Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun suhteessa on eri säännöt miehelle ja naiselle

Vierailija
07.04.2017 |

Onko muilla sellaista että parisuhteessa on eri säännöt naiselle ja miehelle? Esim.miehellä on 200 naista fb-kavereina ja minulla yhteensä 74 kaveria siellä, hän saa tykätä kenen kuvista hyvänsä mutta jos minä joskus kommentoin jotain tykkäyksistä, minut leimataan mustikseksi hulluksi. Mies saa käydä baareissa ja viipyä vakuka seuraavaan päivään, minun pitää vaan tämä kestää koska muuten olen nalkuttaja, mutta jos minä tekisin näin, ei tosiaan ois ok.Näitä esimerkkejä ois pilvin pimein :(

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuosia sitten tällainen poikaystävä. On siis nykyään eksä, syyn arvannet.

Vierailija
2/28 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullista tuollainen. Ei tietenkään eri säännöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sellainen suhde missä on eri säännöt  kummallekin on syytä lopettaa ja sassiin. Poikkiksen on sallittava sulle sama kuin mitä sallii itselleen joten älä lotkauta jatkossa korvaasikaan sen älämölölle.  Oikeastiko  haluat tuhlaa elämääsi moisen kanssa? Miksi ihmeessä?

Mies ei halua sitoutua sinuun mutta vaatii sitä sinulta. Mä laittaisin poikki jo tänä  viikonloppuna, varsinkin jos suhde ei ole vielä edennyt yhteiseen asuntoon asti.

Vierailija
4/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sinä meille, miksi sinä hyväksyt tuollaiset säännöt?

Kuulutko johonkin etniseen vähemmistöön, vai oletko lapsesta saakka tottunut patriarkaaliseen komentoon?

Vierailija
5/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinoin olin suhteessa naisen kanssa, jonka mielestä oli ihan ok, jos hän tapasi vastakkaista sukupuolta olevia ystäviään. Samaa ei sallittu minulle vaan seurauksena oli älytöntä mustasukkaisuusdraamaa. Eipä tuota sitten kovin pitkiä aikoja jaksanut.

Vierailija
6/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata katsella tuollaista. Minä hölmö katselin yli 20 vuotta koska mies oli hyvä manipuloimaan ja "perustelemaan" eriarvoiset säännöt. Ei sellaiselle ole olemassakaan mitään perusteluja, onneksi tajusin, vaikkakin myöhään. Älä hyväksy ja jos ei kelpaa, lähde lätkimään. 

Vierailija
7/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Parisuhteessa nyt yleensäkään ei pitäisi joutua laatimaan mitään SÄÄNTÖJÄ. Peruskäytöstavat ja toisen ihmisen kunnioitus ovat itsestäänselvyyksiä! Tietenkin jokaisella on oikeus omiin, suhteen ulkopuolisiin ihmissuhteisiin. Parisuhteen toinen osapuoli ei voi rajoittaa toisen elämää.

Ero on aina kummankin oikeus, eikä parisuhteen lopettamisessa ole mitään pahaa.

Vierailija
8/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimisitte tilanteessa, jossa toinen osapuoli on menevä ja omaa useita vastakkaista sukupuolta olevia kavereita, viettäen näiden kanssa vapaa-aikaa myös kahdestaan ja sallisi saman tietysti kumppanilleen. Mutta sitten taas kumppani on kotonaviihtyvää sorttia, ei ole toista sukupuolta olevia kavereita eikä sellaisia haluakaan, eikä haluaisi toisenkaan osapuolen bilettävän tai pitävän väärää sukupuolta olevia kavereita?

Vierailija
9/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen JSSAP.

Työkaveri petti aikoinaan raskaana olevaa vaimoaan useamman työkaverin kanssa. Kysyin mieheltä joskus, mitä hän tekisi, jos vaimo pettäisi häntä. Jättäisin vaimon, oli "sankarin" vastaus.

Älä ole suhteessa, jossa mies ei arvosta sinua. 

