Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokoomuksen ja keskustan vaalit

oikea-työtön-suomalainen
08.04.2017 |

Olen vaalea Suomalainen,pappani oli sotaveteraani ja juureni ovat Suomesta.Lapseni on suomalainen.Minun paheeni on se että olen työtön.
Kokoomuksen vaalimainoksissa höpistään yrittäjyydestä,en voisi kuvitellakaan sitä,ei kaikille sovi. Sama homma keskustalaisilla.
Entä me työttömät,eikö lapseni ansaitse sitä etä pärjätään kun olen työtön! Noille puolueille työtön on nolla!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi kannattaakin äänestää vasemmistoliittoa.

Vierailija
2/12 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset ajavat veroparatiiseissa toimivien monikansallisten suuryritysten omistajien etuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun, ventoveraan veronmaksajan, pitäisi elättää sinut ja lapsesi? Miksi se ei ole sinun oma tehtäväsi? Siksikö, kun ei huvita? Minusta minä olen tehnyt osuuteni, jos ette kuole nälkään tai kylmään. Eri asia tietysti, jos olet kyvytön huolehtimaan itsestään, kuten lapsi, vanhus, sairas tai vammainen.

Vierailija
4/12 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin jo vasemmiston ehdokasta ennakkoon,mutta vereni suorastaan kiehuu kun nään noiden mainoksia.Minä vaalea nainen ja lapseni ollaan jotenkin roskaa noille! Tiukennuksia vaan työttömille. Ymmärrän että vaaditaan vastuuta töiden hakua yms mutta tuet ovat liian pieniä! Eikö ketään toista työtöntä ärsytä noiden kahden puolueen vaalityö/mainokset.

Vierailija
5/12 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea-työtön-suomalainen kirjoitti:

Äänestin jo vasemmiston ehdokasta ennakkoon,mutta vereni suorastaan kiehuu kun nään noiden mainoksia.Minä vaalea nainen ja lapseni ollaan jotenkin roskaa noille! Tiukennuksia vaan työttömille. Ymmärrän että vaaditaan vastuuta töiden hakua yms mutta tuet ovat liian pieniä! Eikö ketään toista työtöntä ärsytä noiden kahden puolueen vaalityö/mainokset.

Olet mennyt nyt halpaan. Hyvä, että havahduit jälkikäteen, koska ensi vaaleissa voit äänestää toisin.

Vasemmisto ei ole enää se vasemmisto, jota me mielikuvissa vasemmistolla ajattelemme. Ajattelemme  punaisen viivan vetäjää, joka nousee riistoa vastaan ja taistelee köyhillekin ihmisoikeuden.

Näin todella tapahtui 1900 - 1990. Vasemmisto oli aidosti oikea muutosvoima. Se sai aikaan huomattavia parannuksia palkkoihin, koulutuksen tasa-arvoistamiseen, naisen asemaan, työhyvinvointiin jne. Lista on loputon.

Nykyvasemmisto on ihan toinen juttu. Se jakautuu kahteen osaan:

1. Vanhat partajoosepit, jotka elävät menneessä ja luulevat, että myös nyky-yhteiskunnan ongelmat ratkeavat mutisemalla krapulaisen näköisenä partaansa kapitalistisikaa ja puimalla nyrkkiä yrityksille, jotka riistävät. Mitä riistää esimerkiksi iso teollisuuslaitos, joka maksaa työntekijälleen terveydenhuollot, palkat, kolminkertaiset palkat tietyiltä työvuoroilta, megalomaaniset palkan sivukulut ja hillittömät verot, joilla hyvinvointiyhteiskuntaa rahoitetaan? Vasemmisto on unohtanut, että ne kapitalistit suostuivat jo inhimillistämään työntekijöiden olot, nostamaan palkkoja, ottamaan yhteiskuntavastuuta, maksamaan järkyttävät verot tuloistaan. Partajoosepit sitoutuivat kuitenkin aikoinaan tiettyyn jargoniin, puimaan nyrkkiä ja huutamaan sitä kapitalistisikaa, joka vain riistää.. He eivät pysty enää peräytymään tästä ideologiastaan, johon he Neuvostoliiton aikaan sitoutuivat. Mutta edes Neuvostoliittoa ei enää ole!

