maitoallergia
Hei vaan! Meidän kuopuksella on sitten nähtävästi maitoallergia, huomenna saamme lopullisen tuomion lääkärissä. Onko kohtalotovereita?
Kommentit (10)
meidän tytölle alkoi 2 viikon iässä tulla kaarimaisia erittäin voimakkaita oksenteluita.. vatsavaivoja oli, itkuisuutta paljon. Altistuskokeilu tuotti varmuuden että maitoallergia kyseessä on. Almiro Pepti on käytössä ja KELA:lle juuri toimitimme ison kasan kuitteja... toivon mukaan saamme jälkikäteen takaisin niistä kalliista maidoista.
mun pojalla todettiin eilen kananmuna, viljat ja vehnäjauho-allergiat. nyt syödään enää possua, porkkanaa, perunaa ja persikkaa ku on ne maitotestit kk päästä. mut miten mä teen ruokaa noin vähillä ruuilla? keitän tällä hetkellä possunsuikaleita, kauankohan ne joutuu kiehuu? mä oon muutenki huono ruoantekemisessä. pistäkää neuvoja mulle ihan kauheesti.
tällä hetkellä 5 1/2 v. tytöllä oli vauvana maitoallergia jota kuitenkaan ei näkynyt testeissä eikä verikokeissa,mutta itse huomasin sen kun vauvalla oli pylly kuin rakoilla (n. 6-7kk)ja maha aina kipeä. Heti 2 viikkoisesta alkoi mahakivut.käytin vyöhyketerapialla 3 kertaa ja se auttoi.Sitten kun imetys loppui,piti kokeilla tuttelia,se ei käynyt, anoppi sanoi että kokeilkaapa vuohenmaitoa ja niin me löydettiin läheltä paikka josta voitiin ostaa sitä.ja se oli pelastus vauvalle.mahavaivat jäivät ja vauvasta tuli tyytyväinen.sitä sitten juotettiin sille varmaan 3-4kk ja sitten on voinut antaa jo oikeaakin maitoa.vuohen maito varmaankin paransi mahan.kannattaa kokeilla.kuulin että se on laadultaan vastaavaa kuin äidinmaito.
Jos oli, niin mitä oireita oli?
Epäilen pojallani samaa...
meillä kuopuksella 1v4kk maitoallergia ja lisäksi kotim. viljoillle allerginen ja kananmunalle
ihooirenen - eli ihottumaa ja kutinaa
sekä suolioireinen vihertävä limainen uloste joka rikkoo pyllyn ihon.masukipuja jne
Meillä poika 8kk , joka sai maitoallergiadiagnoosin 4kk ikäisenä. Nyt jo monia muitakin todettuja allergioita mm. muna,viljat,soija... ja lisää tuntuu tulevan. Toivottavasti teillä jää vain tuohon maitoon!!!
Niin ja allergioireina oli ihottuma lähinnä keskivartalolla ja taipeissa sekä pään karstaisuus. Suolioireita oli limainen, vihreä ja pahanhajuinen uloste. Ja runsas puklailu. Paino- ja pituuskäyrät laskusuuntaiset.
MKE77 ja poika 8kk ( käytössä vain erikoiskorvike Almiron)
Maitoallergiaksi vahvistui... Meillä pojalla alkoi 2viikon ikäisenä mahakivut.(kovat ilmavaivat) Kun poika oli 3-4kk ja mahakipuja oli yhä, niin tk:ta laittoivat meidät apteekin maito kokeilulle. Tosin kokeilu oli yhtä tyhjän kanssa, sillä meitä ei kehoitettu pitämään mitään kirjallista seurantaa. Lisäksi Tk:ssa otettiin turhia verinäytteitä, sellaisia syitä etsittiin mitkä eivät olisi ollut edes mahdollisia! No me siirryimme sitte yksityiselle lastenlääkärille, ja otimme uuden kokeilun apteekin maidosta. Tällä kertaa pidimme tarkaa päiväkirjaa... Niinhän siinä sitten kävi, että kun siirryimme takaisin kaupan korvikkeeseen niin mahakivut alkoivat uudestaan! Tosin poikamme allergia tuntuu olevan sieltä lievemmästä päästä, eli ei huuda " yhtä soittoa" . Eli apteekin maidolla tässä mennään eteenpäin, onneksi kuitenkin lohduttaa tieto, että yleensä maitoallergia häviää 2 ikävuoteen mennessä...
Hei!
Pojallani todettiin vauvana (n. 5 kk) maito-, kananmuna-, porkkana- ja vehnäallergiat. Iho oirehti ja allergisoivat ruoat poika oksensi. Pikku herra allergosoitui äidinmaidon kautta ja jatkoin imetystä välttämällä allergisoivia aineita. Hyvin onnistui! Ruoka-aine allergiat hävisivät kahteen ikävuoteen mennessä ja nyt kohta viisi vuotias on allerginen eläimille. Tsemppiä kaikkille allergian kanssa eläville!