Vierailija
10/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimisitte tilanteessa, jossa toinen osapuoli on menevä ja omaa useita vastakkaista sukupuolta olevia kavereita, viettäen näiden kanssa vapaa-aikaa myös kahdestaan ja sallisi saman tietysti kumppanilleen. Mutta sitten taas kumppani on kotonaviihtyvää sorttia, ei ole toista sukupuolta olevia kavereita eikä sellaisia haluakaan, eikä haluaisi toisenkaan osapuolen bilettävän tai pitävän väärää sukupuolta olevia kavereita?

Auts , mikä on väärä sukupuoli?

Sinä olet toinen kontrollifriikki, sopisit tuon AP:n miehelle. Eikö tässä juuri ole ollut esillä, että parisuhteessa (hyvässä sellaisesssa siis) ei ole sääntökirjaa ja lakeja kummallekaan. Sinulla ei ole oikeutta määrätä toista kotonaeläjäksi ja et voi määrätä, keitä hänen ystävänsä ovat tai saako tavata heitä.

Uskollisuutta saa ja pitää vaatia, mutta eihän sinunkaan kumppanisi iltariennot ole kimppaseksiä (vaikka näin näytät mustasukkaisessa mielessäsi kuvittelevan)?  Jos olette liian erilaisia, erotkaa. Raskasta, jos aiot samasta asiasta naputtaa seuraavat 50 vuotta.

Vierailija
11/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mielestä hän saa käydä viihteellä ryyppäämässä aamuun asti kavereidensa kanssa, minulle hän rähisee jo siitä jos käyn yhdellä ystävän kanssa ja tulen kotiin ennen iltahahdeksaa.

Mieheni saa katsella naisia netissä ja kaduilla ja viihdyttää heitä baarissa. Arvatkaapa, onko minulla lupaa moiseen.

Eri säännöt siis miehellä kuin naisella. Ja on suomalainen ateisti tämä mies.

Vierailija
12/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet toinen kontrollifriikki, sopisit tuon AP:n miehelle. Eikö tässä juuri ole ollut esillä, että parisuhteessa (hyvässä sellaisesssa siis) ei ole sääntökirjaa ja lakeja kummallekaan. Sinulla ei ole oikeutta määrätä toista kotonaeläjäksi ja et voi määrätä, keitä hänen ystävänsä ovat tai saako tavata heitä.

Uskollisuutta saa ja pitää vaatia, mutta eihän sinunkaan kumppanisi iltariennot ole kimppaseksiä (vaikka näin näytät mustasukkaisessa mielessäsi kuvittelevan)?  Jos olette liian erilaisia, erotkaa. Raskasta, jos aiot samasta asiasta naputtaa seuraavat 50 vuotta.

Et tainnut ymmärtää lukemaasi.

Vierailija
13/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo säännöt oli väärä sana kuvaamaan tätä mutta en tiennyt miten muutenkaan kuvata tilannetta.Esim. Itse aina haluan suhteessa ajatella myös toista, etten tahallaan pahoita toisen mieltä. Olen sanonut miehelle etten tykkää eräästä naisesta joka on töksäytellyt minulle aika ikäviä kommentteja viime aikoina ja mitä tekee mies, menee heti eilen tykkäämään naisen uudesta profiilikuvasta kun se oli niin kaunis kuva! Joo kyllä saa kuvista tykätä mutta jos tietää pahoittavansa toisen mielen, niin onko aikuisen ihmisen mahdotonta osoittaa yhtään kunnioitusta kumppaniaan kohtaan? Ja sitten kun sanoin asiasta, niin olin taas sairas. Juu ja olemme avoliitossa.AP

Vierailija
14/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuo säännöt oli väärä sana kuvaamaan tätä mutta en tiennyt miten muutenkaan kuvata tilannetta.Esim. Itse aina haluan suhteessa ajatella myös toista, etten tahallaan pahoita toisen mieltä. Olen sanonut miehelle etten tykkää eräästä naisesta joka on töksäytellyt minulle aika ikäviä kommentteja viime aikoina ja mitä tekee mies, menee heti eilen tykkäämään naisen uudesta profiilikuvasta kun se oli niin kaunis kuva! Joo kyllä saa kuvista tykätä mutta jos tietää pahoittavansa toisen mielen, niin onko aikuisen ihmisen mahdotonta osoittaa yhtään kunnioitusta kumppaniaan kohtaan? Ja sitten kun sanoin asiasta, niin olin taas sairas. Juu ja olemme avoliitossa.AP

Tuo toisen ihmisen fb-käyttäytymisen kyttääminen on naurettavaa, mutta eikö mies ole jo selvästi sinulle osoittanut, että hän ei arvosta sinua eikä välitä siitä, miltä sinusta tuntuu? Miksi annat kohdella itseäsi noin?