Se olennainen juttu sinun kannaltasi: Partajoosepit lupaavat sinulle rahaa tietäen itsekin, etteivät tiedä, mistä se raha tulisi. Jos he pääsevät vallan kahvaan, he joutuvat todellisuudessa tekemään aivan samoja supistuksia kuin muutkin puolueet, koska rahaa ei yksinkertaisesti ole. He siis valehtelevat sinulle päin naamaa, koska haluavat äänesi. Ja he saivat sen!

2. Nykyvasemmiston toinen puoli ei ole sitoutunut vanhaan kossulta haisevien, rumien vanhojen äijien vasemmistolaisuuteen. He ovat akateemisia vasemmistolaisia, niitä jotka menevät yliopistoon lukemaan humanistisia aineita ja valtio-oppia. Heidän vasemmistolaisuutensa tarkoittaa sitä, että luetaan nykytrendin mukaisia ideologioita, oppiaineista kuten jälkikolonialismi ja naistutkimus. Tehdään diskurssianalyysia, luetaan vastakarvaan ja puhutaan jälkistrukturalismin jälkeisestä käänteestä. Ohutta yläpilveä? Kyllä, sitä juuri. Tälle porukalle vasemmistolaisuus tarkoittaa eräänlaista itsensä rahvaasta ylösnostattavaa älyllistä tilaa, jossa ei ole tarkoituskaan tahrata käsiään paskaan, ainoastaan kellua siinä liki puoliaatelisessa tilassa, jonka akateeminen oppiarvo ja  tietty kiva näkökulma maailmana mahdollistaa. Tähän kuvaan ei missään tapauksessa kuulu suomalaisen kantaväestön ongemien ymmärtäminen, se olisi täynsi jälkikolonialististen tulokulmien vastausta.

Tällä hetkellä persut ovat se todellinen 1900-1990-luvun vasemmiston manttelinperijä. Se on surullinen totuus. Vasemmisto paloi aikansa kirkkaalla liekillä, mutta kuten kaikille ideologioille käy, liekki loppuu, kun polttoaine loppuu. Jäljellä on savuavat rauniot.

Vasemmiston äänestäminen näinä päivinä ei auta. He eivät pidä suomalaisten köyhien puolta. Osa heistä lupaa pitää, mutta heillä ei todellisuudessa ole osoittaa, mistä ne rahat otetaan tai miten taloustilanne kohennetaan.

Se toinen osa, ne akateemiset vasemmistolaiset, eivät välitä. Teoreettinen vasemmistolaisuus on ihan eri asia kuin köyhien hädästä oikeasti kiinnostuminen. Se haisee heidän nenäänsä.

Vierailija
6/12 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun, ventoveraan veronmaksajan, pitäisi elättää sinut ja lapsesi? Miksi se ei ole sinun oma tehtäväsi? Siksikö, kun ei huvita? Minusta minä olen tehnyt osuuteni, jos ette kuole nälkään tai kylmään. Eri asia tietysti, jos olet kyvytön huolehtimaan itsestään, kuten lapsi, vanhus, sairas tai vammainen.

Kas tässä kommentti, joka kuvaa nykyajan arvoja; itsekkyys ja ylimielisyys liitettynä ahneuteen.

Suomessa asui aikoinaan kansa, joka toimi yhteisäöllisesti, nyt tuijotetaan vain omaan napaan.

Ja kuvitellaan, kuten kommentoija, että ollaan elättäjiä, kun ei tiedetä asioiden oikeaa laitaa.

Vierailija
7/12 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas tässä kommentti, joka kuvaa nykyajan arvoja; itsekkyys ja ylimielisyys liitettynä ahneuteen.

Suomessa asui aikoinaan kansa, joka toimi yhteisäöllisesti, nyt tuijotetaan vain omaan napaan.

Ja kuvitellaan, kuten kommentoija, että ollaan elättäjiä, kun ei tiedetä asioiden oikeaa laitaa.

Ai jaa? Kerro sitten sinä, mikä on "asioiden oikea laita". Mikä? Tosiasia on, että ne, jotka maksavat veroja, pitävät yllä hyvinvointiyhteiskuntaa. Mutta sinun mielestäsi asioilla on jokin oikea laita. No, mikä se on?

Odotamme vastausta.

Vierailija
8/12 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hulluksi maailma on mennyt, että ainoat puolueet, joita haluaa äänestää, ovat keskusta, kokoomus ja persut. Näin siksi, että he uskaltavat tehdä hallituksessakin niitä leikkauksia, joita aiemmin ei ole uskallettu tehdä.

