Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rinnan alapinnalla iso punainen alue jo pari viikkoa, silloin näytin hoitajalle. Sanoi, että katellaan pariviikkoa jos ei lähde pois ni katotaan sitten mitä tehdään. Eilen näytin lääkärille ja määräsi ultraamisen, tunnustellessa löyti jotain. Ensimmäinen

Vierailija
07.04.2017 |

vapaa ultrausaika meni vasta 2.5 viikon päähän!
Uskallanko odottaa tonne vai mitä teen :O
Jos se sattuisi olemaan syöpää voiko se tuossa ajassa muuttua pahemmaksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.5 viikon päähän....tuohon päivämäärään on monta viikkoa vielä. Mitä sä horiset?

Vierailija
2/14 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei ole syöpä, jos olisikin, niin tuskin sillä parilla viikolla on hirveästi väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitit puolet jutusta otsikkokenttään? Oletko  sä  joku puupäinen kännykkäsurffaaja?

Vierailija
4/14 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee varmaan sinulle yllätyksenä, mutta suurin osa syövistä on sellaisia, että ei edes niitä hoitaja aloiteta saman tien. Jos vaikka se nyt ultrassa näyttäisi syövältä, varattaisiin seuraavaksi aika koepalan ottoob. Eikä se todellakaan ole seuraavana päivänä, ja sitten taas odottelua. Ja jos se on syöpä, ensin mahdollisesti tutkitaan vielä levinneisyyttä ja vasta sen jälkeen pohditaan miten aloitetaan hoitamaan.

Vierailija
5/14 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee varmaan sinulle yllätyksenä, mutta suurin osa syövistä on sellaisia, että ei edes niitä hoitaja aloiteta saman tien. Jos vaikka se nyt ultrassa näyttäisi syövältä, varattaisiin seuraavaksi aika koepalan ottoob. Eikä se todellakaan ole seuraavana päivänä, ja sitten taas odottelua. Ja jos se on syöpä, ensin mahdollisesti tutkitaan vielä levinneisyyttä ja vasta sen jälkeen pohditaan miten aloitetaan hoitamaan.

... paitsi joa käytät yksityistä sairaalaa. Sillon saat nopeasti asiat hoitoon. Itse olin jo samana päivänä magneettikuvauksessa kuin kävin lääkärillä. Onneksi olen ottanut terveysvakuutuksen. Yksityisiä syöpäsairaaloitakin on jo Suomessa.

Vierailija
6/14 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoko se hoitaja mitään muuta? Eikö lääkäri katsonut ollenkaan. Tuskin se nyt mitään syöpää ainakaan on.

Vierailija
7/14 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammografia olisi pitänyt varata, ultraääni vain täydentää sitä.

Vierailija
8/14 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se tk-lääkäri vai gynekologi?  Mikä hoitaja?  Mammografiassa oletko millon käynyt?

9/14 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa ajassa ehdi tapahtumaan mitään, mikä sun henkesi pelastaisi, jos kyseessä olisi syöpä. Anteeksi näin suora toteamus, mutta näin se vain on.

Itse olen rankat hoidot läpi käynyt ja puhutaan muutamista kuukausista oireiden huomaamisesta, jotta ajoissa aloitetuista hoidoista olisi hyötyä.

Vierailija
10/14 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä. Tosin epäilisin enemmän ihon ärtyvän jostain esim. Rintaliivit on väärää kokoa tai materiaalia tai ihon hoidon puutteet tai väärät tuotteet iholle.

Vierailija
11/14 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne syöpähoidotkin voi mennä monien viikkojen päähän. 2.5 vk on lyhyt aika. Meillä tk:ssa odotusaika mammoon ja ultraan n. 7vk. Yksityisellä pääsee nopeammin, mutta se maksaa. Punainen alue voi olla vaikka rauhastulehdus rinnassa, mutta tietysti se pitää selvittää, koska syöpä voi olla myös kysymyksessä.

Vierailija
12/14 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla vain hikoilun aiheuttamaa ihottumaa.  Minullakin oli sellaista molempien rintojen alla mutta laitoin vähän kortisonivoidetta niin lähtivät.  Mutta sinullahan se voi olla ihan mitä vain.  Mutta pyydä lääkäriltä heti lähete mammografiaan niin ei tarvitse yhtään arvuutella, sitten menet sen jälkeen ultraan sillä mammografiassahan ei kaikki näy.  Olen itsekin käynyt mammografian jälkeen pari kertaa ultrassa kun oli suurentuneita ihohuokosia kainaloissa.  Jos mammografiassa on jotakin niin saat lähetteen keskussairaalaan tutkimuksiin.

Oletko minkäikäinen? 

Vierailija
13/14 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena hormonikierron mukaan sellaisia kipeitä turvonneita pahkoja rinnoissa, joskus ihan kuin kipeä paise tai tulehdus ja ihokin kuumana. Olin aluksi ihan paniikissa, mutta kun ne sitten hävisivät ja välillä ilmestyivät taas, eikä mammografiassa mitään vaarallista näkynyt, niin lopetin huolehtimisen. Edelleenkin tekevät sitä välillä vaikka menopaussi on ohi (pakurikääpä tuntuu auttavan). Mitään apua en lääkäreiltä saanut, joillekin naisille niitä vain tulee.

Vierailija
14/14 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorena hormonikierron mukaan sellaisia kipeitä turvonneita pahkoja rinnoissa, joskus ihan kuin kipeä paise tai tulehdus ja ihokin kuumana. Olin aluksi ihan paniikissa, mutta kun ne sitten hävisivät ja välillä ilmestyivät taas, eikä mammografiassa mitään vaarallista näkynyt, niin lopetin huolehtimisen. Edelleenkin tekevät sitä välillä vaikka menopaussi on ohi (pakurikääpä tuntuu auttavan). Mitään apua en lääkäreiltä saanut, joillekin naisille niitä vain tulee.

Sitä sanotaan mastopatiaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän