Miksi naiset usein halventavat miehiä kutsumalla heitä "miehiksi", mutta miehet eivät kutsu naisia "naisiksi"?
Kommentit (7)
Siis naiset kutsuvat miehiä usein "miehiksi" halventaakseen? En ole huomannut, pikemminkin olen ajatellut että "mies" on joku miesten toisistaan käyttämä halvennuskeino, heille kun miehisyys on niin korkeassa arvossa pidettävä asia.
Vierailija kirjoitti:
Siis naiset kutsuvat miehiä usein "miehiksi" halventaakseen? En ole huomannut, pikemminkin olen ajatellut että "mies" on joku miesten toisistaan käyttämä halvennuskeino, heille kun miehisyys on niin korkeassa arvossa pidettävä asia.
Missä yhteydessä olet moista huomannut? Tämäkin palsta on täynnä viestejä, joissa naiset kutsuvat miehiä "miehiksi", kun he ovat liian lyhyitä, heillä on liian pieni penis, he eivät ole riittävän rohkeita, he eivät osaa riittävän paljon käytännön töitä yms. En ole koskaan kuullut tai lukenut väittämästäsi miesten välisestä mieheyden halventamisesta.
Siis tarkoitatko kysymyksellä että käyttää siinä noita "-merkkejä?
Minä olen huomannut että sitä käytetään vain kun puhutaan miehestä, joka miehisyytensä perusteella kuvittelee olevansa parempi kuin naiset, jotka hänelle on aina "vain naisia" ja kaluttomina aina häntä vähäisempiä. - toisille tuo "mies" ehkä tarkoittaa jotain muuta, en tiedä, mutta minä väittäisin, ettei sillä ole esim kaljuuden kanssa mitään tekemistä (niinkuin joku tässä aiemmin väitti).
Vierailija kirjoitti:
Onko aloitus kilttimiesten uhriutumista?
En tiedä. Määrittele "kilttimies".
Miksi miehet kutsuvat miehiä naisiksi halventaessaan heitä?