Tajuatteko, että maa on tässä jamassa osittain siksi, että ollaan eletty kuin siat pellossa valtion velan kasvattamisella, koska yksikään puolue ei uskalla leikata äänestäjien suosion menettämisen pelossa. Kun me äänestäjät toimimme näin lyhytnäköisesti, puolueet eivät leikkaa menoja silloinkaan kun olisi pakko. Sitten tulee tämä päivä eteen kun on pakko leikata kerralla paljon.

Se, että persut, kokoomus ja keskusta uskaltavat tehdä sen, vaikka se tietää rangiastusta äänestäjiltä, on isänmaallinen teko. Miksikö? Koska se mahdollistaa sen, että joku päivä voidaan taas lisätä tukia, kunhan talous lähtee nousuun. Siihen ei voi kuitenkaan mikään puolue vaikuta. Jos joku vaikuttaa, niin Venäjä-pakotteiden purkaminen ja idänkaupan elpyminen. Nämä asiat ovat täysin poliitikkojen ja puolueiden ulottumattomissa. Nyt ei voi muuta kuin himmailla ja odottaa. PS, Kok ja Keskusta tajuavat sen. Vasemmisto sen kuin huutaa että piikki auki kaikille ja joka suuntaan. Edesvastuutonta.

Vierailija
9/12 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa? Kerro sitten sinä, mikä on "asioiden oikea laita". Mikä? Tosiasia on, että ne, jotka maksavat veroja, pitävät yllä hyvinvointiyhteiskuntaa. Mutta sinun mielestäsi asioilla on jokin oikea laita. No, mikä se on?

Odotamme vastausta.

Luulisi tyhmemmänkin ymmärtävän, jos on vähääkään seurannut asioita, että työttömyys on harvoin oma valinta. Yleensä se on seurausta työnantajan irtisanomisisita, joita Suomessa on tapahtunut joukolla ja useimmiten positiivista tulosta tehneiden yritysten taholta.

Me kotitaloudet, siis veronmaksajat mahdollistamme myös yritystoiminnan Suomessa; meidän veroillamme (yritysten maksamat verot näyttelevät hyvin pientä osaa valtion kokonaisverokertymässä, vain  4,5 mrd) on rakennettu ja ylläpidetään yritysten toiminnassaan tarvisema infra, kuten tiestö.

Meidän verorahoistamme maksetaan yrityksille huikeasti tukea vuosittain, taataan niille lainoja (jotka aika usein laukeavat meidän maksettaviksi, 2015 vuonna 560 miljoonaa kankkulan kaivoon).

Meidän verorahoillamme koulutetaan työvoimaa yrityksille. Yritykset koko ajan vähenevässä määrin kouluttavat lainkaan itse, mutta puhuvat silti kohtaanto-ongelmasta.

Me emme elä markkinataloudessa, vaan markkinasosialismissa, jossa me kotitaloudet mahdollistamme yritystoiminnan. Samaan aikaan me saamme itse yhä vähemmän julkisia palveluja ja joudumme maksamaan niistä entistä enemmän.

Yritysten tekemät voitot päätyvät koko ajan kasvavassa määrin ulkomaille,ilman että Suomen valtio saa niistä edes veroja.

Minä katson mieluummin, että minun maksamillani veroilla eltetään pulassa olivia suomalaisia kuin annetaan rahaa ulkolaisille suursijoittajille.

Ja suomalaiset idiootit syyllistävät työttömiä, jotka oikeasti ovat tämän markkinasosialismin uhreja.

Vierailija
10/12 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja suomalaiset idiootit syyllistävät työttömiä, jotka oikeasti ovat tämän markkinasosialismin uhreja."

Etkö sinä hyvin yksinkertainen ihminen tajua, että jos yrityksen tuottamia tavaroita/palveluja ei enää osteta samalla tavalla kuin ennen, ei sillä myöskään ole rahaa, jolla maksaa niitä palkkoja? Suurin osa yrityksistä laittaa ihmisiä pihalle, koska sillä on rahat loppu.

