Kuinka paljon syöpää vastaan voi oikeasti "taistella"?
Itselläni on syöpä ja taistelultahan tämä tuntuu, välillä niin huono olo, että tuntuu, että kohta tulee lähtö ja tuntuu, että keho tekee muutenkin ihan kaikkensa, että en kuolisi.
Koen, että taistelen jo tiedostamattani koko ajan, mutta kuinka paljon ihan oikeasti voi "taistella" syöpää vastaan?
Kommentit (50)
Ei sitä syöpää tahdonvoimalla voiteta, valitettavasti. Asenne voi toki tehdä sairastamisesta paljon siedettävämpää, mutta lopputulokseen se ei vaikuta.
Mä en kokenut mitenkään taistelevani muuta kuin väsymystä ja masennusta vastaan. Syöpää vastaan on hoidot, ei siinä oma päätös mitään auta.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä syöpää tahdonvoimalla voiteta, valitettavasti. Asenne voi toki tehdä sairastamisesta paljon siedettävämpää, mutta lopputulokseen se ei vaikuta.
Lopputulos on kyllä kaikilla muillakin,ennemmin tai myöhemmin,sama...
Etietääkseni vielä syöpään ei ole keksitty lääkettä. Sitä yritetään kehittää. Nyt ihminen mätetään täyteen myrkkyjä ja katsotaan kumpi kuolee ensin, ihminen vai syöpä. Ikävä kyllä kaikki nämä hoidoissa käytettävät myrkyt ovat syöpää aiheuttavia aineita.
Itse syöpää vastaa ei voi taistella varsinaisesti, mutta omalla toiminnalla voi vaikuttaa hoitoihin. Eli esim. hyvä yleiskunto auttaa jaksamaan raskaat hoidot paremmin eli jos on kovin huonossa kunnossa, niin hoitoja voidaan joutua keventämään, jotta potilas ei kuolisi/vammautuisi niistä. Toki itse hoitojaksojen aikana ei paljon jaksa kuntoilla. Hyvä (monipuolinen, terveellinen) ruoka auttaa myös pysymään kunnossa ja näin selviämään hoidoista paremmin. Infektiot ja muut sairastelut vaikeuttavat hoitojaksojen läpiviestiä ja voivat siirtää/estää leikkauksia yms. toimenpiteitä, joten pahimpien infektiopesien (massatapahtumat yms.) välttely auttaa siihen, että hoidot voidaan antaa suunnitellusti. Myös muu hoitohenkilökunnan ohjeiden noudattaminen on tärkeää, ihan huvinvuoksi hoito-ohjeita ei ole keksitty.
Mua ärsytt nää taistelun syöpä vastaan ja voitin. Joo siltä se varmasti tuntuu, mutta entäs ne jotka eivät selvinneet ja kuolivat syöpään. Hekö eivät halunneet taistella? Tai olivat huonoja taistelijoita?
Vierailija kirjoitti:
Etietääkseni vielä syöpään ei ole keksitty lääkettä. Sitä yritetään kehittää. Nyt ihminen mätetään täyteen myrkkyjä ja katsotaan kumpi kuolee ensin, ihminen vai syöpä. Ikävä kyllä kaikki nämä hoidoissa käytettävät myrkyt ovat syöpää aiheuttavia aineita.
Niin, voihan olla myös tekemättä mitään jolloin kuolee ihminen ja syöpä kerralla.
Häntä pystyyn ja keep on going. Sitten "luovutat", jos tulee se tilanne, että syöpä voittaa eikä sitä voi enää pysäyttää. Toivotaan parasta <3
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joku voi alapeukuttaa tätä viestiä, totuutta. Katsoin miten oma äiti kuihtui ja kuoli pois juuri näiden myrkkyjen takia ei syövän. Se keltainen kalju naama ei ollut syövän kasvot se oli näiden myrkky paskojen kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis voi helpottaa olo ja se on joskus parantunut syövän. En kannusta laittomuuksiin, mutta jos siihen on luonnonlääke joka on kielletty joidenkin huumehemmojen väärinkäytön vuoksi.
Ja höpö höpö. Kannabis ei ole koskaan parantanut yhtään syöpää. Eikä mikään vehnänorasmehukaan.
