... On tosiaan hassua, että jos vaikka tiskaat niin yhtäkkiä mieleen tulee kaukainen muisto jostain aivan oudosta. Miten ADHD muuten näkyy sulla? Pystytko keskittymään pitkäjänteisesti?
ap
kuulen vain musiikkia. eikö se ole sama asia?
Joo ja joskus piirrän paperille asioita kuin opettaisin jollekin muulle jotakin asiaa. Myös puhun itsekseni, koska niin saan ajatuksen loppuun.
Sama, eikä ole kyse mistään AD/HD:stä.
Ööö miten saa aivonsa pois päältä niin ettei ajattele mitään? Eihän se ole mahdollista, koko ajan ajattelee jotain, vaikka sitten sitä että en ajattele mitään. Jos ei ajattele mitään on koomassa tai jotain.
Tuota kuvaamaasi ilmiötä nimitetään tietoisuudeksi ja on ihan tavallinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ei hiljaisuutta täälläkään. Alkoholi vapauttaa hetkeksi ajatustulvasta.
Alkoholilla on joo hieman turruttava vaikutus minullekin. Välillä tuntuu kyllä, että seuraavana päivänä ajatukset juokseen senkin edestä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ööö miten saa aivonsa pois päältä niin ettei ajattele mitään? Eihän se ole mahdollista, koko ajan ajattelee jotain, vaikka sitten sitä että en ajattele mitään. Jos ei ajattele mitään on koomassa tai jotain.
Zen-munkki osaa.
Vierailija kirjoitti:
Ööö miten saa aivonsa pois päältä niin ettei ajattele mitään
Kuolemalla.
Jos tuntuu, että aivot käyvät joko uniaikaan liian virkeinä tai et osaa keskittyä tai ajatustoimintaa on liikaa tai liian vähän niin kokeile kuunnella youtubesta eri aivoaaltoja (brain waves). Itse kuuntelen mielummin niitä, joissa on musiikkia eikä pelkkää kohinaa. On auttanut paljon.
Omalla kohdalla alfa-aallot tuntuvat pahoilta ja hajottavat keskittymistä entisestään/ vaivuttavat koomaan (aivot siirtyvät muuten tähän tilaan telkkarin ääressä). Beta on auttanut työnteossa ja keskittymisessä ja delta nukkumisessa. Thetaa en ole testannut ja gammaa aika vähän, se saattaisi vähän helpottaa keskittymistä työhön.
jjhkckj kirjoitti:
Joo ja joskus piirrän paperille asioita kuin opettaisin jollekin muulle jotakin asiaa. Myös puhun itsekseni, koska niin saan ajatuksen loppuun.
Itse en koskaan piirrä, mutta puhun joskus pitkäänkin jollekin olemattomalle keskustelukumppanille ja saatan alkaa näyttämään netistä jotain havainnollistavaa videota/kaavio. Pahin on, kun "kohtaus" sattuu päälle nukkumaan mennessä. Nukahtamisesta ei joskus tule yhtään mitään tuntikausiin.
Samat jutut tuolla päässä pyörii 24/7. Eniten päihteet ja seksi.
Kuule nyt,
Päänuppisi sanoo että juokse sarjat vaahdossa metroon ja viereiselle asemalle ja juokse takaisin sinne missä kaveria yritit stalkata, seuraavan paikalla on muitakin kuin partio odottelemassa.
Voithan juosta suoraan "kotiinkin". Itkeekö nyt koko kiinalaistalo vai,ketä siellä on?! Tshiisi.
Mulla ADHD ja kyllä pyörii ajatukset jatkuvalla tahdilla. En kuule mitään, mutta siis aistin ja tunnen ne. Saattaa välillä tulla jotain ihan randomi juttuja mieleen ja tuntuu itsestäkin jo hassulta ajatella jotain ihan ihmeellisiä asioita. Kuvittelen myös puhuvani paljon ihmisille, esim. jos on tapaminen tulossa, niin kuvittelen pääni sisällä, että mitä he kysyvät minulta ja miten reagoin yms.