Sinun kaltaisillasi tosi yksinkertaisilla ihmisillä on se ajatus, että yhteiskunta on iso lastentarha ja yritykset ovat ikään kuin tämän lastentarhan se osa, joka jakaa niitä päivähoitopaikkoja. Ja kun se ei niitä jaa, ei kyse ole siitä, etteikö se voisi vaan siitä, että se ei halua. Että se on ilkeä.

Miten naiivia. Yritykset antavat työpaikkoja, kun niillä on vara antaa. Yritykset joutuvat laittamaan ihmisiä pihalle, kun työpaikkojen ylläpito vie ne konkurrsiin. TÄähn vaikuttaa paljon myös se, kuinka kalliiksi yhteiskunta työn hinnoittelee. Yritys maksaa hirvittävän määrän työn sivukuljuja, jotta hyvinvointiyhteiskunta pysyy yllä. Eivät ne ole valtion  omistuksessa olevia paikkoja, joiden tehtävä on tarjjota niiitä päivähoitopaikkoja Suomen kokoisen lastentarhan aikuisimeväisille. Ne taistelevat joka päivä hengestään tässä vapaan kilpailun maailmassa.

Sä varmaan ostat vain kotimaisia tuotteita, ja valitset sen kalliimman suomalaisen tuotteen aina sen halvan kiinalaisen sijaan. Joopa. Sun kaltaiset ihmiset ovat tyhmyyden ja kaksinaismoralismin vähemmän kaunis liitto.

Vierailija
11/12 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin hulluksi maailma on mennyt, että ainoat puolueet, joita haluaa äänestää, ovat keskusta, kokoomus ja persut. Näin siksi, että he uskaltavat tehdä hallituksessakin niitä leikkauksia, joita aiemmin ei ole uskallettu tehdä.

Tajuatteko, että maa on tässä jamassa osittain siksi, että ollaan eletty kuin siat pellossa valtion velan kasvattamisella, koska yksikään puolue ei uskalla leikata äänestäjien suosion menettämisen pelossa. Kun me äänestäjät toimimme näin lyhytnäköisesti, puolueet eivät leikkaa menoja silloinkaan kun olisi pakko. Sitten tulee tämä päivä eteen kun on pakko leikata kerralla paljon.

Se, että persut, kokoomus ja keskusta uskaltavat tehdä sen, vaikka se tietää rangiastusta äänestäjiltä, on isänmaallinen teko. Miksikö? Koska se mahdollistaa sen, että joku päivä voidaan taas lisätä tukia, kunhan talous lähtee nousuun. Siihen ei voi kuitenkaan mikään puolue vaikuta. Jos joku vaikuttaa, niin Venäjä-pakotteiden purkaminen ja idänkaupan elpyminen. Nämä asiat ovat täysin poliitikkojen ja puolueiden ulottumattomissa. Nyt ei voi muuta kuin himmailla ja odottaa. PS, Kok ja Keskusta tajuavat sen. Vasemmisto sen kuin huutaa että piikki auki kaikille ja joka suuntaan. Edesvastuutonta.

Tiedätkö, ketkä sen velan ovat tehneet? Niinpä niin, et tiedä, taidat syyttää siitä vasemmistoa.

Kokoomus pääsi hallitukseen vuonna 1987 pitkän oppositiokauden jälkeen. Velkaantumisen aloitti Holkerin (kok) hallitus. 80-luvun lopulla Suomen valtionvelka oli vain 10% BKT:sta, nyt se on 50%.

Seuraava, eli Ahon halltus (kepu) velkaantui valtavasti, enemmän kuin koskaan Suomen historiassa.

Lipposen hallituksen (SDP) onnistui hieman lyhentää valtion velkaa, mutta Vanhasen hallitus (kepu) aloitti velkaantumisen uudestaan ja Kataisen hallitus (kok) velkaantuikin sitten oikein kunnolla.

Valtiosäännön mukaan pääministerin ensisijainen tehtävä on johtaa hallituksen politiikkaa, eli määrätä suunta.

Kepu ja Kokoomus yrittävät siis nyt korjata itse aiheuttamaansa tilannetta. Tyypilliseen tapaan se tehdään ottamalla niiltä, joilla kaikkein vähiten on ja antamalla lisää heille, jotka sitä eivät tarvitse.

Hallitus ei ole uhrannut ajatustakaan harmaan talouden tai veroparatiisivuotojen tilkitsemiseen, josta kuitenkin olisi otettavissa Finnwatchin mukaan reilu miljardi, veroneuvos Hirvosen mukaan jopa 5 mrd.