Vierailija
15/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, yritä lukea tämä oma viestisi ulkopuolisena. Tämähän kertoo kaiken: sinä pyrit olemaan sellainen, että et pahoita toisen mieltä; hän pyrkii toimimaan niin että PAHOITTAA SINUN mielesi.

Ei tämä mies voi olla niin ihana, että halaut olla tässä suhteessa seuraavat 50 vuotta? Siis  haluatko nyt oikeasti olla haukuttavana koko ajan? Joku ihme masokisti?  Ota ero - mies ei tule muuttumaan (ihmistä ei voi muuttaa ; se on fakta).

Vierailija
16/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta se alkaa. Kohta ei pelkkä rähinä riitä vaan kuvioon tulee väkivalta.

Vierailija
17/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin ihan oikein: myös tämän kommentin kirjoittaja haluaa määrätä mitä puoliso saa tehdä/kuinka pitää elää / mikä on sallittua käytöstä:  " - -  kumppani on kotonaviihtyvää sorttia, ei ole toista sukupuolta olevia kavereita eikä sellaisia haluakaan, eikä haluaisi toisenkaan osapuolen bilettävän tai pitävän väärää sukupuolta olevia kavereita".

Vierailija
18/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin ihan oikein: myös tämän kommentin kirjoittaja haluaa määrätä mitä puoliso saa tehdä/kuinka pitää elää / mikä on sallittua käytöstä:  " - -  kumppani on kotonaviihtyvää sorttia, ei ole toista sukupuolta olevia kavereita eikä sellaisia haluakaan, eikä haluaisi toisenkaan osapuolen bilettävän tai pitävän väärää sukupuolta olevia kavereita".

Niin, siis minä olen tässä se menevä osapuoli  ja mieheni se kotona viihtyvä, ei toisinpäin. Mutta pakko sanoa, että jos kuvittelen että osoittaisit miehelleni viestin jossa kehotat häntä eroamaan minusta siksi koska häntä häiritsee minun miespuoliset ystäväni ja viikonloppumenoni, niin saattaisin kyllä älähtää. Koska vaikka minua ärsyttää se, että mieheni ei pidä menemisistäni tai ajanvietostani miespuolisten ystävieni kanssa, olisin tyrmistynyt jos hän minut tämän takia jättäisi.

Vierailija
19/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka järjettömän idiootti täytyy olla ettei näe edes vaihtoehtona kompromissia? Kotielämää enemmän arvostavalle ratkaisu voi siis ainoastaan olla 100% tunteidensa kieltäminen ja näkemyksestään luopuminen tai ero elämänkumppanistaan.

On meitä moneen junaan, ja osa jää asemillekin...

Vierailija
20/28 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mietipä nyt teidän suhdetta. Asutte ja elätte yhdessä. Mutta mies määrää säännöt, joiden mukaan hän saa tehdä mitä haluaa tunteistasi ja toiveistasi riippumatta, sinä taas et. Mikä on pielessä tässä kuviossa?

Aivan, mies kohtelee sinua kuin koiraa.

Nyt kysy itseltäsi: miksi asun yhdessä miehen kanssa joka ei välitä minusta ja kohtelee minua huonosti? Miksi en kerro miehelle, että hän ei omista minua eikä hänellä ole oikeus määrätä minua? Miksi edes noudatan miehen yksipuolisesti keksimiä sääntöjä? Sinulla on täysi oikeus tehdä juuri niin kuin haluat, voit vaikka kävellä ulos nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi