Onko liikaa jos syö joka päivä kaksi kananmunaa?
voiko se olla jotenkin haitallista? Syön muuten kasvispainotteisesti
Kommentit (7)
Mitä haittaa siitä olisi? Jos pelkäät kolesterolia, niin voin lohduttaa, että syödyllä kolesterolilla ei ole mitään tekemistä veren kolesterolipitoisuuden kanssa. Mä syön joka päivä vähintään kaksi munaa. Joten anna mennä vaan.
Tuskin on haitaksi, paitsi jos sinulla on jo luonnostaan huonot kolesteroliarvot.
Ei pitäisi olla mitään haittaa nykyisten tutkimustulosten valossa eli anna mennä vaan, hyviä ravintoaineita niistä vain saat :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa siitä olisi? Jos pelkäät kolesterolia, niin voin lohduttaa, että syödyllä kolesterolilla ei ole mitään tekemistä veren kolesterolipitoisuuden kanssa. Mä syön joka päivä vähintään kaksi munaa. Joten anna mennä vaan.
On sillä sentään jotain tekemistä, vaikka suurimmalta osin kolesterolitaso riippuukin muusta kuin ravinnosta. Kuitenkin niiden, joilla ei ole hyvät geenit tässä asiassa, on syytä pitää niukkaa linjaa runsaasti kolesterolia sisältävien ruokien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei ole ihan noin yksinkertainen.
no älä enempää syö, mutta jos muuten syöt kasvispainotteisesti niin eiköhän ihan hyvä ole