Hallitus valmistelee hallintarekisteriä, joka mahdollistaa veronmaksun välttelyn entistäkin tehokkaammin.

EU:ssa pyritään tukkimaan veroparatiisit yhtenäisillä verolaeilla, mutta Suomi on ottamassa siitä kaikkein kevyimmän version, eli vuotoja ei hallitus edes halua tukkia.

Me keskipalkkaiset maksamme tämän kaiken, kiitos välillisten verojen tasavero-ominaisuuden.

Vierailija
12/12 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja suomalaiset idiootit syyllistävät työttömiä, jotka oikeasti ovat tämän markkinasosialismin uhreja."

Etkö sinä hyvin yksinkertainen ihminen tajua, että jos yrityksen tuottamia tavaroita/palveluja ei enää osteta samalla tavalla kuin ennen, ei sillä myöskään ole rahaa, jolla maksaa niitä palkkoja? Suurin osa yrityksistä laittaa ihmisiä pihalle, koska sillä on rahat loppu.

Sinun kaltaisillasi tosi yksinkertaisilla ihmisillä on se ajatus, että yhteiskunta on iso lastentarha ja yritykset ovat ikään kuin tämän lastentarhan se osa, joka jakaa niitä päivähoitopaikkoja. Ja kun se ei niitä jaa, ei kyse ole siitä, etteikö se voisi vaan siitä, että se ei halua. Että se on ilkeä.

Miten naiivia. Yritykset antavat työpaikkoja, kun niillä on vara antaa. Yritykset joutuvat laittamaan ihmisiä pihalle, kun työpaikkojen ylläpito vie ne konkurrsiin. TÄähn vaikuttaa paljon myös se, kuinka kalliiksi yhteiskunta työn hinnoittelee. Yritys maksaa hirvittävän määrän työn sivukuljuja, jotta hyvinvointiyhteiskunta pysyy yllä. Eivät ne ole valtion  omistuksessa olevia paikkoja, joiden tehtävä on tarjjota niiitä päivähoitopaikkoja Suomen kokoisen lastentarhan aikuisimeväisille. Ne taistelevat joka päivä hengestään tässä vapaan kilpailun maailmassa.

Sä varmaan ostat vain kotimaisia tuotteita, ja valitset sen kalliimman suomalaisen tuotteen aina sen halvan kiinalaisen sijaan. Joopa. Sun kaltaiset ihmiset ovat tyhmyyden ja kaksinaismoralismin vähemmän kaunis liitto.

Kukahan se on naiiivi?  Yritykset ovat jakaneet potkuja ja samaan aikaan ennätyssuuria osinkoja. Jo useamman vuoden ajan osingot ovat olleet n. 80% yritysten tuloksesta, 12-15 mrd/vuosi, joten investointirahaa ei ole.

Yritys, joka ei investoi tulevaisuuteensa,on häviäjä pitkässä juoksussa.

Suomessa ainoastaan pk-yritykset taistelevat olemassaolostaan - ja ne eivät ole ensimmäisenä iritsanomassa. Tilastojen mukaan pk-yritykset ensisijaisesti pyrkivät lomauttamaan, irtisanomiset ovat viimeinen ratkaisu. Suuret yritykset toimivat täysin eri tavalla , voidaankin sanoa, että niiden yhteiskuntavastuu on melkoolematon. Tätä väitettä tukee myös niiden harrastama aggressiivinen verosuunnittelu, suuret yritykset maksavat veroa keskimäärin alle 6%. Siitäkin huolimatta, että Suomen määrittelemä yhteisövero, 20%, on alle EU-maiden keskiarvon.

Mitä noihin sivukuiluihin tulee, niin ne ovat Suomessa alle EU-maiden keskiarvon. Sivukukulut oat meillä keskimäärn 23-25%, kun esim. Virossa 33% ja Ruotsissa 32%.

Yksityinen kulutus on viime vuosina pitänyt yritykset pystyssä, ihan talouden asiantuntijoidenkin mukaan.

Eli me kotitaloudet maksamme veroissamme yritysten tuet, niden tarvitseman infran ja vielä ostokäyttäytymisellämme ja kulutuksellamme pidämme niitä pystyssä. Kyllä minä kutsun tätä markkinasosialismiksi. Perustele, miksi sinä et.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän