En vain kertakaikkiaan pääse yli siitä, että mieheni on ollut ihastunut ystävääni
Ollaan seurusteltu vajaat puoli vuotta ja tämä ihastuminen tapahtui suhteemme alussa. Mies sanoo, että se oli vain pieni ohimenevä ihastus ja että nykyään rakastaa vain minua. Minua kuitenkin kaihertaa, että hän on ollut ihastunut läheiseen ystävääni, jota kuitenkin näkee tasaisin väliajoin illanvietoissa yms. Miten pystyisin jatkamaan suhdetta ajattelematta tätä ihastumista?
Kommentit (10)
Mites asia tuli yleensä ilmi ja mitä ehti jo tapahtua? Oliko ihastus molemminpuolista? Minkä ikäisiä olette? Ilmeisen nuoria, joten hieman miettisin sinuna jaksaisinko tuollaista "ohimennen tyttöystävän ystäviin ihastujaa" katsella. Luulen, että tuo ihastuminen kertoisi minulle äijästä jo ihan tarpeeksi ja en pitäisi häntä mitenkään vahvana aviomies- tai tulevien lasteni isäaineksena. Huvitteluun hän voi olla ihan ok, mutta aikansa kutakin siinäkin hommassa ja puolisen vuotta tällaista pelleä olisi varmasti enemmän kuin tarpeeksi.
Moni täällä kertoo ihastuneensa pitkän suhteen aikanakin toiseen ihmiseen. Tunteilleen kun ei voi mitään, mutta teoilleen voi.
Kaikki ihastuvat välillä muihin. Tyhmä ja toista huomioonottamaton kertoo siitä toiselle, eihän se mitään olisi muuten merkinnyt. Vai halusiko satuttaa tahallaan? Ikäänkuin pelata asemaansa suhteessa? Jos kyllä, äkkiä tyypistä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihastuvat välillä muihin. Tyhmä ja toista huomioonottamaton kertoo siitä toiselle, eihän se mitään olisi muuten merkinnyt. Vai halusiko satuttaa tahallaan? Ikäänkuin pelata asemaansa suhteessa? Jos kyllä, äkkiä tyypistä eroon.
Se on täysin totta, että pitkässä suhteessa ihastutaan muihinkin, mutta entä muutaman kuukauden suhteessa...? Jos tyypillä on ollut silloin ainakin kaksi vaihtoehtoa kumman ottaa ja hän on valinnut ap:n, niin tuskin tyyppeli vieläkään kovin rakastunut on, vaan ap on siinä kunnes parempi löytyy. Siitäpä se onkin hyvä rakentaa tasapainoinen ja luottamuksellinen suhde.
Eniten minua kiinnostaa miten asia tuli ilmi. Miksi mies ylipäätään kertoo tuollaista?
Minulla on samantapainen kokemus ja kyllähän se luottamusta suhteeseen syö. Juurikin siksi, koska alkuvaiheessa luulisi ettei edes huomaa toisia jos on oikeista tunteista kysymys. Tulee väistämättä mieleen, että mies on vain tyytynyt minuun kun ei parempaakaan saa.
Mulla kävi sama homma eksän kanssa. Koin tilanteen erityisen epäkunnioittavana siksi, että minulle valittamistaan/kommentoimistaan piirteistä (arvomaailmaan ja persoonaan liittyvät) eivät näemmä haitanneet ystäväni kohdalla sitten lainkaan. Sanotaanko näin, että tilanne oli lopun alkua ja siinä kyllä kuoli omat tunteet aika huolella. Suosittelen nyt pitämään huolellisen mietinnän suhteenne tilasta noin yleisestikin: jos suhteenne dynamiikassa tai arvokysymyksissä on selkeitä havaittavia ongelmatekijöitä (tuo ihastus lukeutuu niihin), niin ole itsellesi armollinen ja rehellinen ja etsi itsellesi jotain parempaa.
Ymmärrän ettet pääse. Outoahan tuo on suhteen alussa ihastua ystävään... 💩 Siirry seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua kiinnostaa miten asia tuli ilmi. Miksi mies ylipäätään kertoo tuollaista?
Onneksi kertoi, koska muutenhan ap luottaisi ihmiseen, joka ei pidä häntä niin tärkeänä ja ihmeellisenä.
No mua kyllä kaihertais ihan vaan jo se, että suhteenne alussa mies ollut ihastunut toiseen. Tuskinpa siis oli sinuun ihastunut, koska ihminen voi olla kerrallaan oikeasti ihastunut vain yhteen ihmiseen kerrallaan.