Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sanokaas te arvoisat av mammat ja ukot, miten perhetyöntekijät voi saada näin onnelliseksi ihmisen?

Vierailija
07.04.2017 |

Vinkkinä vaan teille muillekin, älkää pelätkö ottaa apua vastaan jos tarvitsette sitä oikeasti, vaan tarttukaa tilaisuuteen rohkeasti ja muistaa kuunnella ohjeita, olkaa ymmärtäiväiseviä ja älkää ikinä sulkeko korvianne hyviltä neuvoilta. On niissä paljon tottakin. Ja paljon asiaa.

Täytyy kyllä sanoa, että olen ollut todella tyytyväinen ja aivan ihanaa kun on joku jolle sä voit puhua ja kysyä kaikki vaikeammatkin asiat. Heti tulee tunne , et on joku joka sua ymmärtää ja kuuntelee. Neuvoo vaikeissakin asioissa. Mulla ei oo mitää negatiivistä sanottavaa heistä, päinvastoin, olen todella onnellinen ja luottavaisin mielin luotan tulevaisuuteen :)

Joten älkää lukeko netistä hirmutarinoita, ne ovat täyttä puppua kaikki.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
2/7 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

down!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskon tuon. Pihapiirissäni eräs ulkomailta tullut, useamman lapsen yksinhuoltaja piti kaljoittelujuhlia pari vuotta sitten suht tiuhaan tahtiin. Joku teki lasun ja siitä lähtien on sossun eukko kuskannut hänet autollaan kauppareissulle kerran viikossa ja perhe on päässyt kesäisin viikon reissulle rentoutumaan rankasta työttömän elämästä. Kyllä varmaan kelpaisi tuollainen apu esimerkiksi monelle köyhälle, huonokuntoiselle vanhukselle.

Vierailija
4/7 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon tuon. Pihapiirissäni eräs ulkomailta tullut, useamman lapsen yksinhuoltaja piti kaljoittelujuhlia pari vuotta sitten suht tiuhaan tahtiin. Joku teki lasun ja siitä lähtien on sossun eukko kuskannut hänet autollaan kauppareissulle kerran viikossa ja perhe on päässyt kesäisin viikon reissulle rentoutumaan rankasta työttömän elämästä. Kyllä varmaan kelpaisi tuollainen apu esimerkiksi monelle köyhälle, huonokuntoiselle vanhukselle.

Välillä tietysti tuntuu katkeralta, että joku saa ilmakeks asioita, joita itse ei saa edes työtä tekemällä. Niissä tilanteissa mietin aina niitä lapsia. Mulla on silti tarjota lapsilleni ehjä ja tasapainoinrn perhe. Yhdessä oloa ja säännölliset, turvalliset rutiinit. Jos tuo apua auttaa noita lapsia edes vähän, niin silloin se on hyvä,.

5/7 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä huonoja kokemuksia niistä, ei olisi tarvinnut ollenkaan mutta neuvolassa tekivät selän takana ilmoituksen ja aiheeton vieläpä. Pelkäsivät ettei osattu mieheni kanssa hoitaa esikoista kun ollaan nuoria, itse olin tuolloin 25 ja mies 27. Minä olen ollut töissä päiväkodissa joten lapset oli tuttu juttu, etsivät vaan vikoja meistä että semmosia kivoja tätejä. Onneksi niistä pääsi eroon, eikä ole enää tarvinnut moista.

Vierailija
6/7 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura90 kirjoitti:

Itsellä huonoja kokemuksia niistä, ei olisi tarvinnut ollenkaan mutta neuvolassa tekivät selän takana ilmoituksen ja aiheeton vieläpä. Pelkäsivät ettei osattu mieheni kanssa hoitaa esikoista kun ollaan nuoria, itse olin tuolloin 25 ja mies 27. Minä olen ollut töissä päiväkodissa joten lapset oli tuttu juttu, etsivät vaan vikoja meistä että semmosia kivoja tätejä. Onneksi niistä pääsi eroon, eikä ole enää tarvinnut moista.

Suorastaan noloa tehdä seläntakana. Eikö ammatti-ihminen voi ottaa huolta esiin kasvotusten ja kertoa suoraan, jos kerta kokee että perusteltu huoli on. 

Vierailija
7/7 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla on käynyt kai hyvä tuuri.

Itselläni on Lastensuojelun "osoittamasta" perhetyöstä huonoja kokemuksia, mutta neuvolasta saadusta palvelusta ei.

Tuo lasun perhetyö oli juuri sitä että hakemalla haettiin vikoja ja kirjattiin mitä ihmeellisimpiä asioita papereihin. Oli hyvin stressaavaa. Kaikki se apu mitäå heiltä sai, käännettiin itseä vastaan.

Mutta se neuvolan perhetyö ei ollut tuollaista ja siitä oli oikeasti todella paljon apua. :)