Placebona voi toimia mikä vaan. Asiantuntijat sanovat, että rukous toimii myös. Itse voi valita mitä tai ketä rukoilee.
Taistelulla kai tarkoitetaan sitä, ettei anna periksi. Toivon aloittajalle voimia taisteluun, mitä se hänelle tarkoittaakaan.
Kaikista tärkeintä on, että saa nukuttua pitkät yöunet, muut tervelliset elämäntavat auttavat myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joku voi alapeukuttaa tätä viestiä, totuutta. Katsoin miten oma äiti kuihtui ja kuoli pois juuri näiden myrkkyjen takia ei syövän. Se keltainen kalju naama ei ollut syövän kasvot se oli näiden myrkky paskojen kasvot.
No niin se oli täälläkin, mutta oma asenteeni on eri. Me saimme niillä myrkyillä vuoden lisää elämää ja arpalipun sille, että kasvain olisi saatu nitistettyä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin se oli täälläkin, mutta oma asenteeni on eri. Me saimme niillä myrkyillä vuoden lisää elämää ja arpalipun sille, että kasvain olisi saatu nitistettyä kokonaan.
Mistä sinä tiedät, että sait vuoden lisä aikaa?
Minulla ei ole kokemusta syövän sairastamisesta eikä muutenkaan kuolemanvaarallisesta tilanteesta. Minua aina mietityttää, kun kuulen jonkun syöpää sairastavan puhuvan taistelemisesta syöpää vastaan. Eilen juuri Perhantai-ohjelmassa, jossa oli aiheena syöpä, yksi vieraista käytti tätä sanaa.
Ehkä sinä ap. selitit sen parhaiten: kyse on varmaan tiedostamattomasta, solutason taistelusta elämän puolesta. Keho taistelee ennen kaikkea.
Minulla on kokemusta neurologisesta sairaudesta, ja olen sen takia ollut joskus erittäin huonossa kunnossa sairaalassa. En kokenut taistelevani ollenkaan, vaan kokemukseni oli suorastaan päinvastainen: antauduin kokonaan tilanteelle ja ajattelin, että nyt otan vastaan kaiken, mitä tulee. Tavallaan kyse oli kestämisestä, jonka hahmotan taistelemisen vastakohdaksi. Kestäminen on passiivista, taisteleminen aktiivista.
Sinun näkökulmasi "tiedostamattomasta taistelusta" on mielenkiintoinen ja varmaan osuu oikeaan nimenomaan syövän kohdalla, ihan biologisestikin.
Valitettavasti oma taistelu juurikin vaikuttaa hoitojen kestämiseen, ei itse syöpään. Mutta toivoa varmasti on. Mikä syöpä Ap sinulla on, onko se levinnyt vielä? Mieheni juuri odottaa tuloksia onko hyvän vai pahanlaatuinen. Ajatukset risteilevät eestaas, mutta emme aio luovuttaa ennen kuin on pakko. Elämää on vielä jäljellä ja aiomme viettää sen niin hyvin kuin pystymme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis voi helpottaa olo ja se on joskus parantunut syövän. En kannusta laittomuuksiin, mutta jos siihen on luonnonlääke joka on kielletty joidenkin huumehemmojen väärinkäytön vuoksi.
Ja höpö höpö. Kannabis ei ole koskaan parantanut yhtään syöpää. Eikä mikään vehnänorasmehukaan.
Placebona voi toimia mikä vaan. Asiantuntijat sanovat, että rukous toimii myös. Itse voi valita mitä tai ketä rukoilee.
Taistelulla kai tarkoitetaan sitä, ettei anna periksi. Toivon aloittajalle voimia taisteluun, mitä se hänelle tarkoittaakaan.
Kannabis poistaa parhaiten säteilyn. Sitä kasvatetaan tsernobylissä ja fukushimassa. Perustele faktasi ja jätä luulosi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, että sait vuoden lisä aikaa?
No siitä, että niitä kasvaimia kuvattiin parin kuukauden välein ja siitä, miten ne tilanteet vaihtelivat hoitojen mukaan. Jos hoitoja ei olisi ollut, kuolema olisi tullut uskoakseni 1-1,5, ehkä jopa noin 2 vuotta aiemmin (pohjaan sen arvion siihen, miten nopeasti kuolema tuli hoitojen lopettamisen jälkeen ja vertaan siihen, että ei hoidettu).